Benzine lekkage

01 apr 2010 20:25 - 01 apr 2010 20:28 #21 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Benzine lekkage
Als je kraan dichtstaat raak je het niet kwijt via de slangen of het filter lijkt me...  ::)

9 liter gelekte benzine móet je iets van terugvinden, of het moet al verbrand zijn in een ander voertuig  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2010 20:36 #22 door kees
Beantwoord door kees in topic Benzine lekkage
Het lijkt me een beetje vergezocht, maar:

Naast de vulopening van je tank zit een afwateringsgat voor hemelwater, dat anders in de rand blijft staan en in je tank kan lopen als je de dop opent. Dit is een buisje dat door je tank heen loopt en aan de onderkant met een slangetje verlengd is tot onder de motor. Als die rot zou zijn, kan hij daar verdampen/lekken.

Wat ook kan is dat een vlotternaald niet goed sluit en de brandstof zeer langzaam/verdampend via de overloopslangetjes je tank verlaat.

Nogmaals, vergezocht, maar kan de brandstofgeur verklaren. Maar dat kunnen poreuze slangen/lekkende aansluitingen etc. ook.

Ben echt benieuwd wat het nu is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2010 21:44 #23 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Benzine lekkage


niet de tank maar het filter en de slangen ......

de tank is letterlijk van blik ,, en kan net zoveel hebben als een leeg cola blikje

heb gekeken de onderkant is droog ,, waar roesten ze dan eigenlijk ??/


Ja dat snapte ik maar ook die vinden dat net zo niet fijn!! Je tank roest ook op de rolnaadlas en bij de bevestigings punten van de kappen onderaan. Bij mij dan tenminste.....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2010 21:46 #24 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Benzine lekkage
Ook ik had met mijn Alp een redelijk benzine lucht in de schuur en heb me wezenloos gezocht naar de oorzaak. Andere kraan gemonteerd , slangen en filter gecheck maar bleef wat druppels zien onder aan de tank.
Bleek uiteindelijk dat het onderste punte van de kuip mijn tank had doorgeschuurd ! Zal die best wel een tijdje over gedaan hebben maar toch.
Normaal zit er een rubbertje tussen je kuip en tank. deze was dus pleitte met bovengenoemd resultaat.
Gelukkig een andere tank in dezelfde kleur kunnen scoren.

Ook ff checken zou ik zeggen 't begint dus echt heel klein ! 

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2010 21:51 #25 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage

Als je kraan dichtstaat raak je het niet kwijt via de slangen of het filter lijkt me...  ::)

9 liter gelekte benzine móet je iets van terugvinden, of het moet al verbrand zijn in een ander voertuig  ;D


op de grond een verdampt plasje en een lekspoor op de middenbok ,, moet nog gaan kijken hoe het precies loopt
heb gezien dat het benzine filter nat is,.......

zal de tank eens grondig inspecteren

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2010 11:26 #26 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage


Had ook een beetje een benzine lucht bij de motor , heb het traject van tank naar de benzine pomp 3 x dubbel gechecked , ik zag dat het benzine filter soms nattig was....
heb alle slangenklemmetjes vervangen , de oude waren van die knijp dingen , maar kon de slang op het filter verdraaien als ie er op zat nu met schroefklemmen kan ie geen kant op,, heb hem ook afgeperst ,, ding is potdicht nou eens kijken of ie nu niet meer stinkt.
de AT liep bij constante snelheid wat schokkerig ,, en ik zag dat de rubberen slangen van de carbs naar het filter huis wat konden werken,, er zat kit wat was los gegaan was,, heb vloeibare pakking gehaald, de boel goed schoon gemaakt en dik in gesmeerd,, nu eens kijken wat ie gaat doen,,,  ik denk om naar Ten Cate te gaan en kijken of ie op de bank kan , als ze de luchtsamenstelling meten weet ik of het goed is als ik het niet merk.

Aan de tank is niks te zien,, heb de naden en randen bekeken ,, en de benzine kraan, ding is gort droog
de benzine slangen had ik 2 jaar geleden vervangen.

nou maar gaan rijden

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2010 15:10 #27 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage


Al 2 dagen geen benzine lucht meer bij de motor.....  ;D

wat ik me afvraag ik zet altijd de kraan dicht ,, hoe kan ie dan nog doorlekken als de kraan dicht is ??

iemand een idee ???

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2010 16:28 #28 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Benzine lekkage
Ik heb het wel eens gezien bij het aftappen van mijn tank(s) dat het kraantje in de 'off' stand stond, maar er toch nog druppelsgewijs brandstof doorheen ging. Nog even een tikje tegen de afsluitdop en hij stopte volledig.
Is wel heel lastig te zien als alle slangen erop zitten.

Zelf heb ik overigens nooit de kraan dicht........

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2010 19:46 #29 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage

Ik heb het wel eens gezien bij het aftappen van mijn tank(s) dat het kraantje in de 'off' stand stond, maar er toch nog druppelsgewijs brandstof doorheen ging. Nog even een tikje tegen de afsluitdop en hij stopte volledig.
Is wel heel lastig te zien als alle slangen erop zitten.

Zelf heb ik overigens nooit de kraan dicht........



zou de kraan dan niet helemaal tof meer zijn ??  als dit het is vind ik het prima ,,,

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden