- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De juiste tandwielverhouding voor een 92er is 16-46, maar let op de orginele bandenmaat maakt ook verschil, en dit is bij een 92er 130-90-17. Omdat de maat 90 niet meer zo goed te krijgen is wordt er vaak een 130-80-17 gemonteerd en dit geeft in de 5e versnelling ongeveer een snelheids verlaging van 6km. Er is een formule om dit uit te rekenen, ik ben hier eens een dagje mee bezig geweest en heb een lijstje gemaakt voor mijn motor ('92 AT) Om je een idee te geven: Als alles in orginele staat is en je motor loopt optimaal (een slechte of slecht gesmeerde ketting geeft ook al veel verlies) dan zou je bij 6000 toeren 137,13 kmpu moeten rijden en bij 5000 toeren 114,2 kmpu. dit zijn werkelijke snelheden vergeet dus even je snelheidsmeter en probeer het eens met een GPS of goed afgestelde Sigma. Als je het achtertandwiel vervangd door een achtertandwiel van een RD07, die heeft 45 tanden dan wordt de snelheid bij 6000 toeren 140,1 kmpu en bij 5000 toeren 116.8 kmpu, je hebt dan dus ietsje winst in topsnelheid maar hij trekt ook iets minder snel op. Let wel op dat deze snelheden dus met een 130-90-17 achterband zijn.
grtjs Arthur
Hey jonne,
Je bevindingen kloppen als een bus!
bij de laatste ketting/tandwiel wissel heb ik er achter een kleiner tandwiel op gezet. Na overleg met Ad.
Daarom rijd hij wat rustiger op kruissnelheid. Nadeel kan zijn (heb ik zelf niet ondervonden) dat hij in lage toeren wat bokkerig kan worden zoals file rijden.
Mooi dat de twin veilig in het oosten is aangekomen
gr. Rogier
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.