Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)

22 aug 2010 11:26 #1 door Geart
Mijn pomp is stuk.

Ik heb geprobeerd een reparatiesetje (van Daan)  te installeren. Mislukt. Ik heb geprobeerd het te installeren met de pomp in de motor. Vreselijk zitten pielen en eind van het liedje: vervangingssetje in een puzzel uit elkaar en nu verinneweerd/ functioneert niet goed.. Klungel! Kl...viool! Z....nwasser! P..........er! Leergeld: ca 40€.

Vraag:
Hoe lang kan je rijden met een volle tank als je de in- en uitgaande slang van de pomp doorverbindt?

Terzijde: Heeft er iemand een pomp beschikbaar voor me (liefst in het Noorden)? Ik wil het liefst voor dinsdag een nieuwe/ goed functionerende pomp (dan moet/ kan ik een paarhonderd km rijden)!

Grtz

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 11:51 #2 door GJ.
Dan zal het wel een brezan pomp worden, ik heb een niet goed werkende liggen ook van brezan (tempelier) waar je denk ik niets aan hebt. Een brezan pomp kan je zo ophalen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 12:27 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)

Vraag:
Hoe lang kan je rijden met een volle tank als je de in- en uitgaande slang van de pomp doorverbindt?


Ik haalde +/- 70km zonder horten en stoten maar ik begreep dat anderen verder konden. Succes met de zoektocht iig!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 12:48 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)

Mijn pomp is stuk.

Ik heb geprobeerd een reparatiesetje (van Daan)  te installeren. Mislukt. Ik heb geprobeerd het te installeren met de pomp in de motor. Vreselijk zitten pielen en eind van het liedje: vervangingssetje in een puzzel uit elkaar en nu verinneweerd/ functioneert niet goed.. Klungel! Kl...viool! Z....nwasser! P..........er! Leergeld: ca 40€.

Grtz



ik verwacht dat het veertje is weg gesprongen
indien je alle delen nog hebt..

gebruik anders de delen van de defecte contact punten

ga er voor zitten en monteer het opnieuw in elkaar.. met  veel geduld lukt dit echt wel

maar volgende keer de pomp eruit nemen... gaat vele malen beter



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 12:58 #5 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Inderdaad...
Veertje weg.
Ik heb hetveertje van de originele constructie gebruikt, maar dit levert op één of andere manier niet het goede moment. Hoe dan ook: er treedt geen effect op de plunjer op.
Grtz

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 15:03 #6 door cobramarw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 16:16 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Jongens, hou nou op met die flauwekul..

Neem toch 'n gewoon vacuumpomp! :angel:

:P



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 18:18 #8 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)

Ik haalde +/- 70km zonder horten en stoten maar ik begreep dat anderen verder konden. Succes met de zoektocht iig!


Ik kan dit (helaas) beamen. Afgelopen vrijdag om 04.00 stilgestaan boven op het Kleinpolderplein.
Mijn reeds gereviseerde benzinepomp gaf niets meer ( zat er "pas" 24.000 km op) . Slangen door verbonden en gelukkig had ik net een volle tank. Echter bij Leiden begon e.e.a. weer te sputteren door wat te schudden en te slingeren heb ik het tot  A"dam weten te rekken en heb hem daar weer volgegooid ( wel 5 liter erbij :( !.
Ik was met Arina op weg om mijn dochter van Schiphol te halen en zij had dus niet in de gaten dat ik op de vluchtstrook stond ( hoezo "spiegelen"  ?? ) die had ook een "spannend uurtje" met allerlei bad senario visioenen.

Gelukkig had ik een gereviseerde reseve pomp ( natuurlijk niet bij me :( )  Die zit er nu op en gaat weer als een tierelier.

Nu maar weer mijn stukke pomp opnieuw laten her-revitaliseren. Toch handig om er één tje op de plank te hebben liggen.

Al is het nooit prettig,ben allang blij dat het niet tijdens mijn vakantie gebeurde !

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 19:18 #9 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)

Ik heb echt altijd een reserve pomp bij me op de motor. Denk dat de eerste keer dat ik dat ding vergeet de pomp direct stuk gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 19:38 #10 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Ik heb hem weer draaiende!
Ik acht mezelf inmiddels een viersterrenmonteur (op de schaal van Haynes).
Met dank aan de aansporing van Ad om een en ander met veel geduld nog eens te bezien.
Ik heb het een en ander verbogen van het materiaal. Met veel kunst- en vliegwerk (en vier keer een doorgebrande zekering omdat het spul blijkbaar ergens sluiting maakte) kan het deelte wat de plunjer beweegt weer een kantelbeweging maken.

Ik ga toch maar achter een tweede pomp aan, want ik weet niet hoe lang deze oplossing houdt.

Grtz

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 23:41 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, maar rondrijden met een pomp onder je zadel?? Come on!

Die pomp is een designflaw. Dus weg ermee. Het is nu na 20 jaar onderhand wel bewezen dat dit onderdeel er niet op thuis hoort. Leef niet in angst en ga voor vacuum, zoals de rest van de motorwereld.

(doe ik mn alias eens eer aan: Brom-Brom..)






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 07:18 #12 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Kan Brombeer alleen maar gelijk geven.
Die ene keer dat mijn vacuumpomp geen brandstof wist te pompen, was toen mijn benzine filter compleet verstopt zat.

Ook op grotere hoogtes (ik heb het niet bekeken, maar 3000 meter heb ik zonder enige hort of stoot kunnen berijden) doet ie het prima. En warme oorden ???  bij 47,5 graden buiten temperatuur gaf ie ook geen krimp !!!

Ondanks dat heb ik er bij rally's wel altijd eentje bij me in de krat, maar dat is ook gewoon omdat ik er toch twee heb en het weinig plaats in beslag neemt.


Maar goed, ieder zijn eigen idee-en daarover.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 07:43 #13 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Over welke pomp heb jij het dan, Brom?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 08:48 #14 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Yamaha pompje geloof ik.... (zal vanavond even kijken wat er op staat)

Maar lees deze ook maar eens : moto.zoic.org/xlv/fuelpump.html

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 09:59 #15 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Ik rijd met de Alp ook met een vacuum pomp. Toevallig precies die van bovenstaande link.

Tweedehands van de sloop, werkt perfect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 19:18 #16 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)

Ik rijd met de Alp ook met een vacuum pomp. Toevallig precies die van bovenstaande link.

Tweedehands van de sloop, werkt perfect.


Huh, :o een Alp met een benzine pomp  ???  Je zult je TwAlp wel bedoelen, grappenmaker  ;D

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 19:20 #17 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Maakt voor het topic niet uit toch?

Maar ik heb het er wel expres niet bijgezet om een beetje flauw te doen.
;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 21:01 #18 door kees
Beantwoord door kees in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Haha ik vin um wel goed: Alp met een brandstofpomp hihi..

Ik heb.... mja daar vraag je wat. Is gewoon een gebruikte vacuumpomp van toen, 25 euro. Maakt volgens mij niet uit van welke motor die af komt hoor.

Maar, Mikuni maakt toch 'de pompen'?


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 21:08 #19 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Brandstofpomp Twin (the continuing story of...)
Hoe werkt dat nou eigenlijk, een vacuumpomp. Met een beetje googelen komt ik iets over erectiestoornissen tegen. Wel gelezen maar dat bedoel ik niet.
Ik zie het een beetje simpel voor me, een aanvoer, een uitvoer en een vacuumaansluiting. Wat pompt er nu dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 21:22 #20 door PimW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.335 seconden