RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?

04 juni 2010 15:40 #1 door manta-rd04
RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal? werd gestart door manta-rd04
Bij gemideld verbruik (niet scheuren dusss) gebruikt mijn rd04 1 op 16 ik lees in meerdere topic's dat het 1op 18of20 moet zijn dus is dit normaal of moet ik eens wat af laten stellen ofzo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 16:56 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
het brandstof verbuik heeft te veel variable factoren

zoals.. je snelheidmeter wijkt af
je weet nooit precies hoeveel brandstof je hebt verbruikt ten zij je er precies een liter in doet en deze verbruikt
de snelheid waarmee je rijdt heeft invloed op het verbruik
hoeveel wind staat er  maw tegen wind of juist de wind mee
het juiste gebruik van de versnellingen.
interne wrijving  en eind aandrijving


en het is zo dus niet mogelijk om te zeggen of dit abnormaal is.

alleenbeter  afstellen  dus lees armer mengsel( co 2 waarde en eventueel andere sproeiers gasnaalden  luchtmengsel schroeven  en choke plunjers) kan het verbruik optimaliseren maar kan wel andere eigenschappen creeren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 17:07 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
Ja.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 23:12 #4 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
Ja, krijg hem allen op lange snelweg ritten zuiniger.
Stad 1 op 10-12

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 23:18 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
En met 'ja' bedoel ik: ja dat is normaal. Mensen die beweren dat hun Twin bij gemiddeld wisselende belasting 1 op 20 rijdt, die heeft dan misschien een hybride-variant.

Land der fabelen, zijn beetje drinkebroers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2010 01:29 #6 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
Met mijn rd04 was het gem verbruik nog ongunstiger.

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2010 10:01 #7 door Twinned
Beantwoord door Twinned in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
1 op 16 is voor mijn zuiplap best netjes. RD04 is gewoon niet zo zuinig... maarja, daar heb je ´m ook niet op uitgekozen hoop ik  ;D

XL 125 s 1980
XRV 750  1990

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2010 10:41 #8 door manta-rd04
Beantwoord door manta-rd04 in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
Dacht al dat de rd-04 wat dorstiger is dan de gemidelde maar heb em nou ongeveer 4 maanden en bevalt me prima lekker hoog en goede rij eigenschappen volgend weekend kijken of i de zwarte wouden in duitsland ook leuk vind thanks voor alle reacties mvg Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2010 16:19 #9 door Erik
Beantwoord door Erik in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?

En met 'ja' bedoel ik: ja dat is normaal. Mensen die beweren dat hun Twin bij gemiddeld wisselende belasting 1 op 20 rijdt, die heeft dan misschien een hybride-variant.

Land der fabelen, zijn beetje drinkebroers.


Een RD07A kan zeker ruim 1:19 lopen en dan hoef je echt niet rustig aan te doen (secundair). Een RD07 en RD04 lopen idd rond de 1:16 á 1:17. Volgas +/- 1:12,5 (snelweg)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2010 17:43 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
Hé Erik, wat is er dan zo anders aan de carburatie van een 07A?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2010 21:54 #11 door Erik
Beantwoord door Erik in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
Een RD07A heeft sowieso een andere (krappere) sproeierbezetting en een gasklepsensor in combinatie met een andere CDI unit. Dit ivm de later strengere emissieeisen waardoor een RD07A gewoon armer loopt dan een RD07. Misschien staat ook de gasnaald op een andere stand maar daar ben ik niet zeker van.

Een RD04 heeft totaal andere (oudere) type carburateur dan de RD07/07A (o.a. met ronde gasschuif).
Niet veel verschil in verbruik tov een RD07 maar wel in gasreaktie, die is van een RD07 wat feller.

De RD07 kreeg in '93 namelijk de voor toendertijd "state of the art" type carburateurs die ook gebruikt werden op de eerste ('92er) Fireblade met als grootste voordeel dus die verbeterde gasreaktie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2010 23:16 #12 door kees
Beantwoord door kees in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
OK, wat impliceert dat een 07A bij wisselende belasting 330km of meer kan voordat hij op reserve gaat.. pffeww! Misschien wel iets voor mij in de sahara... ;D

Thanx voor de info, ik ben in de kleine specificatieverschillen niet altijd even goed thuis.

Grtz, Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2010 09:35 #13 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
RD07A : 6 liter/100 km = 1/16,7 volgens jullie telling

Is gemiddeld verbruik (leeg, snelweg, offroad, bepakt als een ezel,...) door de jaren heen.

En ben ik tevreden mee.

Ik gebruik hem voor in m'n vrije tijd, en dan kan het me niet zo veel maken wat ie verbruikt.
Zolang ie maar doet wat ik hem vraag is het allang goed  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2010 18:30 - 10 juni 2010 18:32 #14 door olaf
Beantwoord door olaf in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
Ik zet altijd mijn tripteller op 300 , en ga dan tanken(net voor de 300) , brandstofkraan staat dan op normaal dus niet reserve .
Nog nooit voor de tijd om hoeven zetten naar reserve .

RD07a , met dyno kit en k&n Filter .

Voor het offroad gebeuren stop ik er altijd een orgineel luchtfilter in , maakt geen verschil op het verbruik (merkbaar)

Dus 1op18a19  is mogenlijk .

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2010 08:44 #15 door Frankvdb
Beantwoord door Frankvdb in topic RD 04 loop 1 op 16 is dit normaal?
met mijn RD07 met 52000km:
stadsverkeer: 1 op 14
lange ritten #100km/u, duozit en banden op juiste spanning: 1 op 17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden