Spanningsregelaar deel 3

19 juni 2010 16:12 #1 door henkiehaag
Spanningsregelaar deel 3 werd gestart door henkiehaag
Na de Carmo , 2e hands org zit er nu een Motek regelaar op, netjes met geleidings pasta op het frame.
Natuurlijk de gele draden gesoldeerd en de uitgaande spanning direct op de accu.
Vandaag testritje gedaan.... met mn blik angstvallig op de analoge voltmeter gericht.

En ja hoor, boven de 130 km/u begon de wijzer van de voltmeter weer heen en weer te slaan, tussen de 10 en 15 volt.
Wat ook de org. Honda regelaar deed.
Onder de 5000 toeren hield de Motek regelaar de spanning weer snaar strak op 14 V.

Dit kan toch niet anders als en defecte  dynamo zijn?????

Deze wel doorgemeten, geeft netjes 3 gelijke waarden bij oplopend toerental af, meet ook geen sluiting naar massa toe.

Nu hoop ik maar dat deze regelaar ook niet weer defect is, liever hoor ik dat de Honda regelaar eigenlijk helemaal niet defect was.

Wie weet raad??

Groeten, Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2010 17:07 #2 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Spanningsregelaar deel 3
Foutje in de analoge voltmeter?

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2010 18:44 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Spanningsregelaar deel 3
hallo,

je moet inderdaad zeker zijn dat je meter (die je dus als ijk instrument gebruikt) de juiste waarde aangeeft.
maar waarschijnlijk gebruik jij ook een fluke dus dat zal wel goed zitten (denk ik)

als je van mening bent dat de dynamo het is..  dan vervangen.
ik wil best wel roepen dat je inderdaad gelijk  zult hebben echter zonder diagnose kan niemand dat roepen
en zodoende kunnen wij je eigenlijk niet helpen,

het gaat namelijk ook wat jouw gevoel is,
maar probeer te begrijpen dat jouw vraag eigenlijk geen vraag is maar de roep om bevestiging.

en dan is de kans groot dat ik je zojuist een dynamo heb verkocht
stuk of juist niet stuk.. maar of dat feit eigenlijk belangrijk is ;)

ben dus zeker van je zaak of roep deskundige hulp in




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2010 21:30 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic Spanningsregelaar deel 3
Maar.. je zegt: analoge voltmeter?

Bedoel je zo 'n rond ding met een wijzernaaldje? Want dan kan hij gewoon door motortrilling rond gaan springen die naald!

Waarom hang je niet je digitale meter eraan en duck-tape je die ff weg in je dashboard?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2010 08:43 #5 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Spanningsregelaar deel 3
Klopt, heb dezelfde als jij.
Ga ik idd proberen, mn meter pennen met kabelschoentjes aan mijn accu verbinden. en de Flucke in de tanktas.
Misschien ben ik op het verkeerde been gezet door het metertje, die het overigens altijd prima heeft gedaan.

groeten, Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2010 17:01 #6 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Spanningsregelaar deel 3
Gisteren stukje snel weggedaan, Voltmeter mechanisch losgekoppeld van de motor ( in schuimrubber nu )  en geen heen en weer slaande naald meer  :-[
lijkt dus opgelost  ;D

bedankt voor het mee denken !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden