Hallo,
Ik heb recent mijn blok gesplitst om tandwielen van de tweede versnelling te vervangen:
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=4163.20
. De tweede versbnelling werkt weer naar behoren, maar het blok wil niet meer op toeren komen.
Als ik gas geef is het echt wachten totdat hij toeren gaat maken, ook is hij volgens mij veel vermogen kwijt. Eerst dacht ik dat dit door de choke kwam die misschien een beetje bleef hangen, maar dit heb ik inmiddels uitgesloten.
Volgens mij kan het aan de volgende zaken liggen:
1. Carburatie
2. Timing
3. Ontsteking
Wat betreft carburatie heb ik het K&N Filter helemaal schoongemaakt en opnieuw in de olie gezet, ik heb ook nog even getest zonder luchtfilter, maar dit maakt geen verschil.
Carburateurs heb ik uit elkaar gehaald en schoongemaakt, zijn me geen zaken aan opgevallen.
Wat betreft timing viel het me op dat ik het TDC op de kruk niet exact kon uitlijnen met de nokkenas, toen dichtbijzijnste schakel genomen. Is dit ok of moet je dan altijd het verschil aan een bepaalde kant zetten.
Kleppen heb ik ook gesteld, kan dit euvel ook komen door slechte compressie, lekkende klep door te strak gesteld (kan me niet voorstellen dat ik dit niet goed heb gedaan overigens...)?
Ontsteking kan ik volgens mij weinig aan doen, elektronisch met opnemertje op de kruk.
Iemand nog ideeën suggesties?
De sleutelbereidheid is iets gedaald na het uitbouwen splitsen en weer inbouwen van het blok...
edit:
Voorste bocht wordt langzamer heet, lijkt op één pit te lopen...