"gewei"

23 mrt 2010 10:31 - 13 apr 2010 05:25 #1 door NiCoAT
"gewei" werd gestart door NiCoAT
Het gewei (kuipframe) van mijn AT RD07A scheurt. Ik heb het al een keertje gerepareerd en eigenlijk ben ik op zoek naar een ander.
KAn iemand mij daar aan helpen?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 13:36 #2 door Stampertje
Beantwoord door Stampertje in topic "gewei"
WAT IS HET 'GEWEI" ???

GR Niels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 14:25 #3 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic "gewei"

WAT IS HET 'GEWEI" ???

GR Niels


Dat gene waar je je (met name ) topkuip tegen aan zit geschroeft. Ook ziiten er je voor knipperlihten aan vast en nog wat geneuzel :).
Zeg maar die zwarte buisjes en stangetjes in het voor onder.
Lekker criptisch, maar ontdaan van alle toetes en bellen heeft het wel wat weg van een "gewei",...... vandaar.

@NiC o, vallen die scheurtjes niet te lassen ??

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 18:58 #4 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic "gewei"


Dat gene waar je je (met name ) topkuip tegen aan zit geschroeft. Ook ziiten er je voor knipperlihten aan vast en nog wat geneuzel :).
Zeg maar die zwarte buisjes en stangetjes in het voor onder.
Lekker criptisch, maar ontdaan van alle toetes en bellen heeft het wel wat weg van een "gewei",...... vandaar.

@NiC o, vallen die scheurtjes niet te lassen ??


Ha NiKo,
dacht dat AT rijders wel wisten wat het "gewei"is.
Maar om antwoord op je vraag te geven: het lassen heb ik al een keertje gedaan. Maar het materiaal is bijna poreus. (met lassen bedoel ik koper lassen hoor. TIG, MIG of ander vlambooglassen heb ik niet gedaan, daar is het materiaal (voor mijn niet zo uitbundige techniek) niet dik genoeg.
Misschien dat RobGoesToDakar het weet. Hij heeft tenslotte 2 AT omgebouwd.
Groet, NiCo

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 19:10 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic "gewei"
Maak anders eens een foto van de schade?

Hoe dik is het spul? Als je het aandurft zou ik wel een poging willen wagen met de migmag eea te fiksen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 20:02 #6 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic "gewei"

Ha NiKo,
dacht dat AT rijders wel wisten wat het "gewei"is.
Maar om antwoord op je vraag te geven: het lassen heb ik al een keertje gedaan. Maar het materiaal is bijna poreus. (met lassen bedoel ik koper lassen hoor. TIG, MIG of ander vlambooglassen heb ik niet gedaan, daar is het materiaal (voor mijn niet zo uitbundige techniek) niet dik genoeg.
Misschien dat RobGoesToDakar het weet. Hij heeft tenslotte 2 AT omgebouwd.
Groet, NiCo


???  bedoel je dat ik het "gewei" niet juist verwoord heb ???


Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 20:31 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic "gewei"
Met 'gewei' wist ik meteen wat ie bedoelde.

Maar ik denk niet dat je jouw gewei kunt vervangen met dat van AQ zonder dat je ook andere koplampunit, tellers e.d. moet gaan gebruiken. Laat staan dat je kuipdelen er op dezelfde manier op gaan passen.

We zouden ze gewoon eens naast elkaar moeten zetten, dan is het net even makkelijker kijken. Zelf heb  ik die dingen niet verbouwd, dus heb nooit gezien hoe de AT origineel in elkaar steekt.

En als je foto's kunt maken, kan ik het misschien ook snel genoeg zeggen.
(Of anders gewoon Ton bellen, die weet het ook, en kun je eventueel meteen bestellen)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 20:33 #8 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic "gewei"


???  bedoel je dat ik het "gewei" niet juist verwoord heb ???


@ NiKo, jij hebt het prima verwoord. Was verbaasd over de vraag van Stampertje, vandaar.

@ Pim, ik onthoud je aanbod zeker. Toen ik het materiaal met een klein vlammetje bewerkte vervormde het behoorlijk. Ben flink bezig geweest om de kuip weer te monteren, vandaar dat ik naar een alternatief zoek.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 20:34 #9 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic "gewei"

Met 'gewei' wist ik meteen wat ie bedoelde.

Maar ik denk niet dat je jouw gewei kunt vervangen met dat van AQ zonder dat je ook andere koplampunit, tellers e.d. moet gaan gebruiken. Laat staan dat je kuipdelen er op dezelfde manier op gaan passen.

We zouden ze gewoon eens naast elkaar moeten zetten, dan is het net even makkelijker kijken. Zelf heb  ik die dingen niet verbouwd, dus heb nooit gezien hoe de AT origineel in elkaar steekt.

En als je foto's kunt maken, kan ik het misschien ook snel genoeg zeggen.
(Of anders gewoon Ton bellen, die weet het ook, en kun je eventueel meteen bestellen)


En dat heb ik inmiddels gedaan. Ton een mailtje gestuurd.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2010 21:04 #10 door Huib
Beantwoord door Huib in topic "gewei"
Officieel het het gewei subframe..... en dat is gewoon te lassen/repareren.... wel ff de roest en verf verwijderen.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2010 15:36 - 11 apr 2010 13:55 #11 door africatwinner67
Beantwoord door africatwinner67 in topic "gewei"
Nico, heb je er al 1? Ik heb er nog een liggen! reageer anders even op edwinvaessenapenstaartjegmail.com Gr Edwin


Het blijkt dat ik een gedeelte van het gewei heb en niet het geheel...... ::) mochten er mensen zijn die interesse hebben ik zal zo foto maken,

@twin

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2010 00:53 #12 door kees
Beantwoord door kees in topic "gewei"

Officieel het het gewei subframe.....


Potver Huib! Ben je me voor.. Is inderdaad het subframe.

Waarom? Een subrame is een deelframe dat aan het hoofdframe zit gebout. Op veel motoren (offroads en wegracers bijv.) zit er vaak een subframe achterop, waar o.a. het zadel en achterpartij op zit gemonteerd. Het is vervangbaar.

Een Twin heeft een frame uit 1 stuk (als je de rechtse onderste framebuis niet meerekent). Het enige stuk extra frame wat erop gebout zit, is dat ding wat jullie het gewei noemen. Zie jij je twin als een hert ofzo?? Nee, het is in dit geval 'het' subframe. Wat nou gewei...

Het stuk wat africatwinner67 laat zien is de koplamphouder. Dat is meer een subframe-subframe-pje haha. Dat deel zit los in veren in het subframe gemonteerd en is bedoeld om de koplampen af te kunnen stellen.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2010 00:43 #13 door Erik
Beantwoord door Erik in topic "gewei"
ff voor de goede orde;

De "geweien" van een RD04, RD07, en RD07A zijn verschillend..!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2010 05:23 - 13 apr 2010 05:26 #14 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic "gewei"
Bedankt Eric

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2010 15:03 #15 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic "gewei"
*Soundje owns nog een RD07 versie voor de liefhebbert  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden