Inkoopactie Brandstofpomp

25 juni 2010 14:50 #21 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Inkoopactie Brandstofpomp
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;D ;D ;D ;D ;D 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 15:15 #22 door kenny013

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 17:13 #23 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Inkoopactie Brandstofpomp

www.biesheuvel.nl/store/product/895/face...ate_race_benzinepomp


Bekend adres, aardige en behulpzame mensen maar niet de juiste pomp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 18:04 #24 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Inkoopactie Brandstofpomp
@ V-Twin, mijn AT RD07A rijdt anders al zo'n 10K KM, probleemloos, op zo'n "niet juiste pomp".
Dus waarom niet de juiste?

Ik heb sterk het idee dat er een complete mythe ontstaan is rond de "brandstofpomp", als "blijft maar door pompen" en "geen terugslagklep",  ??? ???
Het blijven pompen is onzin als je hem aan de originele draden vast maakt. De originele Honda Mitsubishi pomp wordt ook aangestuurd door wel of geen stroom, relais zit bij de spanningsregelaar.
Dus een Facet/Brezan pomp zal ook stoppen.

Terugslagklep of "whatever", wederom heeft de originele pomp ook niet.
Waarom kun je anders met een volle tank gewoon rijden met een kapotte pomp.
Dus er is blijkbaar geen reden die erop te hebben.

Als hij maar ongeveer evenveel druk en volume geeft, zal het prima functioneren.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 18:31 - 25 juni 2010 18:46 #25 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Inkoopactie Brandstofpomp
-je kunt NIET doorrijden met een rotte originele pomp. Alleen als je de slangen doorlust.
-een QH pomp van Brezan blijft doorpompen als de motor op z'n kant ligt en de krukas draait NIET. Je hoort hem ook gewoon tikken.

Ik heb al een keer of 15 stilgestaan met rotte pompen, en we hebben ook flink vaak platgelegen met QH-spul. Dit komt echt niet uit de lucht vallen.

1 keer stilgestaan in een haarspeld van een klein druk pasje in de Alpen... geloof me: dan doe je echt je best om verder te kunnen rijden met je stilstaande pompje, maar lukken zal het niet.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 18:34 #26 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Inkoopactie Brandstofpomp
Die slangen doorlussen bedoel je gewoon de in en uit van de pomp?
Wat zijn de beperkingen dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 18:45 #27 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Inkoopactie Brandstofpomp
ja, stukje pijp tussen de slangen, i.p.v. de pomp.
Beperking is vloeistofniveau in je tank.... dus als je vaak tankt kun je gewoon blijven rijden, iedere 100 km ofzo. Bij Deauvilles trouwens precies hetzelfde.


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 18:55 #28 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Inkoopactie Brandstofpomp

@ V-Twin, mijn AT RD07A rijdt anders al zo'n 10K KM, probleemloos, op zo'n "niet juiste pomp".
Dus waarom niet de juiste? Ik heb sterk het idee dat er een complete mythe ontstaan is rond de "brandstofpomp", als "blijft maar door pompen" en "geen terugslagklep" Het blijven pompen is onzin als je hem aan de originele draden vast maakt. De originele Honda Mitsubishi pomp wordt ook aangestuurd door wel of geen stroom, relais zit bij de spanningsregelaar. Dus een Facet/Brezan pomp zal ook stoppen. Terugslagklep of "whatever", wederom heeft de originele pomp ook niet.


Even voor de helderheid.
Het pomp concept van een originele pomp is compleet anders van van een Solid State pomp zoals de Facet. In een originele pomp zitten 2 kleppen onder werking van een membraan die onder veer druk staat.
Dus om die reden krijg je bij een originele geen last van hevelwerking.

Stoppen met pompen. Ik zou zeggen probeer het eens ik zit hier niet uit m'n nek te lullen  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 22:38 #29 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Inkoopactie Brandstofpomp

Omdat je nog steeds kans hebt dat de gemodificeerde kapot gaat, misschien duurt het wat langer maar de kans blijft. Met een goed werkende facet is de kans imo weer een stuk kleiner. Wel zo fijn aangezien ik graag Centraal Azie wil gaan bezoeken...


Hai Twinners,.

Er is nog een derde actie. De originele modificeren (setje - relais -diode- ? ) en de motor zijn originele looks laten behouden.
En de facet 40171 voor reserve meenemen op grote reizen. Ik ben op zoek gegaan hier in Nederland bij diverse leveranciers
maar dit model is hier niet te krijgen. Ik heb dus wel interesse in dit pompje.

Grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 23:10 #30 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Inkoopactie Brandstofpomp
.... je kunt ook je eigen pomp reviseren, aanpassen met diode+ condensator , en een originele gereviseerde meenemen als reserve!
Misschien moet ik daar eens iets mee gaan doen........ 8)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2010 00:41 #31 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Inkoopactie Brandstofpomp
facet 40171  kun je zo in usa bestellen, alles bij elkaar is het nog steeds een goed-koop ding. en wie is er tegenwoordig zo druk met z'n motor de orginele looks te laten houden ::) blijven rijden lijkt me een beter plan.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2010 07:43 #32 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Inkoopactie Brandstofpomp
Als je twijfelt gewoon Daan's setje erin doen en als je dan nog steeds twijfelt, een goedkoop pompje meenemen (als je ver moet).



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2010 16:33 #33 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic Inkoopactie Brandstofpomp

1. Daan 's setje werkt bij mij voorlopig prima (ca. 15.000 km)

2. Ik heb zelf 150 km zonder pomp gereden, en geloof me, het rijdt voor geen meter. Zelfs niet met doorlussen  :(

3. Heb wel een waterdicht stekkertje (van bij de botenboer) er tussen gezet zodat ik, in geval van problemen, de pomp er direct en makkelijk kan van onder halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden