Messing stelschroeven in carburatoren vast en afgebroken

18 juni 2026 11:17 - 18 juni 2026 21:52 #1 door Erik
AT XRV750 RD07, krijg deze twee niet uit de carburatoren. Iemand tips? πŸ™πŸ» Zonnige groetjes, Erik
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2026 17:21 #2 door V-Twin
In gemonteerde toestand altijd lastig, je kent bijna geen kracht zetten. Carburateurs demonteren en nogmaals proberen. Ze kunnen soms wat vastzitten door interne lakvorming. Zet er geen extreme kracht op in dat geval. Voorzichtig was opwarmen met een schildersfΓΆhn wil soms wel eens helpen om ze los te krijgen, al dan niet in combinatie met een ultrasoon badje.

19 juni 2026 18:37 #3 door Erik
Thanks!

Carburateurs zijn inmiddels gedemonteerd, vanallus geprobeerd, komen niet los.
Denk dat het boren wordt en dan een linksdraaiende tool erin, nog eens verwarmen en proberen te lossen.
Maat van me is een buisje aan het draaien die r overheen past, zodat we de boor exact in het midden hebben.

28 juni 2026 23:07 #4 door Arno Jeurissen
Beantwoord door Arno Jeurissen in topic Messing stelschroeven in carburatoren vast en afgebroken
Als het niet echt noodzakelijk is zou ik ze laten zitten. Wat zo niet los gaat, gaat bij zulke kleine diameters ook niet met een "linkse tap" los.

29 juni 2026 12:47 #5 door Erik
Okay, zijn die niet nodig voor een afstelling?

29 juni 2026 17:59 #6 door Arno Jeurissen
Beantwoord door Arno Jeurissen in topic Messing stelschroeven in carburatoren vast en afgebroken
Even gespiekt op You tube;) Zijn stationair stelschroeven die heel kwetsbaar zijn.( Is anders dan van mijn Transalp 650 en VT500 carb)
Ze staan een aantal omwentelingen losgedraaid van eerst helemaal losjes ingedraaid.
Indien de motor slecht liep en ze moeten los, dan zou ik ze eerst met kruipolie inspuiten en een nachtje laten weken.
Dan met een goedpassende schroevendraaier nogmaals proberen los te draaien. Niet uitboren, dat gaat gerif fout met de carb schroefdraad!
Bekijk zelf even You Tube: vul in "XRV carburateur" en je vindt wel wat.
Succes. Gr Arno

29 juni 2026 20:12 #7 door Erik
thankjoe, ga vanavond gelijk kijken!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden