Alweer lek!

24 aug 2010 17:01 #1 door michelbijl
Alweer lek! werd gestart door michelbijl
Toch es de meningen peilen....

Hier het geval:

Binnen één achterband had mijn vriendin vandaag de derde keer een lekke band.
Bij ieder lek, bleek een spijker de boosdoener te zijn en telkens is de lekke binnenband vervangen door een nieuw exemplaar, dit omwille van de veiligheid.

Nu kost een binnenband en de montage hiervan niet de wereld, maar omwille van de kennis ben ik toch licht nieuwsgierig aan het worden over de afname van betrouwbaarheid van een geplakte binnenband die goed op z'n plaats zit.

Is een plakkertje inderdaad een (veel) groter risico of zie ik de zaken te makkelijk in?

Gaarne uw deskundologische meningen hierover,

Thnx!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2010 18:55 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Alweer lek!
Is het niet veel goedkoper de spijkers op te ruimen of eruit te halen. :)) :)) :)) :))

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2010 19:14 - 25 aug 2010 09:46 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Alweer lek!
Ten eerste,  een binnenband is meestal goed en veilig  te herstellen. de enige reden voor vroegtijdige vervanging  is bij lekrijden en  dat de meeste fabrikanten voorstellen om gelijktijdig binnen en buitenband te vervangen
door de uitreking is de binnenband niet meer zo maat vast en kan dubbel zitten een probleem worden
echter..... en nu komt het

ook de arbeid om de band te herstellen kost geld,
en nu kan ik niet  zien  wat jullie nu telkens overkomt, maar als je volledig  afh van de dealer bent
dus motor erheen wieltje uitbouwen  bandje afnemen binnenbandje vervangen bandje erop balanceren (als ze het al doen) en weer  wieltje inbouwen en voilá klaar

ca 30-45 min

indien de band gerepareerd wordt is dat nog  + ca 15-20 min
Om echter de discussie  voor te blijven over wel of niet goed gerepareerd zijn  mocht je ze weer leeg aantreffen heeft een nieuwe band gewoon voor een dealer de voorkeur.

overigens plaats ik ook vraagtekens bij de toestand van de buitenband inmiddels
dit zou zeker een inspectie opleveren.

en dan kom ik op de eerste opmerking 3 x een spijker... tja hoeveel pech kan iemand hebben.

zou die spijkers inlijsten

de meeste lekke banden komen voor als de band voor ca 80% versleten is.

hoe was dat in jullie geval...

maar is er geen bandenprikker aan de slag bij je in de buurt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2010 20:58 #4 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Alweer lek!
Onze eerste 2 lekken waren met een vrijwel nieuwe band (1e 1000 km) de laatste bij een halverwege versleten band. Geen timmerlui in de buurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2010 23:16 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Alweer lek!
Probeer rijden op bijvoorbeeld verdrijvingsvlakken of vluchtsroken te vermijden. Op die plekken verzamelt dit soort rommel zich. Uitritten van bouwplaatsen zijn ook favoriet...

Maar dat zul je niet zo snel doen denk ik. En motorbanden gaan, onder normale omstandigheden, niet gauw lek.

Oh, en een goed geplakte band is net zo veilig als een hele band. De enige reden dat dealers je een neiuwe aansmeren is om de reden die Ad al eerder aangaf.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden