Spanning weg bij starten

27 okt 2010 22:43 #1 door Niels W
Spanning weg bij starten werd gestart door Niels W
Hallo iedereen,

Sinds een paar maanden eigenaar van een AT '97, super motor rij er iedere dag op.
Nu probeerde ik hem laatst te starten, dus contact aan, choke open en dan starten. Ik hoorde een klik vanuit het motor blok en toen viel al mijn spanning weg.... ??? Contact uit, weer aan, nog steeds helemaal niets. Na 20 min. probeerde ik het opnieuw en gewoon starten (wel was de tripmaster gereset). Ik heb nu al een paar keer gehad dat hij op deze manier niet wilde starten, maar meestal start hij zonder problemen.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb namelijk geen zin om hem iedere keer dat hij niet start, aan te moeten duwen.... (heb het nu een paar keer gedaan, je krijgt er wel spierballen van  ;)).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2010 23:04 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Spanning weg bij starten
controleer of de accu kabels goed vast zitten aan de accu en of de stekker op het relais goed aangedrukt is.

mvg ad

28 okt 2010 07:12 #3 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Spanning weg bij starten
Controleer ook even of de startmotor zelf nog goed ronddraait. Die wil ook weleens zo af en toe 'vastslaan' door scheeftrekken ten gevolge van versleten lagers.
Het kan ook nog zijn dat de contacten in het startrelais vuil of versleten zijn, maar dat komt niet zo vaak voor.

28 okt 2010 10:15 #4 door NIJN
Beantwoord door NIJN in topic Spanning weg bij starten
Ik zou eerst even de accu goed doormeten.
Ik had het zelfde probleem en heb toen de accu vervangen.
Daarna heb ik tot nu toe geen problemen meer gehad.  :))

Groeten Ramon

28 okt 2010 11:55 #5 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Spanning weg bij starten

controleer of de accu kabels goed vast zitten aan de accu en of de stekker op het relais goed aangedrukt is.

mvg ad

Dikke kans dat het hierin zit als hij anders altijd goed start. En anders waarschijnlijk accu overleden of de spanningsregelaar die m niet meer oplaad. Maar ik zou er bijna mn hand voor in het vuur steken dat je ff n kabeltje moet vastzetten.

Liberté - Egalité - Fraternité

02 nov 2010 19:03 #6 door Niels W
Beantwoord door Niels W in topic Spanning weg bij starten
Het is verholpen! Het was inderdaad een kabeltje die aan de accu vast zat. Ik heb de plus even aangedraaid en hij start gelijk. Ik hoop dat hij het nu ook blijft doen. Super bedankt voor de snelle en goede reacties jongens!

Misschien snel een keer een rondje om op de motor?

Groetjes Niels

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden