Voorstellen en vraagjes

24 mei 2010 20:38 #1 door Laurus
Voorstellen en vraagjes werd gestart door Laurus
Goedenavond allemaal,

Mijn naam is Laurens de Rijke, student aan de TU Delft en ben nog 4 weekjes 21 jaar. Hobbies: motoren, motorrijden, sleutelen, oude vespa's, reizen... Goed... Vragen? Stel ze gerust. Dat doe ik namelijk ook: recent een AT gekocht van '92 met wat optische schade en ben nu al weer een tijdje bezig om deze klaar te maken voor een vakantie naar Italy. Voor zover ik kan zien heeft de AT (50.000km) nog de originele brandstofpomp, ik vroeg me af hoe groot de actieradius zou zijn mocht ik genoodzaakt zijn hem door te moeten lussen? Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt.

Groeten,

Laurens

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2010 21:08 #2 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Voorstellen en vraagjes
Rond de 70 km is niet mijn ervaring maar heb ik gehoord. Ik zou hem preventief reviseren, bij 50.000 km is het vragen om problemen. Welke studie doe je in Delft? Ik ben daar nog wel eens in de bieb te vinden....

Groet Huib

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2010 21:27 #3 door Laurus
Beantwoord door Laurus in topic Voorstellen en vraagjes
Owke... Dank voor je antwoord. 70km is wel heel weing :P Is dat reviseren zelf te doen?

Ik studeer Industrieel Ontwerpen, vanwaar je bezoeken aan de bieb?

Ik bedacht me nog iets.. Mijn tripmeter is kapot, totaal geen leven meer in (heb de printplaat bekeken en daar is al een beunhaas bezig geweest, 3 weerstanden gesoldeerd) is het nu een idee om de/een plus van de tripmeter te gebruiken om een navi op aan te sluiten? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2010 08:01 - 25 mei 2010 08:14 #4 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Voorstellen en vraagjes
Laurus,

Dat reviseren kun je zeker zelf doen; ik verkoop revisiesetjes voor die brandstofpomp en woon nog vlakbij ook!
Stuur mij maar even een berichtje; spreken we wat af en ben je voor 4 tientjes klaar!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2010 15:44 #5 door Laurus
Beantwoord door Laurus in topic Voorstellen en vraagjes
@Daandus: als mn kettingset binnen is en ik weer wat centjes heb neem ik contact met je op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2010 17:11 #6 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Voorstellen en vraagjes
Komt goed!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2010 16:26 #7 door Laurus
Beantwoord door Laurus in topic Voorstellen en vraagjes
Ik zag op XRV.org.uk dat sommige mensen zweren bij de originele voortandwielen van honda vanwege de zwakkere uitgaande as. Ik heb nu tandwielen van sunstar van Louis. Wat is jullie ervaring? Mijn tanden van mn uitgaande as zien er nog erg goed uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2010 11:26 #8 door harry
Beantwoord door harry in topic Voorstellen en vraagjes
Ik was voor 15 euro klaar met een gebruikte vacuumgestuurde pomp ven een TDM 850 op Ebay. Die dingen laten het eigenlijk nooit afweten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 20:26 #9 door Laurus
Beantwoord door Laurus in topic Voorstellen en vraagjes
Oke, en heeft een vacuum pomp ook nog nadelen?

Iemand ervaring met een R1/R6 spanningsregelaar...? Die van mij heeft de geest gegeven ben ik bang, voltage blijft oplopen rond 5k rpm richting 16-17v... De R1/R6 spanningsregelaar schijnt zo te passen en op xrv.org.uk zijn er goede ervaringen mee, ik ga het proberen denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 20:40 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic Voorstellen en vraagjes
Ik heb een gebruikte vacuumpomp van een chopper of zo. Was 25 euro en doet het alweer 42.000km!

Ik HOOR dat de regeling van de R1 verder goed werkt.

Ik denk dat een periodieke kwak kopervet op de tanden van je secundaire (uitgaande) as meer doet, dan het merk/type voortandwiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 21:49 #11 door Laurus
Beantwoord door Laurus in topic Voorstellen en vraagjes
Miss toch wat voorbarig met de spanningsregelaar... Accu is na 400km namelijk nog goed goed op peil. Ik vertrouw mijn voltmeter niet helemaal of ik meet volgens mij verkeerd:P Ik hield mijn toerental op 5000rpm maar toch liep de spanning op, kan toch niet? Als ik het toerental liet zakken zakte het toerental weer wel... Zal morgen nog is meten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 22:33 #12 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Voorstellen en vraagjes
k denk dat vacuumpompjes best een redelijke oplossing zijn, maar als je carbs leeggedampt zijn en je moet hem op de startmotor starten EN je carterbakken volpompen zijn er wel verhalen dat je een heel goede accu moet hebben.

Maar het is zeker beter dan die meuk van Brezan in mijn optiek....

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 22:36 #13 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Voorstellen en vraagjes
ennuh, past een spanningsregelaar van ee nRD07 op een RD04?
Zo ja, ik heb 2 spanningsregelaars reserve.... mag je zo lenen en proberen!
gr

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 22:59 #14 door kees
Beantwoord door kees in topic Voorstellen en vraagjes
Vacuumpompen zijn, mechanisch gezien, de betere oplossing. Vind ik dan. Je vlotterkamers lopen als de motor gestald staat echt niet leeg met een vacuumpomp. De vlotternaalden worden ook dichtgehouden door een veertje.

Ik heb het ontluchtingssysteem van de carbuateurs omgebouwd volgens ATIC en na 3 maanden start hij op de tweede omwenteling. Een RD04 verschilt dacht ik niet van een RD07 in die zin en is ook gewoon om te bouwen. Die ombouw zorgt dat de vlotterkamers niet verdampen tijdens stalling, en heeft niets met het type pomp van doen. Ook niet met de originele.

Met andere woorden, als je ontluchtingssysteem niet omgebouwd is, heb je ongeacht het type pomp, een sterke accu nodig om de vlotterkamers eerst vol te pompen wil de motor aanslaan. Bij een omgebouwd ontluchtingssysteem heb je net voldoende prik in de accu nodig om hem bij de tweede omwenteling aan te laten slaan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2010 16:54 #15 door Laurus
Beantwoord door Laurus in topic Voorstellen en vraagjes

ennuh, past een spanningsregelaar van ee nRD07 op een RD04?
Zo ja, ik heb 2 spanningsregelaars reserve.... mag je zo lenen en proberen!
gr


Bedankt voor de hulp! Maar zojuist nog een keer gemeten, kan weinig fout aan gaan, spanning blijft oplopen... En stop niet bij 15v.. Ik ga dus eerst een andere spanningsregelaar kopen en dan voor die brandstofpomp kijken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2010 16:57 #16 door Laurus
Beantwoord door Laurus in topic Voorstellen en vraagjes

Vacuumpompen zijn, mechanisch gezien, de betere oplossing. Vind ik dan. Je vlotterkamers lopen als de motor gestald staat echt niet leeg met een vacuumpomp. De vlotternaalden worden ook dichtgehouden door een veertje.

Ik heb het ontluchtingssysteem van de carbuateurs omgebouwd volgens ATIC en na 3 maanden start hij op de tweede omwenteling. Een RD04 verschilt dacht ik niet van een RD07 in die zin en is ook gewoon om te bouwen. Die ombouw zorgt dat de vlotterkamers niet verdampen tijdens stalling, en heeft niets met het type pomp van doen. Ook niet met de originele.

Met andere woorden, als je ontluchtingssysteem niet omgebouwd is, heb je ongeacht het type pomp, een sterke accu nodig om de vlotterkamers eerst vol te pompen wil de motor aanslaan. Bij een omgebouwd ontluchtingssysteem heb je net voldoende prik in de accu nodig om hem bij de tweede omwenteling aan te laten slaan...


En wat is ATIC? Veel werk dat ombouwen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2010 17:16 #17 door kees
Beantwoord door kees in topic Voorstellen en vraagjes
Dat moet je even bekijken bij die RD04. Bij de eerste modellen RD07 was de ontluchtingsslang van de carburateur dik en kort, wat snelle verdamping van de brandstof in de vlotterkamers tegweeg brengt. Na al een dag of vier stilstaan, moet je hem doorstarten om de vlotterkamers eerst te vullen via de pomp. De latere modellen hadden van de fabriek af hier een aanpassing op, die je zelf kunt doen als je motor die niet heeft.

ATIC is een Africa Twin-site, waar wat tips&tricks staan betreffende deze motoren. Zo ook de besproken aanpassing. Een RD04 is motorisch in grote lijnen gelijk aan de RD07 maar er zijn ook weer verschillen.

Maar die ontluchting heeft niets met je pomp te maken. Is meer om je huwelijk met je Twin wat aangenamer te maken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2010 17:42 #18 door Laurus
Beantwoord door Laurus in topic Voorstellen en vraagjes
Aha, die kende ik nog niet. Ik heb even gezocht op de xrv.org.uk en ga waarschijnlijk deze als reserve meenemen:

ruggedroads.co.uk/shop/article_Facet/Fac...3D1%26aid%3DFacet%26

Bedankt voor de tips.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2010 18:34 #19 door Richie
Beantwoord door Richie in topic Voorstellen en vraagjes
Technische Bestuurkunde is om de hoek en daar ben ik maandag weer te vinden. Welkom bij de club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2010 19:26 #20 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Voorstellen en vraagjes
Eventueel heb ik ook complete pompen liggen, voor reserve. (originele pompen dus)

Al hoor ik over die FACET-dingen ook wel goede verhalen.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.086 seconden