Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)

23 aug 2010 21:23 #21 door kees
Beantwoord door kees in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Bij de originele pomp word het membraan heen en weer getrokken door een plunjer die door de boordspanning is aangedreven.

Bij een vacuumpomp wordt het mebraan bediend door het vacuum uit het inlaatspruitstuk, ná de carburateur.

Er gaat een slangetje van het spruitstuk naar het membraan van de pomp. Als de motor aanzuigt, onstaat er een relatief vacuum in het spruitsuk en dat zuigt het membraan een kant op. Als de inlaatklep sluit, hersteld de luchtdruk in het spruitstuk zich en trekt het membraan zich terug.

Beide pompen maken exact dezelfde dezelfde membraanbewegingen, maar komen anders tot stand.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 21:40 #22 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Oow, wacht ff ja, natuurlijk, een auto heeft een constant vacuum vanwege 1 pijp op 4 cylinders en onze motoren een vacuum per cylinder.

Ah, dus als ik het goed begrijp gaat de membraam veel sneller heen en weer dan de elektrische pomp.
Heeft het membraam van de vacuumpomp dan niet veel meer te verduren dan het membraam van de elektrische pomp?
Er wordt over gepraat alsof ze het eeuwige leven hebben.
Wel leuk een keer een pompje te zoeken op de sloop als reserve. (ben ook bang geworden)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 21:52 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Daar zullen ze wel op gemaakt zijn..

Bij stationair werkt het membraan veel harder dan bij hogere toeren: het vacuummoment word korter en het membraan heeft een bepaalde massatraagheid. Dat denk ik dan tenminste.

Hij heeft ook een wat mindere opbrengst dan de electrische, maar die doet een liter per minuut maximaal. Om dat te verbruiken moet je wat rijden..? 10 km/minuut = 600km/uur?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 22:04 #24 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Ok, logisch, duidelijk. Bedankt. Ik zal is op de sloop een pompje halen. Al is het alleen maar voor de heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 22:07 #25 door crejo
Beantwoord door crejo in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Ik heb al jaren een vacuum pompje van een gras maaier werkt perfect, ook op grote hoogte en warm weer.
Deze heb een keer gekregen om te experimenteren bij een park en tuin machine handelaar.  ;D ;D ;D

Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 23:12 #26 door kees
Beantwoord door kees in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Nou! Hiero! Rob doet het. PimW doet het. Brommie ook.

En crejo zelfs op een wel heel ludieke manier! ;D What more do you need..? ;)

(en als je gaat monteren open je er een topic over, waar dat slangetje nou precies moet)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden