laadspanning te laag africa twin rd04

05 mei 2010 14:59 #1 door manta-rd04
laadspanning te laag africa twin rd04 werd gestart door manta-rd04
Help mijn laadspanning is te laag gemeten met lopende motor 13,4 volt max. maar haalt dit meestal niet.
met lampen aan en stationair toerental 12,3 volt! kost dus de accu! spannings regelaar wordt ook snel warm (is wel type met koelribben).
zelf denk ik de spannings regelaar en hopelijk niet de cdi anders zijn de rapen gaar!
heeft iemand een door meet tip ofwel leuke adresjes voor een spanningsregelaar(in het nederlands dan he ;) )
groeten jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2010 15:12 #2 door Huib
Beantwoord door Huib in topic laadspanning te laag africa twin rd04
Heb exact hetzelfde gehad! Stond een paar keer met lege accu, laadspanning gemeten zonder de lichten aan en dat was goed! Nieuwe accu gekocht zelfde probleem..... toen maar eens gemeten met de lichten en dat was ff te weinig. Regulator/Rectifier dus kaput.

Jammer dat ie te weinig bij laadt maar altijd beter dan te veel..... dat kan je accu, generator,kabels lampen, toerenteller, CDI etc. kosten.

Een goedkope oplossing is om een R/R van de sloop te halen (BV van een yamaha R1) en die aan je stekker te solderen. Anders is dit ook en goed adres ( vind ik tenminste)

http://www.wemoto.com/bikes/Honda/XRV_750_L_M_Africa_Twin_RD04/90-91/picture/Regulator_Rectifier/

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2010 20:34 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic laadspanning te laag africa twin rd04
Ik zou eerst maar eens testen wat de waarde is bij 5000 tpm voordat je je zorgen moet gaan maken.
Waarde tussen de 14,0 en 15,0 V is oké volgens Haynes.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2010 22:29 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic laadspanning te laag africa twin rd04

Ik zou eerst maar eens testen wat de waarde is bij 5000 tpm voordat je je zorgen moet gaan maken.
Waarde tussen de 14,0 en 15,0 V is oké volgens Haynes.


..en dat met je lampen aan.

Je accu is goed als hij opgeladen is en 12,6V aangeeft na een rustperiode van een paar uur. Geeft hij naderhand minder aan, is mogelijk een cel defect (aan het raken). Als je accu goed blijkt kan je inderdaad aan je regelaar gaan denken.

De goedkoopste zekere methode is de onderdelen uitwisselen met een soortgenoot, anders koop je wellicht vervangdelen die de boosdoener niet blijken te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2010 16:03 #5 door manta-rd04
Beantwoord door manta-rd04 in topic laadspanning te laag africa twin rd04
spanning blijft te laag heb gisteren nog nieuwe accu gemonteerd want de oude was inmiddels echt te versleten door het gebrek aan laadspanning ga nu r/r bestellen en vervangen thanks voor tip Huib

trouwens capaciteit dynamo is toch 360watt? om eventueel universele spannings regelaar aan te schaffen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2010 16:22 #6 door Huib
Beantwoord door Huib in topic laadspanning te laag africa twin rd04
Yep.... 3 fase 360watt..... elke R/R die dat lekker vindt kan er aan hangen.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2010 16:27 #7 door manta-rd04
Beantwoord door manta-rd04 in topic laadspanning te laag africa twin rd04
hey Huib heb er net een besteld bij mg parts in belicum nb 106euries dinsdag binnen dan meer nieuws mischien ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2010 12:56 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic laadspanning te laag africa twin rd04
vrijwel zeker dat je stekker met de 3 gele draden verrot is, controleer dit goed voordat je zo je nieuwe spannings regelaar eraan hangt, beter is om de stekker er van tussen te knippen en de draden aan elkaar solderen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2010 21:15 #9 door manta-rd04
Beantwoord door manta-rd04 in topic laadspanning te laag africa twin rd04
Probleem is opgelost onderdelen waren vandaag al binnen en heb de spannings regelaar verwisseld (had voor het aanvragen van de nieuwen al gekeken naar de 3x fase aansluit stekker omdat ik daar inderdaad al wat van had gelezen thanx)
Hij laad nu weer netjes bij en heb knipperlicht aurtomaat ook nog vervangen voor een universele omdat deze prrrrr deed en daarna pas begon te knipperen . Dus dat werkt ook al weer! nu nog even 12volt aansluiting maken voor de tom tom nu ik weer over stroombeesjes bezit ;D
allemaal bedankt voor de tips grt jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden