"gewei" trilt en dus alles wat er aan hangt.

05 juni 2010 23:36 #1 door ninety
Als ik over oneffen terrein rijd (kassei, put,...), trilt alles vooraan: instrumenten, kuip, lichten.
Nu, dit hangt allemaal aan hetgeen men het "gewei" noemt. Heb gecheckt, maar alles lijkt nog vast te staan. Voor zover dit vast kan staan, want het steunt gedeeltelijk op rubbers.  Nog iemand last van gehad en hoe opgelost gekregen?

Simon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2010 01:49 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic "gewei" trilt en dus alles wat er aan hangt.
het gewei zelf steunt op geen enkele wijze  op rubbers maar zit op het balhoofd gebout

De bracket waar je cockpit op vast zit en enkel je stuur rust op wat rubbers

en bedenk dat er ook geen balans assen in zitten.. daarna ook nog bij off road

tja wat moeten we hier op zeggen

06 juni 2010 09:58 #3 door de bolle
Beantwoord door de bolle in topic "gewei" trilt en dus alles wat er aan hangt.
Tja, trillen doet het altijd. Bij mij trilde het wat hard toen ik in de Oekraine reed. Ik zag ook niets, maar later brak het gewei af (bij het T-stuk) en toen moest ik zo langzaam rijden dat ik pas midden in de nacht in mijn hotel aan kwam. In het donker off-road rijden is een aparte ervaring, zeker met die kaarslichtjes van een AT.

Achteraf denk ik dat de las aan de onderkant van het T-stuk al los geraakt was en dat hij een tijdje alleen aan de bovenkant vastgezeten heeft, waardoor hij zo trilde.

Jan

06 juni 2010 11:40 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic "gewei" trilt en dus alles wat er aan hangt.
Ja inderdaad ik zou ook even kijken of alles nog vast zit en of je nergens een haarscheur op een las hebt zitten.

Die kuip kan bij flinke klappen wat meetrillen maar niet op een dusdanige manier dat het je op de eerste de beste klinkerweg speciaal opvalt.

07 juni 2010 11:27 #5 door ninety
Beantwoord door ninety in topic "gewei" trilt en dus alles wat er aan hangt.
OK, merci gasten.

Dan zal ik de kuip nog maar eens demonteren en op onderzoek naar scheurtjes gaan.

"Gewei" staat inderdaad in eerste plaats tegen het balhoofd. Maar als ik het kuipwerk gedemonteerd heb en dan de twee "horens" vastneem, kan ik het gemakkelijk een stuk naar voor en achter bewegen en dan merk ik dat het onderaan met twee pinnen in rubbers zit.

Eerlijkheid gebied me wel te vermelden dat de kuip al wat heeft moeten incasseren en dat misschien niet alles meer staat zoals het hoort.

Een rallykuip zou een oplossing zijn, alleen jammer dat die zo verdomd duur zijn.

07 juni 2010 12:59 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic "gewei" trilt en dus alles wat er aan hangt.
Dat gewei zit niet in eerste maar als enige plaats aan het balhoofd vast. Als jij hem zo met de hand op en neer kunt drukken is er iets gescheurd denk ik.

08 juni 2010 16:14 #7 door ninety
Oorzaak gevonden !
Zoals jullie al suggereerden was er inderdaad iets gescheurd. Zie foto's:

http://picasaweb.google.be/109108211870842057576/Kapot#5480405567844924114
http://picasaweb.google.be/109108211870842057576/Kapot#5480405577162607506

Overmorgen vertrek ik met de motor op reis, dat wordt nog spannend.

Simon

08 juni 2010 16:18 #8 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic "gewei" trilt en dus alles wat er aan hangt.
Snel een lasser zien te regelen die ff een paar 'tikkies' wil doen.
Als ik het goed zie, werd alles een beetje bij elkaar gehouden door de koplampunit of zo  :-\

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

08 juni 2010 22:51 #9 door ninety
Ongeveer. De tellerpartij staat met vier bouten in rubbers vastgeschroefd. twee op het ene stuk en twee op het andere en daardoor bleef alles nog bij elkaar, maar door de rubbers trilde het als gek.

Net terug thuis van bij m'n broer. Die heeft het zaakje netjes weer aan elkaar gezet. Morgen een likje verf ertegen en dan hopen dat ik alles weer netjes gemonteerd krijg. Het waren immers twee stukken en nu nog maar een.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden