Hallo Wouter,
Met jou benzine zal niets mis zijn. Mijn TA startte na drie maanden stilstaand ook weer met de benzine die, samen met de motor, overwintert had.
De weerstand die je voelt bij het aanduwen van een motor met ingeschakelde versnelling is heel normaal. Als ik moet aanduwen dan: 1 zet ik de motor in zijn vrij, hard lopen en dan spring ik er op en schakel de tweede versnelling in, 2 duw door de weestand heen (2e of 3e versnelling) en op het moment dat ik op het zadel plof laat ik de koppelingshandel los. Stap 2 gaat overigens VEEEL beter als je met zijn tweeen bent.
Verder tips:
Check je dodemansknop (je bent de eerste niet)
Check of je een vonk hebt (bougiedop met bougie er in op je blok leggen en starten (goed er voor zorgen dat je zelf geen stroom krijgt!!)
Zet je benzinekraan op reserve (bij een Yamaha die ik ooit had werd daardoor het vacuumsysteem omzeilt en deed de zwaartekracht zijn werk, weet niet of dat bij een AT ook zo is).
Wellicht dat je water in je tank hebt als je de motor met een (half)lege tank hebt weggezet (condensvorming aan de binnenzijde van de tank, en water is zwaarder dat benzine en gaat dus onder in de tank zitten).
Succes, Wouter
Ps zie ook een topic bij de transalp van een transalp die niet start:
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3219.0