Zekering tripmaster

11 aug 2010 21:27 #1 door mototinus
Zekering tripmaster werd gestart door mototinus
Mijn tripmaster werkt niet, dus echt helemaal 'dood', ik heb de stekkers al gecontroleerd en ingespoten maar nog steeds niets. Nou las ik in een stukje op het forum dat de tripmaster gezekerd is? Is dat een losse zekering? en zo ja waar zit die dan? of zit de zekering in het zekeringenkast achter de rechter zijdeksel (want dan is het de zekering niet, die zijn allemaal heel).

Graag wat tips waar naar te kijken?

Thanx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2010 13:03 #2 door mototinus
Beantwoord door mototinus in topic Zekering tripmaster
Na wat speurwerk in een WPH ben ik er achter gekomen dat alleen het 1992 model een aparte zekering bij de tripmaster heeft zitten, ik heb een 93-er, dus die zit gezekerd in de 'centrale' zekering kast. Ik zag ook wat tips staan om te controleren of er spanning op de tripmeter komt. Zal dat eens nameten. Want volgens mij moet ik daar het probleem in zoeken omdat de tripmeter helemaal niets aangeeft?

12 aug 2010 20:18 #3 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Zekering tripmaster
Er is al veel geschreven over een dergelijk probleem. Tuurlijk moet je voeding hebben. Als dat ok is dan kan je alle elco's in de tripmaster vervangen of laten vervangen. Zijn er niet zo veel maar je moet wel een beetje kunnen solderen enzo. Is erg kwetsbaar.

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi...34.msg30509#msg30509

Downloadjes van Maartwin www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi...12.msg36252#msg36252
(te downloaden onder zijn bericht)

12 aug 2010 21:15 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic Zekering tripmaster
..en hij heeft 2 voedingen: 1 over het contact en 1 constante vanaf de zekeringbox. Kijk even in je diagram welke dat zijn.

13 aug 2010 10:44 #5 door mototinus
Dank voor alle info, deels had ik al wat teruggevonden.

Ik ga eerst wel even meten of er uberhaupt spanning op de tripmaster staat, en zo ja, dan zal ik hem open peuteren en kijken of ik daar wat kan vinden.

13 aug 2010 22:49 #6 door mototinus
Alles doorgemeten en voorzover ik het kan beoordelen staat er spanning op de draden waar dat op zou moeten staan. Dus ben bang dat het probleem ergens electronisch is.

Print ziet er goed uit, nergens schade of corrosie te zien. Ik las wat over elco's, zal wel aan een electronica freak vragen om eens te kijken. Op dat vlak houdt mijn kennis op.

14 aug 2010 08:34 #7 door Neet
90 pct kans dat het de elcoos zijn. Ze kunnen lekken (bruine aanslag) of je ziet helemaal niets.
Gewoon allemaal vervangen, maar idd wel door een electronicaboer laten doen als je dit nog nooit gedaan hebt.
Anders vliegen de printbanen om je oren.

14 aug 2010 18:47 #8 door mototinus
Gevonden  ;D, het bleek een draadbreuk te zijn van de permanente + tussen de connector en tripmaster zelf. En gezien dat dik in de krimpkous/ tape zat lastig te vinden. Maar na het doormeten van de voedingen op de print zelf dus uiteindelijk gevonden.

Dus ik weer blij  ;D

Dank voor alle tips

14 aug 2010 20:46 #9 door Neet
Gaaaaaf, scheelt toch een hoop werk. Mooi om te weten. Wel vreemd een draadbreuk. Een losse soldering, ok, maar een draadbreuk.
Zijn die draden van de Twin dan zo zwak vraag ik me af.....

14 aug 2010 21:41 #10 door mototinus
Kan best zijn dat draad klem heeft gezeten want het was precies op het punt waar de draadboom opsplitst naar het lampje en de print (daar zat een tie-rap omheen).

14 aug 2010 23:21 #11 door Neet
Een te vaste tie-rap kan inderdaad voor kabelbreuken zorgen.
Mooi om in gedachte te houden...
Bedankt voor de terugkoppeling.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden