Motor wil niet meer werken na vervangen brandstofpomp

07 sept 2010 12:34 #21 door xrvtuur
hier staat het wel duidelijk;  www.atic.org/faq/ventilation.php

grtjs

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2010 20:37 #22 door kees
Eensch met Tuur.

Mooi duidelijk plaatje wat je kunt printen en erbij houden. Is een dankbare ingreep.

Grtz, Brum

08 sept 2010 08:00 #23 door daandus
over die Carb-beluchting: het is NIET waar dat alle RD07A's dit hebben! (eerste jaar ofzo nog niet)

Over het beter zijn van Facet dan Origineel zeg ik lekker niets meer. Eerst maar eens honderden laten rondrijden; dan een oordeel! Neemt niet weg dat het zeker een mooi en betaalbaar ding is.

... was ooit lid ...

08 sept 2010 20:29 #24 door kees
Wat wel leuk is, is dat er een aantal betaalbare alternatieven zijn voor de pompen.

Daan levert vervangingspunten voor de originele pomp. Je kunt ook budget een gebruikte vacuum monteren, of een veel duurdere Facet. En binnenkort via Olaf de Dr_Bean-vinding, ook voor de originele pomp.

Is alleen maar een positieve ontwikkeling en de rijders kunnen zelf kiezen welke oplossing ze willen uitproberen.

Als je vanuit een service-optiek kijkt naar de originele pomp, dan is dat een prima ding: slangen en stekkertje los en BATS je zet er een andere op. Alleen dat stekkertje had wel wat bereikbaarder gemogen.

Grtz, Brom

08 sept 2010 20:53 #25 door daandus
gewoon de draad doorknippen, en stekkertjes ertussen op een cm of 10 van de pomp.... werkt prima!

... was ooit lid ...

08 sept 2010 22:17 #26 door xrvtuur
ik lees het al.... jullie hebben nog nooit een orginele pomp van een rd04 vervangen, dan praat je niet meer over stekkertjes

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

11 sept 2010 14:11 #27 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Motor wil niet meer werken na vervangen brandstofpomp

ik lees het al.... jullie hebben nog nooit een orginele pomp van een rd04 vervangen, dan praat je niet meer over stekkertjes

Uiteindelijk zit er een stekker aan...  ;D Vond hem pas toen ik de draadboom aan het opbergen was, met de pomp er aan bungelend.

Either way:

HIJ DOET HET WEER!

Een maat van mij heeft het probleem terug weten te leiden naar te weinig onderdruk voor de pomp! door het T-stuk met reservoirtje weg te halen was het probleem opgelost! Eens kijken of er een manier is om het rotzooireservoirtje er toch weer terug in te moffelen en kleiner te maken ofzo. Motor loopt nu nog een beetje beroert, maar ik verwacht dat dit met een nieuwe slok benzine en een paar kilometer snel opgelost is.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden