Meest handige plek montage GPS

27 mrt 2010 18:19 #1 door Driver
Meest handige plek montage GPS werd gestart door Driver
Wil binnenkort mijn Zumo 660 op de AT monteren.
Op mijn vorige motoren (Pan 1300/GS1200/RT1200) heb ik de navigatie bovenop het dasboard kunnen plaatsen, boven snelheidmeter en toerenteller.
Dus goed in het zicht. Ik heb nog niet een bevestigingssysteem voor de AT gevonden waarbij dat ook kan.
Denk dat ik de bevestiging maar op de stuurstang monteer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2010 19:52 #2 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Meest handige plek montage GPS
Tot op heden idd nog geen oplossing om hem boven de trip meter te  kunnen plaatsen. Gaat allemaak te veel trillen.
Dus zolang nog op een RAM mount op het stuur. Op het stangentje lijkt me niet handig, waarschijnlijk in zicht van de klokken en trillen en te dicht bij je.

Succes !

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 09:06 #3 door de bolle
Beantwoord door de bolle in topic Meest handige plek montage GPS
Met een Touratech houder op de dwarsstang van het stuur, zit perfect en muurvast.
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 09:15 #4 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Meest handige plek montage GPS
Ram mount werkt toch prima? Kogel laag op het stuur richting tellers gemonteerd. Tussenstuk van een cm of 8 naar boven naar de andere kogel en alles zit perfect. Geen last van overdreven trillingen en altijd afneembaar.
Nou vind ik die touratech houders best wel stoerderder en als je een mooie plek hebt dan laat je die ook gewoon zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 17:07 #5 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Meest handige plek montage GPS
Ik heb voor mijn zumo de Touratech houder met een universele beugel gebruikt. Mooi gedempt in rubbers opgehangen, en een klein slotje er op tegen de langs-loop-gelegenheids-crimineel.  Tijdens het rijden kan ik de meters en de GPS prima zien.

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden.....
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 19:23 #6 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Meest handige plek montage GPS
Met de GPS op deze plek is het wel moeilijk om de routerol te monteren, als er geen gps bestanden voor de rit zijn.

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 19:33 #7 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Meest handige plek montage GPS
Ik gebruik zelf de GPS meer dan dat ik de routerol ga gebruiken ( denk ik nu tenminste  ::) ), dus de routrol heeft in mijn geval een ondergeschikt belang t.o.v. de GPS. 
Ik heb al wel wat ideetjes voor de combinatie routerol / RAM mount, maar die moet ik nog even verder uitwerken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 22:14 #8 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Meest handige plek montage GPS
Soms is het handig om gps in combinatie met routerol te gebruiken, bv met straatnamen voor routerol.

Maar, als je een goede oplossing weet om beide te gebruiken....... ::)

Ik heb zelf de zumo 660 op het stuur staan maar dit is geen superplek.

Succes met de oplossing.

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2010 21:48 #9 door Driver
Beantwoord door Driver in topic Meest handige plek montage GPS
@ PH-ADW ; Thx voor de duidelijke foto's. WaarHeb je de universele beugel op de kop getikt? Waypoint Notter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2010 22:37 #10 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Meest handige plek montage GPS
Hi Driver,

beugel en zumo-houder zijn van van touratech.  Besteld via Touratech Nederland.  Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat...  Moest wel het middenstuk verbreden, anders paste de zumo660 houder er niet op...  ding is blijkbaar gemaakt voor de 550 die een stuk smaller is. 

dit is de benaming op de touratech site:  Over-cockpit nav bracket, universal Yamaha XT660 Ténéré 01-046-0270-0

Ik kan me voorstellen dat de prijs voor veel mensen een drempel is, want het is zeker niet goedkoop. Maar dat beslist natuurlijk ieder voor zich.  Mijn overweging was: ik heb een dure GPS, dan ga ik die niet met knutselwerk bevestigen.  De GPS is nu goed beschermd tegen trillingen, en zit op een voor mij perfecte plek. 

Ben nu wel helemaal compleet met alles.    mooi pakkie aan, mooie helm op het koppie, mooie laarzen aan de voetjes, mooie GPS op de brommert....    Geen rooie cent meer te makken,  maar spullen !!!  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2010 23:22 #11 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Meest handige plek montage GPS
Halfords: houder met verstelbare arm van pl minus 10 cm met tasje €9.95
daar val je geen buil aan..
Ik heb er 1 om de Becker Traffic Assist in te doen... :)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2010 23:54 #12 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Meest handige plek montage GPS
Kijk, dat bedoel ik.  voor ieder wat wils.  Het hoeft helemaal niet duur.  Met de bij de Zumo660 bijgeleverde RAM is ook niets mis hoor, maar ik ben zelf met het "sufferd voor hi-tech gadgets" gen geboren.  Dan weet je het wel.  ;D
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 20:32 #13 door Driver
Beantwoord door Driver in topic Meest handige plek montage GPS
Hi PH-ADW,

Ik had al lopen lonken naar de Touratech houder.
Kost inderdaad een paar centen, maar goed geconstrueerd en de looks mogen er ook zijn.
Middenstuk voor de Zumo 660 verbreden bestaat zeker uit een langer buisje monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 22:20 #14 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Meest handige plek montage GPS
Klopt.  in mijn geval een draadeinde met een aluminium buis er omheen.  ( had ik nog liggen )
orgineel is het een alu stang met aan beide einden schroefdraad erin getapt.  ( die had ik toevallig net niet  liggen...  ;D  )


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 00:43 #15 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic Meest handige plek montage GPS

Klopt.  in mijn geval een draadeinde met een aluminium buis er omheen.  ( had ik nog liggen )
orgineel is het een alu stang met aan beide einden schroefdraad erin getapt.  ( die had ik toevallig net niet  liggen...  ;D  )


- ik heb een vergelijkbare bevestingsconstructie voor mijn Touratech-houder via Nikotech  ::) en dan heb je de beste prijs/kwaliteitsverhouding  ;D

TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 12:28 #16 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Meest handige plek montage GPS

Met een Touratech houder op de dwarsstang van het stuur, zit perfect en muurvast.
Jan


ik ook, en zit als een huis.
het is een beetje stellen om de goede stand te vinden.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 12:31 #17 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Meest handige plek montage GPS

Hi Driver,

beugel en zumo-houder zijn van van touratech.  Besteld via Touratech Nederland.  Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat...  Moest wel het middenstuk verbreden, anders paste de zumo660 houder er niet op...  ding is blijkbaar gemaakt voor de 550 die een stuk smaller is. 

dit is de benaming op de touratech site:  Over-cockpit nav bracket, universal Yamaha XT660 Ténéré 01-046-0270-0

Ik kan me voorstellen dat de prijs voor veel mensen een drempel is, want het is zeker niet goedkoop. Maar dat beslist natuurlijk ieder voor zich.  Mijn overweging was: ik heb een dure GPS, dan ga ik die niet met knutselwerk bevestigen.  De GPS is nu goed beschermd tegen trillingen, en zit op een voor mij perfecte plek. 

Ben nu wel helemaal compleet met alles.    mooi pakkie aan, mooie helm op het koppie, mooie laarzen aan de voetjes, mooie GPS op de brommert....    Geen rooie cent meer te makken,  maar spullen !!!  :))


En nu nog een goede rit maken!!!!!!!!

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 14:27 #18 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Meest handige plek montage GPS
@ NiCoAT:      uhhh....  :-[    moet dat echt ?  dan worden al die mooie spulletjes straks nog vies ook !  ;D
11 april ben ik er weer bij in Drenthe.  Zal ik alles extra mooi oppoetsen zodat je ze kan bewonderen  ;) 


maar om  on-topic te blijven... @driver:      Ik denk dat als je de tripmaster demonteerd, je met een paar afstanbusjes een zumo-houder daar prima voor in de plaats  kan bevestigen.  alleen heb je dan weinig stelmogellijkheden.  als je googled onder  "xrv gps mount"  kom je ook een heleboel andere mogelijkheden tegen. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.212 seconden