Hallo,
ik heb me onlangs op de motorshow in Essen een set Bi-Xenon-lampen aangeschaft met H4-fittingen voor de Africa Twin. Het is een setje bedoeld voor auto's, dus met 2 H4-lampen erin.
Ook aanwezig in de box : 1 stuurmodule, 2 ballasten
Er zit echter maar 1 x zo'n "lamp"connector bij (die rechtstreeks met de stuurmodule is aangesloten) die je dus op de oorspronkelijke H4-lampfitting dient te connecteren. Het systeem dus waarbij je de fitting van de H4 loskoppelt en aansluit op deze "lamp"connector.
Op internet al wat opgezocht, en daar gelezen dat dat zo hoort, en dat je maar 1 van beide H4's dient te connecteren, De andere zou eveneens dienen te branden na een goede seconde wachten.
Beide ballasten, lichten e.d. werken -- ik heb ze elk apart getest --> geen probleem en een MASSA lichtopbrengst.
Maar : als ik beide Xenons aansluit, dan brand enkel mijn rechterlicht.
Intussen van Hella zo'n contrastekker aangeschaft waarmee ik beide Xenons tegelijkertijd connecteer aan die plug --> maar nog steeds brand enkel het rechterlicht...
Ik heb een Belgische RD07 uit 1994, waarvan beide koplichten tegelijk branden en waarvan beide koplampen hetzelfde zijn (geen ombouw of dergelijke dus)
Wat doe ik verkeerd ???
Nu weet ik het dus niet meer. Ik dacht door het gelijktijdig aansluiten van beide lampfittings het probleem te kunnen oplossen, maar nee dus...
Alvast bedankt voor het meedenken.
Erzberg