Brandstofpomp op sterven na dood?

15 okt 2010 10:06 #1 door Dampkring
Brandstofpomp op sterven na dood? werd gestart door Dampkring
Goedemorgen saam,

Vraagje met betrekking tot de brandstof pomp (dat ding blijft toch de zwakste schakel van onze fietsen lijkt wel).

Ik rijd nu met mijn tweede brandstof pomp rond en heb sterk het idee dat deze ook de geest aan het geven is. Bij volle tank geen problemen maar naarmate de tank verder leeg raakt pakt de motor lastiger op als ik het gas heb dichtgedraaid. Ook als ik een constante snelheid probeer te rijden dan heb ik een beetje aan / uit gevoel. Met andere woorden, hij rijdt dan niet soepel.

Herkent iemand deze symptomen en zit ik in de juiste richting te denken.

Zo ja, wat is dan de makkelijkste oplossing. Wil niet meer terug naar de Honda pomp en zou dan voor een alternatief willen gaan. Ben alleen niet handig met stroom en dat soort dingen dus een 1 op 1 uitwisseling zou grandioos zijn.

Zo nee, wat zou het dan nog kunnen zijn????

Groeten,
Leon / Dampkring


- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 10:10 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
Check ff : www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=4418.0

Anders kom je in de vacuumpompen terecht. Dan heb je helemaal geen stroom meer nodig op je brandstof pomp.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 13:06 #3 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Brandstofpomp op sterven na dood?

Check ff : www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=4418.0

Anders kom je in de vacuumpompen terecht. Dan heb je helemaal geen stroom meer nodig op je brandstof pomp.


Hoe vaak gaat dat verhaal van die Kl...pompen nog langs komen?
Iedereen die een AT heeft weet dat het een keertje gaat gebeuren.
Staat het niet in onze WIKI?
Of even met de zoekfunktie op brandstofpomp?
Volgens mij al 25 keer een lijntje van opgezet (Sorry Dampkring, moest het ff kwijt)

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 13:20 #4 door Dampkring
Beantwoord door Dampkring in topic Brandstofpomp op sterven na dood?

Hoe vaak gaat dat verhaal van die Kl...pompen nog langs komen?
Iedereen die een AT heeft weet dat het een keertje gaat gebeuren.
Staat het niet in onze WIKI?
Of even met de zoekfunktie op brandstofpomp?
Volgens mij al 25 keer een lijntje van opgezet (Sorry Dampkring, moest het ff kwijt)


Geeft niet, ken de frustratie, het is namelijk al de tweede pomp. Maar omdat ik redelijk a-technisch ben, wil ik eerst het een en ander zeker weten voordat ik de pomp eruit ga slopen en voor vervanging de markt op ga.

Had de andere draadjes ook al gezien en gelezen, maar kwam daar niet helemaal uit. Vandaar deze nieuwe draad.

Wellicht een stickie van maken dan maar??? (voor de moderators)

Groeten,
Leon / Dampkring

- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 13:35 #5 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
OK, was ook niet boos bedoeld maar af en toe worden de discussies zo vaak gevoerd dat je ......... :-[.
Maar als je op een forum advies vraagt krijg je ook alles.
Je kunt je volgens mij het beste de adviezen van mensen volgen die stevige ritten maken.
Rob is naar Dakar geweest en (Brom)beer is onder andere in Australie aan het brommen geweest.

En zelfs dan krijg je nog verschillende adviezen, sterkte dus met je keuze.

Maar ondertussen weet je nog niet of je pomp het loodje gaat leggen natuurlijk.

(een vacuumpomp is trouwens heel eenvoudig zelf te monteren, is mij zelfs gelukt)

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 14:48 #6 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
Daarom geef ik geen advies in de pompen kwestie , elke pomp kan kapot of het nu een vacuum of punten of met de lichtsluis .
Maar denk dat de lichtsluis nu de beste oplossing is als je de boel gewoon origineel wilt houden en betrouwbaar  , en het is plug en play .
Mhh geef ik nu toch advies , tja sta wel achter het product anders zou ik er geen werk van hebben gemaakt natuurlijk .

Het ding is inmiddels in africa getest onder extreme hitte en de vrieskou hier in ned van het afgelopen jaar , zit wel goed denk ik .

Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 16:01 #7 door Dampkring
Beantwoord door Dampkring in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
Gezien de positieve reactie op de ombouw ga ik het simpelweg doen. Baat het niet dan schaadt het ook niet dacht ik zo. Ik zal je zo een mail sturen met wat vragen.

Groeten,
Leon / Dampkring

- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 19:19 #8 door Simon
Beantwoord door Simon in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
Is een andere oorzaak al uitgesloten? Heb je niet iemand in de buurt met wie je de pomp even kan wisselen, weet je iig zeker of het de pomp is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2010 20:52 #9 door piet
Beantwoord door piet in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
bij mij dacht ik ook dat het de pomp was. maar het was de relay ,links achter het schermpje met 3 polen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 11:13 #10 door Eelke
Beantwoord door Eelke in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
Misschien heb je ook iets aan deze duidelijke tutorial:

www.xrv.org.uk/media/fuelpumpXRV750.pdf

Honda Africa Twin CRF1000L
Honda Africa Twin XRV750
Land Rover Discovery II Td5
Volvo Amazon babyblauw
Isaac Boson

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 16:37 #11 door Dampkring
Beantwoord door Dampkring in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
Heb pomp van het weekend opengemaakt. Contact punten praktisch vergaan, de rest ziet er nog goed uit. Helaas was het afgelopen maandag helemaal over met de pomp, kwam nog net de dijk op en kon vervolgens naar huis lopen ;-)

Anyways, ik heb bij Ad een paar contact puntjes aangevraagd en die zou ik morgen in huis moeten hebben, en dan aan de huisvlijt.

Zal proberen wat fotokes te maken en die te posten.

Groeten,
Leon

- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 17:28 #12 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
Ik heb laatst een brandstofpomprevisiesetje (3 x woordwaarde) gekocht via Roukama.

Voor € 20 kan je er weer 30 k tegen....

Ideetje wellicht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 17:50 #13 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
Dat externe relais heeft mij ook twee vluchtstrookbezoeken bezorgd, en zelfvervangen puntjes uit een ander relais..... die vielen op de vluchtstrook van de A4 uit de pomp  :-\

Gewoon 'origineel' houden en er een blusdiode overheen zetten!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2010 12:44 #14 door Dampkring
Beantwoord door Dampkring in topic Brandstofpomp op sterven na dood?
Afgelopen weekend aan de bak gegaan met de van Ad ontvangen contact punten (of althans, dat hele ding met contact punten erin).

Schroeven, solderen, nogmaals schroeven, dicht maken, starten, niet werken. Blijven starten, wel lopen, maar kon geen gas geven, dan ging ie weer uit.

Pomp weer open, alles loshalen, opnieuw kijken, nu wel de pen van de pomp goed vastgezet, alles weer vast, solderen, starten en lopen.

Werkt dus weer. Me weer helemaal happy. Kon het openbaar vervoer alweer schieten na 4 dagen.

Revisie van de pomp is dus zelfs door een complete leek te doen ;-)

Groeten,
Leon / Dampkring

- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden