Afslaan bij off road rijden???

08 mei 2010 10:12 #1 door Miquel
Afslaan bij off road rijden??? werd gestart door Miquel
Tijdens de Drenthe rit sloeg mijn AT af bij het rijden over de de heuveltjes in het stukje offroad (bospad).
De AT starte wel toen ik de choke gebruikte en na een paar 100m liep hij weer normaal. Afgelopen donderdag weer het zelfde verhaal nadat ik over een paar heuveltjes was gereden. Zijn er hier meer AT rijders die hier last van hebben????.
Nogmaals hij loopt op de weg goed en houdt niet in.
ps kunnen de vlotterbakken  gedemonteerd worden zonder de carburateurs te verwijderen.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2010 10:53 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Afslaan bij off road rijden???
Ken het probleem.
Wat gebeurd is dat door het schudden de brandstof in je carbs omhoog komt en wordt naar de overloop geduwd. Als dat 1 keer gebeurd is het niet echt een ramp, en loopt er wat brandstof weg. Maar als er echt een beetje druk op komt, krijg je een communicerend vat en door de stroming in de overloop trekt deze je carbs leeg.
Ik heb op 1 van de twins een extra loop toegevoegd aan de overloop, maar probleem blijft.

Er is dus verder weinig aan de hand. Het probleem deed zich (bij mij) met name voor bij een vrij regelmatige kadans van op en neer gaan (knippen pad). En tja, alleen een andere manier van rijden gaat dit probleem voorkomen  :angel:  Een knip proberen over te slaan, goed gas er op en zo 'vlak' mogelijk eroverheen, maar het is niet dat je dit heel snel onder de knie hebt ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2010 11:11 - 08 mei 2010 11:12 #3 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Afslaan bij off road rijden???


Er is dus verder weinig aan de hand. Het probleem deed zich (bij mij) met name voor bij een vrij regelmatige kadans van op en neer gaan (knippen pad). En tja, alleen een andere manier van rijden gaat dit probleem voorkomen  :angel:  Een knip proberen over te slaan, goed gas er op en zo 'vlak' mogelijk eroverheen, maar het is niet dat je dit heel snel onder de knie hebt ;)


Bij mij is het ook zo, maar ik moet nog erg wennen aan het gewicht van de AT in het zand.
Een 2 takt crosser rijdt toch en stuk makkelijker. ;D maar dat doe ik ook al 15 jaar niet meer :-\ :-X

Is het een mogelijkheid de overloop met off-road rijden af te doppen. ???

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2010 12:50 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Afslaan bij off road rijden???
Afdoppen had ik nog niet aan gedacht, maar ik denk dat je dan andere problemen op roept.
Zit er ten slotte niet voor niets...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2010 15:39 #5 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Afslaan bij off road rijden???
'k heb de mijne (1996-er) aangepast qua carbbeluchting naar een later model.
Sindsdien heb ik dit gedonder ook.
Wat ik nu doe als ik ga springen en gek doen, is een slangetje omwisselen zodat het weer 'in oude staat is'. Dan heb ik nergens last van, maar dampen m'n carbs weer leeg bij lange stilstand.... ooit hoop ik nog eens te ontdekken waar t nou mis gaat en hoe ik dit op kan lossen, want de 1993-er hier voor de deur is ook aangepast maar heeft nergens last van.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2010 16:57 #6 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Afslaan bij off road rijden???

'k heb de mijne (1996-er) aangepast qua carbbeluchting naar een later model.
Sindsdien heb ik dit gedonder ook.
Wat ik nu doe als ik ga springen en gek doen, is een slangetje omwisselen zodat het weer 'in oude staat is'. Dan heb ik nergens last van, maar dampen m'n carbs weer leeg bij lange stilstand.... ooit hoop ik nog eens te ontdekken waar t nou mis gaat en hoe ik dit op kan lossen, want de 1993-er hier voor de deur is ook aangepast maar heeft nergens last van.


Bij mijn AT uit 94 heb ik de carbbeluchting ook aangepast zodat hij na een week normaal start.
Ik heb het als volgt gedaan.
www.atic.org/faq/ventilation.php

Welk slangetje haal je los.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2010 01:48 #7 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Afslaan bij off road rijden???
die aanpassing heb ik ook gedaan.

Wat ik doe om hem NIET te laten verzuipen bij het schoonspringen:
De blauwe slang die het mees onderaan het plaatje uitkomt (leuke omschrijving toch?), dus zeg maar aan de voorkant van de motor, die trek ik van het Tstukje daar los, zodat hij open is daar. Ik dop dan het T-stukje af, daar beneden.
Geen verzuiperijen meer dan, maar wel weer het moeten doorstarten na stilstand....

Wie dit voor mij opgelost krijgt, krijgt een Mars cadeau ;-) Ik irriteer me er nl mateloos aan!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2010 01:49 #8 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Afslaan bij off road rijden???
snickers/nuts/twix (Raider voor mijn generatie ;-)) is ook bespreekbaar.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2010 10:54 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Afslaan bij off road rijden???
Op die blauwe slang een afsluiter zetten.
Denk dat een wasknijper niet sterk genoeg zal zijn. Maar even zoeken op het net laat volgende zien :


Met draaibare, metalen snel sluit en snel los klem. Capaciteit 0-45 mm. Afmeting: 115x115 mm (lxh).

Heb ik nu een raider (jaja, zelfde generatie ;) ) gewonnen ?

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2010 15:14 #10 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Afslaan bij off road rijden???
nee, gok van niet, want nu sluit je de beluchting compleet af.
Met mijn 'workaround' maakt je de boel weer als vanouds ;-).
3-wegkraantje werkt wellicht ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2010 17:11 #11 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Afslaan bij off road rijden???

nee, gok van niet, want nu sluit je de beluchting compleet af.
Met mijn 'workaround' maakt je de boel weer als vanouds ;-).
3-wegkraantje werkt wellicht ;-)


Je hebt toch wel van dat aquarium spul ?  kraantjes , knijpertjes

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2010 17:54 #12 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Afslaan bij off road rijden???
ja, maar het moet wel benzinebestendig zijn natuurlijk ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2010 17:59 #13 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Afslaan bij off road rijden???

ja, maar het moet wel benzinebestendig zijn natuurlijk ;-)


Ja natuurlijk :) 

Dan zou ik gaan voor het mooie er brede assortie van FESTO spullen. Wil wel kijken voor je op de zaak. Al zullen er vast wel online catalogussen zijn waar je een keus kunt maken.
Wat heb je nodig ? 

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2010 19:33 #14 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Afslaan bij off road rijden???

die aanpassing heb ik ook gedaan.

Wat ik doe om hem NIET te laten verzuipen bij het schoonspringen:
De blauwe slang die het mees onderaan het plaatje uitkomt (leuke omschrijving toch?), dus zeg maar aan de voorkant van de motor, die trek ik van het Tstukje daar los, zodat hij open is daar. Ik dop dan het T-stukje af, daar beneden.
Geen verzuiperijen meer dan, maar wel weer het moeten doorstarten na stilstand....

Wie dit voor mij opgelost krijgt, krijgt een Mars cadeau ;-) Ik irriteer me er nl mateloos aan!


Dus diegene die op de foto gemarkeerd is.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2010 21:10 - 09 mei 2010 21:20 #15 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Afslaan bij off road rijden???
jep, die haal ik los van t t-stuk, en dop ik vervolgens af. De slang blijft dan open, dus de setup lijkt weer op t origineel.

Nu staat hij dus op standje 'springen en gek doen'.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2010 20:49 #16 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Afslaan bij off road rijden???
Daan, ik had de  AT nog niet uitgetest nadat ik de slang heb losgehaald (+ T-stuk afgedopt)vanmiddag tijdens de BAT is  hij is niet meer afgeslagen.
Nog bedankt voor de tip.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2010 12:55 #17 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Afslaan bij off road rijden???
Die modificatie is toch om een startprobleem op te lossen? Ik heb de oude situatie nog op de carbs en nergens last van.....
Wel heb ik een pomp mod waardoor mijn pomp blijft lopen na het uitvallen tijdens het starten. Als ik dus eenlangere tijd stil gestaan heb laat ik de pomp de carbs even vullen.

Dit kan natuurlijk ook dmv een een drukknop om de pomp tijdelijk even te activeren zonder te starten toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2010 23:46 #18 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Afslaan bij off road rijden???
Klopt die modificatie is idd om het startprobleem op te lossen bij langer stil staan.

Zoals op de foto te zien is de leiding afgedopt met een stuk slang, dit gebruik je dus voor off-road. Als je wil kun je het slangetje omwisselen met de rechter om zo weer makkelijk te starten na langer stilstand. Het is misschien niet de makkelijkste oplossing maar het werkt wel.
Graag zou ik willen weten hoe je de pomp gemodificeerd hebt (foto) ;D

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2010 14:39 #19 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Afslaan bij off road rijden???
Dat is eenhele goeie Miquel, ik heb hemnamelijk met de modificatie gekocht. Volgens mij is dit bij Safe motors gebeurd.
Daar deze, na drastische reorganisatie,  aleen nog in R'dam bestaat betwijfel ik of de monteurs er nog werken......maaaaar dat zoek ik uit....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.216 seconden