na 250 km op reserve ?

04 juli 2010 23:38 #1 door Rob
na 250 km op reserve ? werd gestart door Rob
Eh.. na zo'n 250 km moet ik m'n benzinekraan (AT RD07 UIT 93) al op reserve zetten...
Ik kan dan ca 16 l tanken.
Snap het eigenlijk niet; er zou toch ca. 23 l in zo'n tank gaan..; dat zou betekenen dat ik maar liefst 7 l reserve heb..
Heb 'm nog nooit helemaal leeg gereden, want heb niet zo'n zin om stil te komen staan.
Iemand enig idee ?

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2010 23:46 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic na 250 km op reserve ?
Is 18 plus 5 liter.

::)

05 juli 2010 07:53 #3 door daandus
Beantwoord door daandus in topic na 250 km op reserve ?
Heb 'm ooit op reserve moeten gooien na 228 km (koffers, harde tegenwind en volgas terug 's nachts vanuit groningen naar de Randstad) Wel zou er inderdaad 18l in moeten gaan; bij onze beide twins klopt dat ook echt redelijk nauwkeurig.

Misschien eens met een magneetje zoeken op je tank naar 2liter plamuur in een dikke deuk?

... was ooit lid ...

20 juli 2010 16:17 #4 door bende1000 (Marco Bakker)
Beantwoord door bende1000 (Marco Bakker) in topic na 250 km op reserve ?
nog veel mijn ta pd06 gaat na 190 km al op reserve.

gr,
Marco

23 juli 2010 13:33 #5 door Rob
Beantwoord door Rob in topic na 250 km op reserve ?
ja.. maar ik heb een AT (groter tankie;)

nog veel mijn ta pd06 gaat na 190 km al op reserve.

gr,
Marco

Alias raceneus..

23 juli 2010 14:58 #6 door Bono
Beantwoord door Bono in topic na 250 km op reserve ?
Rob,

Ik denk dat je tank misschien niet helemaal vol is geweest. Ik heb het ook eens gehad: tanken, de slang stopt automatisch. Daarna nog langzaam wat bijvullen en denken dat-ie vol zit. Niet dus.

Als je tankt tot het randje, zie je daarna altijd nog het niveau dalen en je staat er versteld van wat er dan nog bij kan.

-- Han --

23 juli 2010 15:32 #7 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic na 250 km op reserve ?

Ik denk dat je tank misschien niet helemaal vol is geweest. Ik heb het ook eens gehad: tanken, de slang stopt automatisch. Daarna nog langzaam wat bijvullen en denken dat-ie vol zit. Niet dus.

Als je tankt tot het randje, zie je daarna altijd nog het niveau dalen en je staat er versteld van wat er dan nog bij kan.

Klopt, met wat geduld kan je er nog 3 liter bijgieten.

01 aug 2010 11:27 #8 door Gijs
Beantwoord door Gijs in topic na 250 km op reserve ?
Inderdaad, met wat geduld kan er nog heel wat bijin! Mijn motor moet op reserve net iets boven de 300 km.

03 aug 2010 11:08 #9 door jar
Beantwoord door jar in topic na 250 km op reserve ?
Ik heb de kraan constant op reserve staan en na 340 km zegt m'n zumo dat ik best even kan gaan tanken.
De normale reservevoorraad is vreemd ruim.
grtjs,
Jan

03 aug 2010 13:52 #10 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic na 250 km op reserve ?
250km op 16 liter, dat is iets meer dan 15 km op 1 liter. Das best onzuinig, zelfs voor een twin. Van wat ik vernomen heb moet het mogelijk zijn om ook met een twin, bij normaal gedrag, tussen 1 op 18 a 19 te halen.

Wat voor luchtfilter heb je? En hoelang zit deze er al in?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

03 aug 2010 13:55 #11 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic na 250 km op reserve ?

Rob,

Dat komt door de pijp die aan de rand van de tankopening zit en de tank ingaat. Zodra het nivea tot aan de pijp komt dan stopt het vulpistool door plotselinge drukopbouw in de tank. Er zit echter nog een klein ontluchtingsgaatje in de pijp, dus als je nog heel rustig doortankt dan kun je hem nog verder vullen, in mijn alp kan ik er dan nog ruim een liter bijtanken. Bij de twin meer zoals reeds aangegeven. Het is echter niet aanbevolen om dit stuk te vullen want dit is eigenlijk de bufferruimte voor uitzetten van de brandstof door warmte. Dus als je hem tot het randje vult met koele brandstof uit de ondergrondse tank van het tankstation, en je laat de motor daarna in de zon staan dan heb je kans dat er brandstof door de ontluchter van de tankdop naar buiten geperst wordt.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

03 aug 2010 19:49 #12 door kees
Beantwoord door kees in topic na 250 km op reserve ?
Ja klopt dat die pijp er o.a. zit voor de max. vulling, waar ook Ad het eerder al over had.

Voorts, dacht ik, is de nevenfunctie van dat ding tegen klotsen tegen en, als gevolg daarvan, lekken langs de tankdop. De luchtbel in de buis buffert dat..

03 aug 2010 21:01 #13 door Neet
Beantwoord door Neet in topic na 250 km op reserve ?

Eh.. na zo'n 250 km moet ik m'n benzinekraan (AT RD07 UIT 93) al op reserve zetten...

Best wel zuinig op het crossterrein, dat halen de meesten echt niet.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden