sproeiers

06 jan 2011 15:33 #1 door jar
sproeiers werd gestart door jar
Allemaal nog de beste wensen, blablabla, enz, en ik zie jullie de 15e nog wel....maar ter zake:

Ik heb wel weer zin in zo'n RINO-uitlaat, zoals ik ook op mn alp had.
Maar dan wil ik ook de carburatie daarop aanpassen,
wat raden jullie aan ?
grtjs,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2011 15:44 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic sproeiers
Hoi Jar,

Wij hadden op onze @twin ook zo'n lekkere vette Rino die bij het inruilen is doorverkocht naar de Twinbrothers. Daarbij is idd wel de carburatie aangepast door JR Tuning (tegenwoording onderdak bij mulders motoren) in Veendam. Maar volgens mij moet de streetlegal (= met restrictors) gewoon als 'plug & play' uitwisselbaar zijn met het origineel...

Die leverde overigens ook de Rino voor een heel mooi prijsje!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2011 15:52 #3 door jar
Beantwoord door jar in topic sproeiers
Hé Bernard,

die Rino van mn Alp kwam volgens mij bij jou vandaan, na de aanschaf van de twin heb ik hem binnen de club weer verkocht...
en daar heb ik nu dus spijt van,
maar dat afstellen wil ik niet laten doen (ze moeten er lekker allemaal afblijven) ik doe dat zelf wel...
maar hoe of wat dan ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2011 17:31 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic sproeiers
uit ervaring is het correct afstellen niet een kwestie van alleen een ander sproeiertje maar dan ook de juiste gasnaald.
de combinatie van die 2 dienen dan perfect te zijn,

dit gaat niet zonder gas analyse en vermogens grafiek als mede toerental en koppel grafiek

maar ik wens je toch veel gluck

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2011 22:18 #5 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic sproeiers
Ik zou zweren dat die japanners bij Honda dat toch gewoon uit de lucht plukte?

Darn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2011 14:09 #6 door jar
Beantwoord door jar in topic sproeiers
Darn indeed,
Veendam is wel heel ver weg voor mij, zeker met deze temperaturen...
Ad, heb je die mogelijkheden in Sprundel?

Met de Alp had ik trouwens inderdaad gewoon de uitlaten omgewisseld zonder verder iets te wijzigen.
Dat ging zonder problemen, maar toen ik de originele uitlaat weer terug had gezet (bij het inruilen voor de AT) had ik even die ervaring van...verrek rijdtie nou niet gewoon beter ?

Dus ik had zoiets van dat doen we niet meer, uitlaatje verkocht dus .... maar ja, je mist dat geluid he...
En het is ook een stuk veiliger in het verkeer als ze horen dat je eraan komt.

grtjs , Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2011 17:36 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic sproeiers


ik heb die mogelijkheden gelukkig niet ..

daar zijn andere (specialisten) gewoon veel beter in)

een normaal afstellen van een brandstofmengsel kan wel maar als je verder wilt gaan zijn meer parameters wenselijk
En dat vraagt om specifieke tools die  voor mij om aan te kopen niet verstandig zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2011 00:45 #8 door Erik
Beantwoord door Erik in topic sproeiers
Dat een AT met de standaard uitlaatdemper beter/lekkerder lijkt te rijden kan wel kloppen.

Ik heb dit zelf ook bij twee afzonderlijke AT's ervaren, met de orginele demper voelt hij onderin (<3000 RPM) duidelijk soepeler aan.
Oorzaak zit volgens mij in het verschil van volume tussen een absorptiedemper en de originele reflectiekachelpijp.
Honda heeft blijkbaar toch wel even nagedacht over het ontwerp van dat 7,5 kilo wegend stuk staal..  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2011 10:57 #9 door olaf
Beantwoord door olaf in topic sproeiers
Een At rijdt zeker beter met de orginele sproeier bezetting en dito uitlaat .

Maar nog mooier en fijner met een in mijn geval leovince uitlaat met een dyno kit , sproeiers en K&N filter , netjes afgesteld op de rollerbank bij JR tuning in veendam , ik vond het de moeite waard .
Maar kost wel een paar centen .
Ook een kleine winst met pk's en koppel lag ergens rond de 7 a 8% als ik me goed herinner , en hij rijdt echt super soepel ook onderin , als ze dat nu ook eens bij een injectie motor voor elkaar konden krijgen . :angel:

Betreft hier een RD07A

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2011 11:18 #10 door Erik
Beantwoord door Erik in topic sproeiers
Er zit ook wel verschil tussen een RD07 en een RD07A, de 07 rijdt minder zuinig maar ook soepeler volgens mij. Kon het verschil goed voelen tussen een '93er en een 2003.


Over goed afgestelde injectie; rij eens op een Triumph 1050 Speedtriple  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2011 14:31 #11 door jar
Beantwoord door jar in topic sproeiers
Olaf bedankt!

Kijk dat is een antwoord zoals ik bedoelde, maar dat ligt misschien aan mn gebrekkige vraagstelling hoor...

Kun je misschien nog wat duur betaalde details doorgeven, zoals het formaat sproeier en zo ...?
Ik heb toevallig vantweekend goeie geluiden gehoord over de Leovince...veel alu toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2011 10:54 #12 door olaf
Beantwoord door olaf in topic sproeiers

Olaf bedankt!

Kijk dat is een antwoord zoals ik bedoelde, maar dat ligt misschien aan mn gebrekkige vraagstelling hoor...

Kun je misschien nog wat duur betaalde details doorgeven, zoals het formaat sproeier en zo ...?
Ik heb toevallig vantweekend goeie geluiden gehoord over de Leovince...veel alu toch?

Hallo Jar

Kan je niet zeggen welke sproeier bezetting erin zit ben er namelijk niet de hele tijd bij geweest , ook heb ik begrepen dat er wel eens een boortje wordt gebruikt om het allemaal helemaal goed te krijgen .
Ze hadden namelijk en KTM 990SM voor me klaar staan om mee te spelen , daar heb ik me uren mee vermaakt , en mijn AT stond weer klaar aan het einde van de dag om mee naar huis te rijden .
De leovince is gewoon een leuke uitlaat voor niet teveel centjes , en is bijna helemaal van alu .

Grt

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden