Benzine lekkage

28 mrt 2010 19:46 #1 door dj.verhulst
Benzine lekkage werd gestart door dj.verhulst
Heb gisteren de AT weer uit de winterslaap gehaald.

Alleen de tank was voor een behoorlijk deel leeg ,, er moest bijna 10 L bij in ,, terwijl ik er alleen van de tank naar huis 3 km en nog eens 3 km naar de winterstalling  6 km  heb ik daar  dik 9,5 L voor nodig gehad ??

de benzine kraan stond netjes op dicht ,, ik zet die trouwen altijd dicht als ik langer dan een aantal uur niet rij.

Heb 2 jaar geleden alle benzine slangen vervangen ,, en ook het brandstof filter ,, nu is het nat ,, steeds ,, de klemmetje zitten er op en de slang zit er ook ver genoeg op geschoven ,, ik ga de tank er maar eens af halen en kijken of er geen scheuren zijn of zo ..

maar de kraan lekt niet ,, als ik de tank eraf heb waar ik hem neer zet geen plasje of zo of benzine lucht

begin het een beetje zat te worden steeds weer een "verrassing" ......

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 21:46 #2 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Benzine lekkage
Kraantje zit met schroefdraad op de tank , en er zit een pakking of O-ring weet  niet meer zeker welke van beide .
Toen ik vorig jaar de klepjes etc ging doen en de tank verwijderde , zag ik dat de benzinekraan wel erg makkelijk kon verdraaien .
En daarna ook iets lekte , mischien zit ie bij jou ook los of is de afsluiting niet goed .

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 22:11 #3 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage

Kraantje zit met schroefdraad op de tank , en er zit een pakking of O-ring weet  niet meer zeker welke van beide .
Toen ik vorig jaar de klepjes etc ging doen en de tank verwijderde , zag ik dat de benzinekraan wel erg makkelijk kon verdraaien .
En daarna ook iets lekte , mischien zit ie bij jou ook los of is de afsluiting niet goed .

Olaf


je bedoelt dat je de kraan kon verdraaien ??

dat ga ik eens checken ,, bedankt voor de tip  :))

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2010 22:34 #4 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Benzine lekkage
Jep de kraan zelf bij de bevestiging aan de tank .

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2010 18:21 #5 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage

Jep de kraan zelf bij de bevestiging aan de tank .

Olaf


ik ga kijken

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 00:15 #6 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic Benzine lekkage
- ik had uit voorzorg de vlotterkamers leeg laten lopen toen ik dezelfde handelingen verrichtte als jij en verbaasde me over de benzinelekkage als ik mijn twin startte. Bleek ik het aftapboutje niet goed genoeg aangedraaid te hebben  >:(  :-X (misschien een checkpuntje...  :P)

TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 19:09 #7 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage

kan er nu niet geweldig bij maar voor zo ver ik de kraan kan vast pakken zit ie wel vast.

heb geen lekkage tussen de cilinders ,, dus als het aftapboutje van de vlotterkamers zou lekken zou ik dat tussen de cilinders moeten zien....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 19:39 #8 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Benzine lekkage
Nee bij de aftap schroefjes zitten slangetjes , dat komt dus achter het blok uit , bij de rest van de slangetjes .
Indien orgineel aangesloten .

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 20:13 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic Benzine lekkage

Nee bij de aftap schroefjes zitten slangetjes , dat komt dus achter het blok uit , bij de rest van de slangetjes .
Indien orgineel aangesloten .

Olaf


Oh? Ik dacht dat de slangetjes de vlotter-overloop zijn. Als je de de tap-plugjes uitschroeft  loopt je vlotterkamer leeg.

Ehmm... je zegt dat je de slangen vervangen hebt. Zijn die niet poreus? Omdat sommige typen slang dat niet zijn namelijk. Ook al worden als zodanig aan je verkocht. Is maar voor de vuist weg hoor, ik zou het verder niet weten. De boel goed droog maken en in de gaten houden waar het opnieuw nat wordt.

Overigens, de originele Honda-slangen gaan zomaar 20 jaar mee. Waarom vervangen dan?

Grtz, harm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 20:16 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic Benzine lekkage


Ehmm... je zegt dat je de slangen vervangen hebt. Zijn die niet poreus? Omdat sommige typen slang dat niet brandstofbestendig zijn namelijk. Ook al worden als zodanig aan je verkocht. Is maar voor de vuist weg hoor, ik zou het verder niet weten. De boel goed droog maken en in de gaten houden waar het opnieuw nat wordt.


Kleine aanvulling voor de leesbaarheid.. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 21:48 #11 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Benzine lekkage
Brombeer je zou zomaar gelijk kunnen hebben , dat dus de overloop ook daarop zit aangesloten via een bypas-kanaaltje ,maar dat weet ik niet zeker .
Weet wel dat via de slangetjes de bezine uit de vlotterkamer stroomt als je de aftap schroefjes open draait .

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 22:10 #12 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage
ik heb de slangen vervangen  en van die orginele voor gevormde gekocht omdat je dan toch wel iets mag verwachten ,, hij rook namelijk toen ik hem kocht ook een beetje naar benzine, heb toen van alles aan de carbs gedaan , en later ging de pomp stuk ,, maar het filter is steeds nat ,, de onderkant van de tank niet ,,

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 22:21 - 30 mrt 2010 22:26 #13 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Benzine lekkage
Is je filter niet gewoon lek ? is neem ik aan zo'n plastic uitvoering .
Ook heb ik een keer gehad dat de aansluitingen van het filter een soort ruw randje had , waardoor de slang niet goed aansloot .
Nog een maniertje om de lekkage te vinden , maak alles droog , en ik gebruik dan van een rol blauw poetspapier stukjes en houdt die tegen alle verbindingen aan , is er nattigheid dan zie je het als een donkere vlek , zelfs de kleinste lekjes vind je zo .
Is vaak alleen een gedoe om bij alle aansluitingen te komen .




Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 23:39 #14 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Benzine lekkage

Brombeer je zou zomaar gelijk kunnen hebben , dat dus de overloop ook daarop zit aangesloten via een bypas-kanaaltje ,maar dat weet ik niet zeker .
Weet wel dat via de slangetjes de bezine uit de vlotterkamer stroomt als je de aftap schroefjes open draait .

Olaf


Klopt, overloop is een pijpje in de vlotterkamer waar de slangetjes op aansluiten. Dit pijpje wordt "gebypassed" als je het aftapboutje opendraait.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 13:18 #15 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Benzine lekkage
Begrijp ik het goed dat het gebeurd is toen je AT in de winterstalling stond? En heb je daarna nog last gehad van benzineverlies?
Je filter kan dan misschien nat zijn maar hij kan dan tochniet verder leeglopen als dat er benzine in de slang aanwezig is met een gesloten benzinekraan.

Is je benzine niet gewoon gestolen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 18:42 #16 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage

Begrijp ik het goed dat het gebeurd is toen je AT in de winterstalling stond? En heb je daarna nog last gehad van benzineverlies?
Je filter kan dan misschien nat zijn maar hij kan dan tochniet verder leeglopen als dat er benzine in de slang aanwezig is met een gesloten benzinekraan.

Is je benzine niet gewoon gestolen?


hij rook altijd wel een beetje naar benzine als ie stil staat ,, maar heb nog nooit gehad dat ik zo'n hoeveelheid kwijt was
gestolen ?  technisch mogelijk maar dan zou ie bijna  leeg moeten zijn 3/4  ( voor de rest heb je de benzine pomp nodig )


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2010 11:30 #17 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Benzine lekkage
Even voor de duidelijkheid; ze verliest benzine wanneer ze stilstaat met de kraan dicht of wanneer je een stuk rijdt?

Groet.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2010 16:14 #18 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage

Even voor de duidelijkheid; ze verliest benzine wanneer ze stilstaat met de kraan dicht of wanneer je een stuk rijdt?

Groet.


als ie stil staat met de kraan dicht ( automatisme )

de slangen zitten er helemaal op geschoven en er zitten slangenklemmen op ,,  heb een plastic filter met een aluminium ring ,, misschien dat ie daar lekt ?
zit te denken om de tank eraf te halen en de slang een van de tank en pomp los te halen en dan met perslucht eens zien of ie sist


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2010 16:30 #19 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Benzine lekkage
Met perslucht??? Niet doen als je geen reduceer ventiel hebt!! Heb keer een RVS tank afgeperst met "een en een tiende" bar..... De  baas zei "een tiende"bar maar ik was jong en verstond het verkeerd.  :-\

Je kan de schade wel raden natuurlijk.

Als jij je motor met de kraan dicht weg zet en er verdwijnt evengoed benzine uit, is je kraan zowieso niet goed lijkt mij (of je hebt een gat in de tank, blijft een roestbak).


Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2010 18:33 #20 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine lekkage

Met perslucht??? Niet doen als je geen reduceer ventiel hebt!! Heb keer een RVS tank afgeperst met "een en een tiende" bar..... De  baas zei "een tiende"bar maar ik was jong en verstond het verkeerd.  :-\

Je kan de schade wel raden natuurlijk.





Als jij je motor met de kraan dicht weg zet en er verdwijnt evengoed benzine uit, is je kraan zowieso niet goed lijkt mij (of je hebt een gat in de tank, blijft een roestbak).



niet de tank maar het filter en de slangen ......

de tank is letterlijk van blik ,, en kan net zoveel hebben als een leeg cola blikje

heb gekeken de onderkant is droog ,, waar roesten ze dan eigenlijk ??/

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden