Slecht starten AT RD04 na enkele dagen stilstaan, geen brandstof ?

31 okt 2010 12:29 #1 door Yens
Hallo,

Als m´n RD04 enkele dagen stil staat start hij erg moeilijk, aan het geluid te horen krijgt hij een tijd geen brandstof en slaat dan opeens aan (na een tijd proberen), vanaf het moment dat hij loopt start hij daarna meteen als een zonnetje :), tijdens het rijden zelf nergens problemen mee.

Ook na een dag stilstaan geen enkel probleem, echter na enkele dagen dus bovengenoemd probleem.

De carburateurs zijn al schoongemaakt, wat is het volgende om aan te denken, de brandstofpomp ?

Bvd

Yens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2010 12:37 #2 door robgoesdakar
Ruik je ook brandstof als ie stil gestaan heeft ?

Er is ergens hier ook wel een modificatie beschreven omdat oudere modellen last hadden dat de carbs leeg verdampen door het overloop slangetje of zoiets....


ff gezocht, en linkje gevonden : www.atic.org/faq/ventilation.php

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2010 12:56 #3 door Yens

Ruik je ook brandstof als ie stil gestaan heeft ?


Ruik bijna geen brandstof, het lijkt wel precies op het probleem, thanks ! :)

Als de brandstofpomp daarna niet genoeg doorstroom zou hebben waardoor het langer zou duren voordat ik kan starten, zou ik dit dan ook onder het rijden moeten merken ? (om een slechte werking van de brandstofpomp uit te sluiten)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2010 14:50 #4 door V-Twin
Gewoon de slangen modificatie toepassen en weg is het probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2010 15:43 #5 door daandus
...... al kan die modificatie weer gedonder geven met springen en gekdoen!
Ik heb een stekkertje blakbij m'n pomp (da's wat gemakkelijker op een RD07 dan op een RD04, I know...) en daar ligt een constante 12V naast... kan dus 'even' omschakelen naar constante voeding om de boel vol te pompen na lange stilstand en rijd weer met de oude carbbeluchting.

Heb ook wel eens nagedacht over een drukknop op 't dash hiervoor, dat je voor 't starten gewoon even kunt pompen...

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden