remmen probleem???

07 mei 2010 17:06 - 07 mei 2010 17:15 #1 door Stress
remmen probleem??? werd gestart door Stress
wie kan mij adviseren, ik heb mijn remklauwen gedemonteerd daar mijn voorwiel een beetje hobbelt, nu plaats ik alles weer terug en valt mij op dat de linker klauw geen ruimte heeft aan de achterkant het metalen subfraampje loopt tegen de schijf, het lijkt wel of ik spacers moet gebruiken om de klauw te centreren tov de schijf, wat doe ik fout., de rechter klauwkan ik centreren door de as bevestiging los te draaien en de poot iets naar buiten te trekken en dan vast zetten met de 4 kleine boutjes onder aan de poot, maar links blijft onveranderd, ik dacht nog dat de spacer aan de linker kant fout zat maar deze kan maar op een manier in de as, lijkt wel of de linker poot naar binnen moet maar dat kan niet daar de as hem naar binnen trekt als je deze aandraaid, wie heeft er een idee of is er iest fout aan de linker voor pot.

bedankt voor het advies

Stress

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2010 18:04 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic remmen probleem???
Hmzz.. Die linker klauw is  fixed, m.a.w. de bracket aan die kant moet altijd goed zitten om dE reden die je al geeft: de spacers bepalen de onderlinge afstand en de as drukt alles bij elkaar. Rechts moet de vlakke kant van de buitenpoot gelijk liggen met de vlakke kant van de as om zodoende die zijde uit te lijnen.

Heb je de spacers aan de juiste kant zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2010 18:12 #3 door Stress
Beantwoord door Stress in topic remmen probleem???
getverdegetver >:( heeft de slimme dealer de spacer van achter voor gezet en die van voor achter gloeiende gloeiende  >:( de linker spacers zijn van zelfde diameter alleen is die van achter iets langer, nu snap ik waarom de voorrem aanliep, ik word niet goed wat een kamelen,lekker, zal ze morgen effe een kleine schobbering geven.

is dus opgelost :D

mvgr

Stress

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2010 18:15 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic remmen probleem???
Dat is dus 1 van de redenen dat ik niet meer naar een dealer ga...... Ik doe het wel zelf, of met iemand waar ik mee kan kijken.

Vindt het verbazingwekkend dat er niet regelmatig iets gruwelijk mis gaat als gevolg van een beetje onoplettendheid bij dealers.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2010 18:22 #5 door Stress
Beantwoord door Stress in topic remmen probleem???
daarom als ik een bike koop laat ik hem altijd bezorgen ik rijd nooit van een dealer direct naar huis, deze keer dus ook niet, maar thuis voelde ik dat er iets niet klopte, dit bevestigd mijn handelen, eerst thuis besnuffelen en alles nalopen en dan rijden,....

ze laten voor banden klusjes schijnbaar de meest simpele zielen aan je bike sleutelen, wordt tijd dat ook motordealers een aan KMS systeem gaan, of te wel kwalitiet etc etc .

groet  Stress

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden