nieuwe benzine pomp geinstalleerd en werkt niet

27 mrt 2010 18:31 #1 door Stress
Wie weet waar de zekering of schakel unit zit voor de benzine pomp, heb een andere pomp geinstallerd maar wordt niet aangestuurd, als ik direct 12V aansluit werkt hij wel, welk gedeelte van het circuit stuurt de pomp aan zodra de motor start?

Of kan ik de pomp direct op contact slot aansluiten en als ik contact maak werkt pomp meteen, in iedergeval sneller dan dat de AT eerst moet aanslaan alvorens de pomp gaat werken.

bedankt voor de feedback, misschien heeft iemand een electrisch schema voor me, mijn boek laat nog op zich wachten....

met vriendelijke groet

Stress

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2010 19:48 #2 door Stress
Beantwoord door Stress in topic nieuwe benzine pomp geinstalleerd en werkt niet
lekker hoor plus en min verwisseld :D

werkt weer,

groet

Stress,

maar is het handiger de pomp direct aan de 12V te zetten als contact op on staat, pompt hij al voordat je de startbutton gebruikt, zijn de vlotters eerder vol na lange tijd stil staan?
Bij AT werkt het pas nadat de motor is aangeslagen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2010 21:04 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic nieuwe benzine pomp geinstalleerd en werkt niet
Pomp gaat draaien zodra je de start knop indrukt. Op een motorfiets moet een beveiliging zitten dat de aanvoer van brandstof  wordt gestopt als de motor afslaat, uitgezet wordt via het contact, smort of via de kill switch wordt uitgezet.
Reden is dat ingeval van nood zoals bijv. bij een ongeval waarbij de brandstof slang bijv. scheurt etc de brandstof toevoer wordt afgesloten.

Als je de pomp rechtstreeks op de accu aansluit blijft hij altijd onder spanning staan maar dat had je denk ik zelf inmiddels ook al bedacht  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2010 22:39 #4 door Stress
Beantwoord door Stress in topic nieuwe benzine pomp geinstalleerd en werkt niet
Ja op de accu is niet handig, maar via contactslot wel, zit er op de AT's een hellingshoek switch, voor het geval hij op zijn kant gaat dat de brandsoftoevoer stopt, of is dit nog niet op deze modellen ingebouwd? mijn vorige motoren hadden benzine druk op moment dat je contactsleutel omraaid, ik kan mij van mijn vorIge AT herinneren dat als hij een tijd stil heeft gestaan je behoorlijk lang moest starten wilde hij aanslaan, maar dit is volgens mij een AT "kwaaltje"

mvgr

Stress

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 10:31 - 14 mei 2010 11:22 #5 door daandus
Beantwoord door daandus in topic nieuwe benzine pomp geinstalleerd en werkt niet
dat lange doorstarten kun je voorkomen door je carb-beluchting aan te passen naar RD07A (althans, van na 1997).... slechts een paar slangetjes verleggen en toevoegen!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 12:06 #6 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic nieuwe benzine pomp geinstalleerd en werkt niet
Nope geen hellingshoek switch!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 23:12 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic nieuwe benzine pomp geinstalleerd en werkt niet
Dat ding heeft een brandstofafslag-relais. Die zit achter je linker zijdeksel helemaal achteraan. Klein zwart blokje met een stekkertje eraan. Geeft die wel de spanning door?

Bij de mijne wel, tenminste..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden