Problemen AF tijdens stationair draaien...

02 aug 2010 14:55 #1 door Niels W
Problemen AF tijdens stationair draaien... werd gestart door Niels W
Ik heb net een AF uit '97 gekocht en nu heeft de motor wat problemen als hij stationair draait.
Hij start goed (als het wat kouder is wel met choke), maar als hij dan eenmaal draait hikt hij af en toe een beetje, soms valt hij zelfs uit, alsof hij te weinig benzine krijgt.  Ik heb dit ook gehad toen de motor al goed op temp. was en ik voor een stoplicht stond. Als ik aan het rijden ben heb ik er geen last van. Er is niet zo lang geleden een nieuwe vacuüm pomp in gegaan (is mij verteld), dus die zou ok moeten zijn.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

maar voor de rest, wat een toffe motor! Werd er verliefd op toen ik 7 was en hem ergens op vakantie in Zwitserland zag staan en nu heb ik er eindelijk een en ben er super blij mee! Misschien wordt ik zelfs wel lid van TNC!  ;)

In ieder geval alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2010 15:07 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Problemen AF tijdens stationair draaien...
Welkom Niels,
ik denk in eerste instantie aan een erg laag stationair toerental. (Zo rond de 1200 tpm moet lekker genoeg zijn)
Daarna zou het misschien kunnen dat de choke plunjer(s) blijven hangen, maar dan zou je een sterk wisselend toerental moeten ervaren bij stationair.
Als dat niets op levert, dan zou ik eens goed kijken naar de aansluitingen bij de carbs en luchtfilter of deze goed (dicht) zitten.
Daarna eens de carbs reinigen.

En als het dan nog niet lekker loopt........... weet ik het ook even niet meer  ::)

Maar misschien dat anderen nog wat aanvullingen hebben.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

07 aug 2010 13:04 #3 door Niels W
Beantwoord door Niels W in topic Problemen AF tijdens stationair draaien...
Bedankt voor je reactie Rob!
Ik heb inderdaad het idee dat de choke plunjer blijft hangen, want het toerental varieert bij stationair draaien.
Ik ga eens kijken wat ik daar aan kan doen.
Misschien is er iemand van de club die in de buurt van Rotterdam woont en eventueel een rondje op mijn AT wil rijden?
Zoals ik eerder al zei, heb ik nog niet op een andere AT gereden en zou ook niet weten hoe een goed afgestelde AT rijdt.
Zouden er een leuk blokje om van kunnen maken.

In ieder geval bedankt Rob!

07 aug 2010 16:07 #4 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Problemen AF tijdens stationair draaien...
ik heb exact hetzelfde probleem. (althans, met de motor van m'n geliefde..... en die maakt het mijn probleem!)

Maaruh, wil best een keer een rondje met je gaan crossen hoor; woon in Rijswijk.

... was ooit lid ...

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden