Xenon in Africa Twin - enkel rechterlamp brand

30 mrt 2010 21:26 #1 door Erzberg
Hallo,

ik heb me onlangs op de motorshow in Essen een set Bi-Xenon-lampen aangeschaft met H4-fittingen voor de Africa Twin. Het is een setje bedoeld voor auto's, dus met 2 H4-lampen erin.

Ook aanwezig in de box : 1 stuurmodule, 2 ballasten
Er zit echter maar 1 x zo'n "lamp"connector bij (die rechtstreeks met de stuurmodule is aangesloten) die je dus op de oorspronkelijke H4-lampfitting dient te connecteren.  Het systeem dus waarbij je de fitting van de H4 loskoppelt en aansluit op deze "lamp"connector.

Op internet al wat opgezocht, en daar gelezen dat dat zo hoort, en dat je maar 1 van beide H4's dient te connecteren, De andere zou eveneens dienen te branden na een goede seconde wachten.

Beide ballasten, lichten e.d.  werken -- ik heb ze elk apart getest --> geen probleem en een MASSA lichtopbrengst.

Maar : als ik beide Xenons aansluit, dan brand enkel mijn rechterlicht.

Intussen van Hella zo'n contrastekker aangeschaft waarmee ik beide Xenons tegelijkertijd connecteer aan die plug --> maar nog steeds brand enkel het rechterlicht...

Ik heb een Belgische RD07 uit 1994, waarvan beide koplichten tegelijk branden en waarvan beide koplampen hetzelfde zijn (geen ombouw of dergelijke dus)

Wat doe ik verkeerd ???
Nu weet ik het dus niet meer. Ik dacht door het gelijktijdig aansluiten van beide lampfittings het probleem te kunnen oplossen, maar nee dus...

Alvast bedankt voor het meedenken.

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 13:40 #2 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Xenon in Africa Twin - enkel rechterlamp brand
Als je beide lampen aansluit en je haalt alleen het lampje uit de rechter gaat de linker dan wel branden?
Wat gebeurd er als je de lampjes van fitting verwisseld?

Misschien is de weerstand van 1 lampje hoger als die van de ander waardoor de belasting op de stuur unit te hoog is en daardoor maar vermogen heeft voor 1 lamp...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 15:20 #3 door robert
Beantwoord door robert in topic Xenon in Africa Twin - enkel rechterlamp brand
Twin_hill: wanneer de weerstand van een lamp hoger is, wordt de belasting LAGER, niet hoger. De stroompiek van Xenon is hoog, ruim 4 keer zo hoog als wanneer deze op temp. zijn, wanneer de spaning te ver in elkaar zakt (door bijv. te dunne bedrading) zal de lamp niet onsteken. Dit probleem had Pilot ook, die hebben inmiddels een verbeterde balast op de markt gebracht. Het is maar een tip...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2010 19:33 #4 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic Xenon in Africa Twin - enkel rechterlamp brand
Vandaag een setje van Pilot Xenon gekocht.
a) veel minder kabels
b) het werkt nu wel met 2 lichten tegelijk  :)

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2010 08:12 #5 door robert
Beantwoord door robert in topic Xenon in Africa Twin - enkel rechterlamp brand
goed gedaan jochie, een echt merk :)  Wat is de kleur van je balast, zwart of zilverkleurig??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2010 09:17 #6 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Xenon in Africa Twin - enkel rechterlamp brand
Het zou best een auto setje kunnen zijn die via CAN-bus werkt, zodat het systeem in een moderne auto "ingeleerd" moet worden. En om de boel niet onbelast te laten werken zou dan misschien een lamp kunnen branden.

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2010 19:16 #7 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic Xenon in Africa Twin - enkel rechterlamp brand

goed gedaan jochie, een echt merk :)  Wat is de kleur van je balast, zwart of zilverkleurig??

zwarte (kleine) ballast ...

Is daar dan ook verschil tussen ?

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden