Motor wil niet meer werken na vervangen brandstofpomp

03 aug 2010 19:18 #1 door Hotel 317
Beste luitjes, ik zit een beetje in de put.



Ik heb mijn originele brandstofpomp vervangen door een Mikuni. De motor wil nu echter niet meer aanslaan...

1. Stromingsrichting is goed
2. Er zit voor ong. 15 liter benzine in de motor ( = komt boven de carbs uit? brandstofpomp niet meer nodig?)
3. brandstofkraan staat aan.

Ik begin bang te worden dat de carburateurs er af gehaald moeten worden. Indien ja, krijgen we weer de vraag wat er waarschijnlijk vervangen of schoongemaakt moet worden: waar moet ik naar kijken?

Dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 19:25 #2 door PimW
Die mikuni is een met vacuum toch?

Is die onderdruk wel sterk genoeg? Waar haal je die vandaan?

Als je de benzine leiding na de pomp lostrekt en start spuit de benzine om je oren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 19:29 #3 door olaf
Zou eerst maar eens nagaan of je niet iets anders fout hebt zitten , eventueel de orginele pomp terug plaatsen , en de vacuum pomp afsluiten , loopt die dan weer als vanouds , dan heeft het toch met de vacuumpomp te maken .


Loopt ie nog steeds niet dan maar eens verder gaan zoeken .

Is alles weer goed dan opnieuw de vacuum pomp aansluiten .

olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 19:58 #4 door kees
Moowje brommert heb je, Hotel!

(dat was het; ben het, ook in die volgorde, met de heren hierboven eens)





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 22:10 #5 door daandus
........ of even de tank volgieten, en de slangen van de pomp doorlussen. Dan moet íe t zonder pomp ook doen!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 23:01 #6 door HaRRuK
In de put of prut (foto?)

Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 23:35 #7 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Motor wil niet meer werken na vervangen brandstofpomp
Morgen zal ik de brandstofpomp inderdaad even compleet uit het systeem halen. Ik heb al geprobeerd om de benzine d.m.v. zwaartekracht door te laten stromen, daarna maar zelf die mikuni pomp van onderdruk voorzien (zal er inderdaad heel fout hebben uitgezien), niets baat.

Misschien dat er vervuiling in het systeem is gekomen. Ik heb bij het monteren van de slangen in eerste instantie gebruik gemaakt van kettingvet (aan de buitenkant van de verloopstukken) en pas later kwam ik op het idee om 10W40 te gebruiken. In het geval dat er kettingvet in de leidingen is gekomen en dit niet oplost in benzine heb ik m'n motor misschien een attack gegeven. Al meen ik dat benzine eigenlijk alles wel op kan lossen...  En daarbij: hoe groot is de kans dat alle (vier?) de sproeiers verstopt raken door zoiets?

Originele pomp terugplaatsen gaat lastig: hij is vervangen met een reden  ;). Ik zal echter wel eens contact zoeken met Daan om ze weer te reviseren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 07:44 #8 door daandus
Komt goed dan ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 10:31 #9 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Motor wil niet meer werken na vervangen brandstofpomp
Pompt ie wel en geeft de pomp benzine, even de uitgaande slang los halen en starten (een bakje bij je pomp om de benzine op te vangen  ;) als het goed is)
Weet je gelijk of het de pomp is.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 12:31 #10 door xrvtuur
Ik heb wel de ervaring dat als je vlotterbakken en je slangen helemaal leeg zijn het moeilijk/onmogelijk is om op de startmotor alles weer gevuld te krijgen met benzine, schijnbaar wek je dan niet genoeg vacuum op om die mikuni goed te laten werken. En nog een tip: hou je benzineslangen zo kort mogelijk, een mikuni heeft de neiging om bij erg warm weer in combinatie met lage snelheden last van luchtbellen te krijgen met als gevolg een afslaande motor. Mocht het je ooit gebeuren, je tank volgooien met verse koude benzine helpt en koud water over je pomp en slangen gooien helpt ook. Maar met een elektrische pomp heb je al dit gezeik niet ;)

grtjs Arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 12:43 #11 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Motor wil niet meer werken na vervangen brandstofpomp
Nu je het zegt ja.
Als je met een vacuum pomp leeg rijdt, dan duurt het wel heel erg lang voordat ie weer op gang komt.
Toen ik de eerste keer de twin reed, moest ik ook naar reserve draaien maar omdat het beestje nog nieuw was wist ik deze zo snel niet te vinden. Vervolgens viel ik dus echt helemaal stil. Eerst reserve kraan gezocht en op reserve gezet. Daarna een paar keer starten, maar niets..... stuk gelopen en toen nog maar eens geprobeerd en na een paar keer sloeg ie toch gewoon aan.

Met een vacuum pomp heb je dan ook een goede accu nodig voor dit soort momenten....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 15:42 #12 door daandus
daarom ben ik dus niet zo fan van die vacuumpompjes....
(ookal zijn de electrische pompen niet heilig, 'k zal jullie even voor zijn ;-))

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 18:56 #13 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Motor wil niet meer werken na vervangen brandstofpomp
Wie zei het ook alweer ;) : Elk voordeel heb z'n nadeel

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 19:29 #14 door kees
Ja nou heel veel dingen komen 'wel eens' voor.

Ik kan Tuur counteren door te beweren dat bijvoorbeeld, 3x Sahara met temperaturen 50+, ik nooit problemen met die vacuumpomp heb gehad. Het duurt inderdaad wat langer, bij het op reserve gaan, voor hij weer prut geeft.

Toen ik de pomp in gebruik nam vier jaar geleden, heb ik ook de carb-beluchting omgebouwd naar 07A model en ik start, ook na periodes van stilstaan, bij de eerste druk op de knop.

Ze zijn betrouwbaarder en dus beter dan de Mitsubishi pompen (sorry Daan :P)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 23:49 #15 door xrvtuur
bij een RD04 loopt de tank wat verder door naar beneden hierdoor wordt het op de plek waar je vacuumpomp zit warmer dan bij een RD07.  De problemen die ik had waren bij 37 graden in erg druk stadsvekeer, veel stapvoets rijden, het is natuurlijk altijd een combinatie van dingen die fout gaan. Die RD07A carb ontluchting zit er bij mij ook op. Inmiddels rij ik al vele kilometers probleemloos met een Facet, die kun je niet open schroeven, schijnbaar is dat niet nodig omdat ze nooit kapot gaan 8)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 15:49 #16 door jar
Na het monteren van een vacuumpomp heb ik nooit meer problemen gehad, ik vind het een fantastische vinding.
En een verademing dat je al die electrische troep niet meer nodig hebt.
Leeg rijden doe ik niet, want ik heb hem alrijd op reserve staan en de zumo vertelt me dat m'n 340km erop zitten en dat het tijd wordt om te tanken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2010 12:13 #17 door Erik ten Donkelaar
Beantwoord door Erik ten Donkelaar in topic Motor wil niet meer werken na vervangen brandstofpomp
Maar, doet de AT het alweer ??

Heb ook zitten pieren met die vacuumdingen.
Geen cent waard.
Gewoon een set van Daan op de originele Mitsubischi en het probleem is voorbij.
Natuurlijk geen vet in de leidingen smeren.
Nu moet je misschien wel Foré gebruiken.

Groeten, Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2010 22:01 #18 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Motor wil niet meer werken na vervangen brandstofpomp
No avail. Ik heb toevallig gisteren de carbs losgehad (ongelooflijk hoe snel dat gaat met een koevoet) en "schoongemaakt" (remmenreiniger+sproeiers = prachtige fontein) Morgen ga ik het eens proberen met de alom beproefte zwaartekracht. Indien die wel werkt.... tjah, dan heb ik slechte ervaringen eigenlijk de twee meest onverwoestbare pompen (Facet en Mikuni) en kan Daan goede zaken gaan doen.

Till tomorrow!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2010 23:02 #19 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Motor wil niet meer werken na vervangen brandstofpomp
Hallo hotel,

Ik heb nog een facet pomp liggen die ik werkend onder een rd04 heb gehad. Ik heb hem er maar even ondergehad omdat ik een originele pomp vrij goedkoop in de UK kon krijgen en dat mooier vond. Als die facet bij jou werkt mag je hem van mij laten zitten en mee verder tuffen. Ligt hier toch maar wat te liggen in Haarlem

Groet,

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2010 12:20 #20 door NiCoAT

Ja nou heel veel dingen komen 'wel eens' voor.

Ik kan Tuur counteren door te beweren dat bijvoorbeeld, 3x Sahara met temperaturen 50+, ik nooit problemen met die vacuumpomp heb gehad. Het duurt inderdaad wat langer, bij het op reserve gaan, voor hij weer prut geeft.

Toen ik de pomp in gebruik nam vier jaar geleden, heb ik ook de carb-beluchting omgebouwd naar 07A model en ik start, ook na periodes van stilstaan, bij de eerste druk op de knop.

Ze zijn betrouwbaarder en dus beter dan de Mitsubishi pompen (sorry Daan :P)


Hallo Beer,
heb je de handleiding voor die ombouw nog voor me?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden