Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
controleer eens of de band netjes om de velg ligt (zit een randje vlak boven je velg, moet ongeveer rondom op gelijke hoogte zitten).
Haal t voorwiel van de grond, en laat t eens draaien; kun je iets zien qua slag ofzo? Zo ja, herspaken die hap.
Eventueel eruit halen, en een mooi recht stangetje door je lagers steken en je wiel laten draaien tussen 2 kratjes bier. Kun je zien of het een beetje proper gebalanceerd is. (niet 100% nauwkeurig, maar t geeft een goede indicatie)
Zelf ooit gehad dat MOTOPORT WATERINGEN ('k noem geen naam ) m'n achterband had gewisseld voor grof geld, en gratis m'n achtervelg verziekt had. Toen ik terugging kreeg ik als antwoord: 'ben je er niet mee tegen een stoeprandje gereden, want dan is de velg van je fiets ook soms krom'. Zelf onderzoeken kan veel opleveren, en dus het vlees van de slager zelf keuren!
Alvast mijn excuses en ik ben bang dat er mensen gaan zeggen: "gebruik de zoekfunctie eens" maar dat heb ik gedaan en heb geen oplossingen of sluitend antwoord kunnen vinden (misschien omdat hij er niet is maar als ik een berichtje wil posten krijg ik de melding dat als ik echt wil reageren beter een nieuw topic kan openen... dus bij deze!
Nu, ik heb nieuwe metz tourance laten plaatsen op mijn twin bij een motorzaak in de buurt. Na de eerste km's merkte ik dat er rond de 60 kmpu een hinderlijke hobbel in zit. Ik kan niet voelen of het voor of achter is maar vervelend is het wel. rond de 30-40km wiebelt ie (verticaal) en bij 80-100 wordt het hobbelen meer schudden of trillen. Het is licht maar ik voel het wel degelijk en zie het ook dat het landschap in mijn spiegeld mee hobbelt. het is constant en ik voel het uiteraard het beste op glad asfalt.
Ik ben er meteen mee teruggeweest naar de motorzaak en de monteur heeft er een ritje op gemaakt maar zegt niets te voelen. *durf het niet hardop te zeggen maar t blijft dat verhaal met die slager en z'n eigen vlees keuren....*
Weet iemand in de buurt van nijmegen een goeie zaak of kenner of is er iemand in de buurt die mijn vermoeden kan bevestigen dat er echt een hobbel in zit. Het probleem is dat ik pas sinds kort weer in NL woon en geen motorrijders in mijn directe kennisenkring heb
Thnx groeten twinned