Beste accu voor @

22 juni 2010 07:20 #21 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Beste accu voor @
Je hoeft je niet druk te maken om je accu. Volgens alle adviezen gewoon af en toe even rijden en anders even opladen. Hoeft ook niet persee met een druppellader. Idd, 1 keer in de 6 weken is voldoende. Bij zware vorst 1 keer in de 3 a 4 weken.  Maar dat is een richtlijn. Lege accu bevriest, volle niet.
Je accu kan ook spontaan de geest geven, ook dure accu's. Overigens zelf meegemaakt. Helemaal nooit wat aan de hand, kom bij de motorzaak, wil even later wegrijden, niets! Das wat wel heel toevallig voor de deur van de zaak. Accu gekocht, ff uurtje gewacht (inwerken) en weer starten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2010 12:12 #22 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Beste accu voor @

ik deel de mening niet, dat het land van herkomst van invloed is op de kwaliteit

kwaliteit valt of staat  met de controle ervan,

je zou hooguit kunnen zeggen dat de kwaliteits controle te wensen over laat

en dit is dus toch indirekt een probleem van het moeder bedrijf.
daar komt bij dat alles wat oorspronkelijk japans is.. aangestuurd wordt vanuit het moeder bedrijf
Indien een produkt niet voldoet  zou je moeten kiezen voor de volgende zoals bijv varta of iedere andere fabrikant.
maar uiteindelijk is motorrijden  voornamelijk emotie ;)

Aha... vandaar dat ik vrolijk ben wanneer ik op mijn motor aan het touren ben... :)) Dat is die emotie..

Wat die accu's betreft Ad.... wat jij zegt is eigenlijk het zelfde als wat ik wilde aangeven. Het eindproduct kent dus een kwaliteistverschil..... of het nu door controle of door mindere grondstoffen komt maakt eigenlijk niets uit.
Als rode draad kun je stellen dat de Chineese goedkopere producten maar mindere kwaliteit leveren.

28 juni 2010 20:17 #23 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Beste accu voor @

Als rode draad kun je stellen dat de Chineese goedkopere producten maar mindere kwaliteit leveren.

Dat is wel zo, tenzij er een merknaam achter zit. Dan worden niet de goedkope grondstoffen gebruikt maar de grondstoffen
die het merk vereist om bv. goede accu's te bouwen. Soms kon het wel zo zijn dat vriend China goede grondstoffen gebruikte maar
later ergens last van kreeg. Dat is funest voor het merk en komt eigenlijk niet meer voor. 

28 juni 2010 21:40 #24 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Beste accu voor @
neet was me al voor,

het is onzin om te stellen dat chinese kwaliteit altijd minder moet zijn en daardoor goedkoper.
iedere multi national heeft wel een productiefaciliteit in china
en meestal enkel en alleen omdat de arbeid goedkoper is.

het is een voor oordeel om te denken dat alles wat uit het verre oosten komt troep zou zijn.

het is alleen een ware kunst om dat die oosterlingen goed uit te leggen en als ze dit eenmaal door hebben gaat het helemaal goed komen

29 juni 2010 11:23 #25 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Beste accu voor @
Misschien is een beetje teveel met de "kam en over 1 kant" van mijn kant. In de basis hebben jullie gelijk maar mijn ervaring is helaas anders.
Regelmatig constateer ik dat een print reparatie op een chineese print gevoeliger is dan de duitse/amerikaanse of japanse versie.
Als gebruiker zal je er misschien niet veel van merken, tot het mis gaat.

Maar eerlijk is eerlijk, ik was iets te zwart/ wit.
Misschien komt het door mijn eigenschap dat "als het stuk kan dat het bij ook stuk gaat".... Ik betaal dan liever eff een paar euries meer. 8)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden