Montage probleem Touratech valbeugels

17 apr 2010 22:54 #1 door Driver
Montage probleem Touratech valbeugels werd gestart door Driver
Vandaag flink gesleuteld en als laatste in de middag mijn Touratech valbeugels gemonteerd. Het was wat werk, maar alles paste goed.
Totdat ik als laatste de carterbescherming weer terug wilde plaatsen.
Dat kon dus niet meer. De bovenkant van de carterbescherming komt tegen de onderkant van de valbeugels waardoor ik de 2 voorste bouten van de carterbescherming niet meer kan bevestigen. Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2010 00:16 #2 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Montage probleem Touratech valbeugels
Het is heel lastig om zonder foto's er iets over te zeggen. Als ik naar de handleiding kijk stoppen ze met foto's voor het monteren van de carterbescherming..... Als ik naar de onderste beugels van de beugels kijk kan ik mij niet voorstellen dat het gaat passen.
Krijg je de carterbescherming niet hoog genoeg?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2010 10:06 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Montage probleem Touratech valbeugels
Ik weet dat ik op de Alp destijds voor de bevestiging van de HB valbeugels 2 sleufjes van 1 cm in de karter beschermer moest maken. Op de Twin heb ik dat echter nog niet eerder gehoord. (Maar er is een eerste keer voor alles ;) )

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2010 12:10 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic Montage probleem Touratech valbeugels
Met Rob eens. Eerste wat ik denk: fuk dat, stukkie uit je craterding halen! Maar van TT mag je dat niet verwachten. Hoewel ik mensen hoor die ergens anders zelfs een stukje weg moesten slijpen om ze erop te krijgen.

Heb je wel alles op de juiste hoogte zitten? Ze zitten toch met beugels om je framebuis?

Als de beugels niet hoger kunnen, zonder (noemenswaardige) spanning gemonteerd zijn en het ziet er ook nog leuk uit: stukje uit de carterbeschermer zagen. Kan heel eenvoudig met een decoupeerzaag met ijzer-blad. Daarna de scherpe kantjes wat rondvijlen of schuren.

Niet te lang over nadenken hoor...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2010 12:20 #5 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Montage probleem Touratech valbeugels
heb ze zelf er ook pas op zitten, bij mijn Rd07 ging het net , maar heb wel een beschermstrip op de bovenkant van mijn carterbescherming geschoven zodat het niet kon rammellen.
Een stukje wegvijlen had idd ook gekunt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2010 16:00 #6 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Montage probleem Touratech valbeugels
bij ons paste het goed, alleen moesten we een stukje van de beugel afslijken linksachter, anders kreeg ik het niet gemonteerd. Blijkbaar nogal wat verschillende makken bij Touratech ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2010 22:59 #7 door Driver
Beantwoord door Driver in topic Montage probleem Touratech valbeugels
Ik heb het vandaag kunnen oplossen door een stukje van de carterbescherming weg te vijlen en de rest van de rand een beetje bij te buigen.
Als je recht voor de motor staat zie dat de rechterbeugel net iets lager zit dan de linker beugel waardoor de beugel tegen de carterbescherming kwam.  Afstellen kan echter niet.
In ieder geval tevreden over het resultaat.
Bedankt voor jullie reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden