AT klappert over hobbelige zandweg

18 mrt 2010 18:46 #21 door kees
Beantwoord door kees in topic AT klappert over hobbelige zandweg
Maar, doen jullie dat wel vaker? Opbokken met krik of krat zo huppekee onder de carterbeschermer?

Want daar krijg je het ook van. Hij verbuigt in de ophangpunten en dan heb je dat. Ik ken het fenomeen ook, maar dan omdat hij van onderaf, door lomp terrein rijden, klappen had gehad. Ook verbogen tegen uitlaatspruitstuk aan.

Andere motoren hebben rubber blokjes tussen carter en beschermer zitten en dan kan op die manier opbokken beter.

Maar ja. En zoals je zegt: paar schoppen en tis weer recht. Dat dan ook weer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 19:37 #22 door Huib
Beantwoord door Huib in topic AT klappert over hobbelige zandweg
Ik zet hem altijd met de stenenvangert op de bok, volgens mij rust ie dan evengoed op het frame...daarna in ieder geval wel..... :-\. En ben ook al menig maal op een steen gereden of gevallen. En ja daarna is ie krom en in ingedeukt maar het is allemaal zeer makkelijk terug te buigen en uit te deuken. Ff schuren en matteren en klaar. Wat dat betreft doet ie prima zijn werk... stenen vangen...

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 19:59 #23 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic AT klappert over hobbelige zandweg
hmmm. Vanmiddag nog weer even getest. Ik had de carterbak beter bevestigd en mijn ketting een stukje strakker gezet. Nog steeds een geklapper bij hoge snelheid over zand. Bij ca. 20km/u - 40km/u gaat hij nu als een naaimachientje, met 60km/u + toch nog een flink geklapper.  Ik merkte dat als ik het achterwiel blokkeer tijdens het rijden (op zand he  :-[) dat ik dan het geklapper ook hoor bij lagere snelheid.

Ik zal dit weekend nog eens goed kijken  ;D 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 20:14 #24 door PimW
Beantwoord door PimW in topic AT klappert over hobbelige zandweg
Misschien moet je gewoon harder gaan rijden en niet remmen ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 20:33 #25 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic AT klappert over hobbelige zandweg
Ik rij regelmatig onverhard (  ::) ), en bij mij klapperd ook altijd wel wat. Maak me er eigenlijk nooit zo'n zorgen over. Pas als ik de klappen ook in de motor terug voel komen (zoals tijdens de heroes legend) en het geluid echt heel duidelijk af wijkt van het 'normale' geklapper, ga ik me zorgen maken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 21:26 #26 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic AT klappert over hobbelige zandweg

Ik rij regelmatig onverhard (  ::) ), en bij mij klapperd ook altijd wel wat. Maak me er eigenlijk nooit zo'n zorgen over. Pas als ik de klappen ook in de motor terug voel komen (zoals tijdens de heroes legend) en het geluid echt heel duidelijk af wijkt van het 'normale' geklapper, ga ik me zorgen maken.


Eens. Nu is het natuurlijk wel zo dat jij veel ervaring hebt met Twins en dit mijn eerste offroad ervaringen zijn  ;D . Het geklapper is in ieder geval van dien aard dat ik er echt even naar wil kijken. Het is nogal hard namelijk.

Horen jullie ook geklapper trouwens als jullie op zand bij stapvoets rijden diverse keren de achterrem instampen (blokkeren)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 22:20 #27 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic AT klappert over hobbelige zandweg
In dat laatste geval is het je ketting die tekeer gaat.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2010 18:04 #28 door Huib
Beantwoord door Huib in topic AT klappert over hobbelige zandweg
Kan heel goed zijn dat de veer die je remblokken op hun plek houdt er niet in zit of verkeerd om. Dan gaan ze rammelen en geven een klap met remmen. Maar dit zou je ook buiten de zandbak moet merken met remmen. Nr 6 in het plaatje.


Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden