vastzetten voorwiel

01 feb 2013 22:03 #21 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic vastzetten voorwiel
Ik weet dat de tolerantie op bijv. lagers miniem is Pim, maar alles heeft een tolerantie  ;)  en dan vind ik het raar om te stellen dat de as en poot precies vlak moeten zitten  :-\  De bewegingsvrijheid van de voorpoten is hier maatgevend en niet de positie van de as  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2013 22:09 #22 door PimW
Beantwoord door PimW in topic vastzetten voorwiel
Op een lager hebben we het over duizendsten. Die ga je door in- en uitveren ook niet richten. Die zijn verwaarloosbaar.

In principe is het namelijk zo dat de poten een vaste hartafstand hebben en dus de onderpoten op diezelfde afstand gemonteerd moeten worden. Je kun dat gewoon doen dmv de wielas,spacers etc.

Eigenlijk zou het dus zo moeten zijn dat je in en uitveert ter controle en als dat dan stroef gaat je ergens versleten of kromme onderdelen hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2013 22:26 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic vastzetten voorwiel

en dan vind ik het raar om te stellen dat de as en poot precies vlak moeten zitten 

In principe is het namelijk zo dat de poten een vaste hartafstand hebben en dus de onderpoten op diezelfde afstand gemonteerd moeten worden.


:)   


(:P  :P)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2013 22:32 #24 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic vastzetten voorwiel
;D ;D ;D

In principe wel ja, maar in de praktijk dus niet  ;)
Vertel mij anders maar eens waarom ze bij Honda zo ingewikkeld doen met die vooras. Dan had een simpele as, met moer, zoals bij de achterbrug ook volstaan  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2013 23:41 - 02 feb 2013 14:48 #25 door PimW
Beantwoord door PimW in topic vastzetten voorwiel
Klopt René, slijtage en kromme delen (al is het minimaal). Maar fabrieks-af zou je het wél zo vast moeten kunnen zetten.
Vind ik ;D

Ik zet mijn voorwiel ook altijd op jouw/Honda manier vast hoor. ;) (Das wel een TRansalp he)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2013 23:48 #26 door kees
Beantwoord door kees in topic vastzetten voorwiel
Post je bron dan even aub.

Ik denk namelijk dat Honda dat niet specifiek aanhaalt. Als je het Honda manual al hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2013 00:17 #27 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic vastzetten voorwiel
Van de NX 650  maar het is het zelfde als een alp

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2013 01:47 #28 door kees
Beantwoord door kees in topic vastzetten voorwiel
Ik weet wat Haynes zegt, schroef nou gewoon even rechts die kap van de poot VAN EEN XRV af en KIJK ernaar.

Maar, ieder z'n heilig huisje hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2013 10:19 #29 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic vastzetten voorwiel
Ben even naar mijn RD04 gaan kijken, het lijkt mij juist te zitten (zoals op de foto's). Als het voorwiel NIET juist zit heb je toch problemen met de montage van de remklauwen dacht ik?

Lagers: op mijn Suzuki 250 RMX hebben de lagers in het voorwiel een zeer minieme speling, met gedemonteerd wiel nauwelijks voelbaar maar gemonteerd kan je het wiel wel wat bewegen (enkele mm). Tijd om te vervangen dus?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2013 14:47 #30 door PimW
Beantwoord door PimW in topic vastzetten voorwiel
JA. Als je het wiel beetpakt en je probeert hem te kantelen tov de as en je voelt speling/ruimte dan zijn je lagers versleten.

Kijk ook even of je lagers niet los in de naaf liggen, dat komt ook voor. Dan moet je bepalen hoever de naaf uitgelubberd is en of je de lagers nog kunt lijmen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden