WP voorvork monteren?

22 jan 2011 11:22 #1 door Huib

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2011 14:52 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic WP voorvork monteren?
Dat is een absoluut koopje!!

Is ook af te draaien naar XR/XL/NX (en vast ook wel Alp). Ik heb een Husky vork, maar die had iemand al in een KTM gestopt: is dezelfde pen. Afdraaien kostte me, incl. een pasbus om de bovenste kroonplaat weer te laten passen, 50 euro. De pen die Huib laat zien, heeft zo'n zelfde pasbus. Omdat Honda een kleinere lagermaat gebruikt dan bijv. KTM of Husqvarna heb je een pasbus nodig om het gat in de bovenste kroonplaat weer op te vullen.

Op MP staan een aantal USD's, waaronder KTM (WP) en Reiger. Is wel verstandig om iets te nemen waar wiel en remmerij bij zitten, anders moet je weer naar een wiel voor die vork op zoek en de remmerij passend zien te maken. Soms ben je met een paar honderd euro echter al klaar!

Mooie link, Huib! :)

22 jan 2011 16:42 #3 door Huib
Beantwoord door Huib in topic WP voorvork monteren?
Ja... tis een verleidelijke conversie..... om het nog verleidelijker te maken en om je verhaal van een paar honderd euries kracht bij te zetten:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200566602892&ru=http://shop.ebay.co.uk:80/%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dm570%26_nkw%3D200566602892%26_fvi%3D1&_rdc=1#ht_500wt_1156

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

22 jan 2011 23:13 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic WP voorvork monteren?
Net nu ik ge-accepteerd heb dat de Alp echt niet lichter word en ik gewoon moet gaan sparen voor een speulebrum komen jullie hier weer mee.
Het zou wel stoer staan en vast beter rijden... Maak ik een aluminium achtervork pas van een XR...

Aargh! ;D

Zonder fratsen: Ik denk dat als je bijvoorbeeld de vork uit een 450 neemt je deze nog wel op het extra gewicht moet (laten) aanpassen? Das ook niet echt gratis  :angel:

22 jan 2011 23:34 #5 door kees
Daar heeft Pim op zich een punt. Probeer zo compleet mogelijk voor zo weinig mogelijk, want er zitten allerlei bijkomende kosten aan.

Ik heb die Husky 50mm Showa USD voor 125 gekocht. Inclusief wiel, nieuwe band en complete remmerij. Komt wat brandstof bij om op te halen. Pen afdraaien 50 euro. Mis ik de mudguards onderaan de vorkpoten nog en zijn de stuurdempingsrubbers poreus. Ook nog een ander XR balhoofdlager moeten kopen want de maten verschillen en de onderste krijg je er nooit heel af. Komt dan nog bij preventief 2 keerringen, 2 liter 5W vorkolie en wat remolie.

Maar goed, 300 euro (en een hoop ouwehoerderij) is toch echt niet duur.. Hoe het met de veersterkte zit merk ik pas als ik ermee kan rijden..

22 jan 2011 23:55 #6 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic WP voorvork monteren?
Leuk dat ruggedroads dit aanbiedt voor weinig. Afhankelijk van de vork die je scoort, hoef je ook aan het binnenwerk weinig aan te passen.

Een 640 adv vork is misschien NET iets te zacht, maar zou een hardere veervoorspanning (dus eventueel zelf een busje erbij doen) voldoen. Een KTTM 950/990 adv vork is 'ideaal', maar rete-duur. Voor zo'n voorpartij moet je rekenen op 500€ MINSTENS.

43mm KTM vorkjes zijn er bij de vleet, in D en UK haal je ze voor onder de 100€ als je geluk hebt.

Groeten

22 jan 2011 23:55 #7 door *thomas*
Oja, brom, je maak me wel erg nieuwsgierig naar je XR :D.

23 jan 2011 00:59 #8 door kees
Ik zou jullie graag van dienst zijn, maar is geen clubmotor he!

Misschien netjes aan de Forum Admin vragen of er in de catacomben van het forum een plek kan komen voor de 'hobbies' van clubmotor-rijders..?

Veel van die ad's zijn poten met kroonplaten. Heb je alleen wat aan als je die motor hebt en alleen dát nodig hebt. Voor een verbouwing moet je echt met klem gaan voor een complete vork met wiel en remspul. En dan kom je er niet met 100 euro..

(ik heb me net trouwens bedacht dat ik er een XR650R kont op wil.. :D)

23 jan 2011 01:08 #9 door *thomas*
Offtopic:

Ach, mss ergens een deeltje voor niet clubmotoren maken, maar enkel als je meer dan x posts ofzo hebt? Op die manier voorkom je dat ook mensen zonder clubmotor zomaar gaan lopen 'spammen'.

Ontopic:

Als je voor 150 een vork en kroonplaten kan scoren, kan je voor nog eens dat geld zeker een wiel, remmerij etc scoren. Maar dan zit je weer met zaken als spatbord, km-aandrijving etc etc... Denk er altijd goed over na eer je begint. De reden dat ik nu met die twin vork in mijn cagiva wil bouwen is ook pas na meten/denken/nameten/denken/passen/nameten ;). Dus, bezint eer ge begint  :angel: .

03 feb 2011 01:13 #10 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic WP voorvork monteren?
Om  veel gepuzzel voor te zijn, hebben we een KTM voorvork erbij gekocht met een KTM eraan vast. Nu hebben we een AT en een KTM, de keuze is reuze!

03 feb 2011 07:25 #11 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic WP voorvork monteren?

Om  veel gepuzzel voor te zijn, hebben we een KTM voorvork erbij gekocht met een KTM eraan vast. Nu hebben we een AT en een KTM.

Het leven kan soms eenvoudig zijn  ;D.

03 feb 2011 21:11 #12 door kees

..met een KTM eraan vast..

Dáárom juist niet? :P

(nee hoor, ik heb gewoon dat geld niet..)

03 feb 2011 23:22 #13 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic WP voorvork monteren?
Was voor ons een kwestie van een gunstig geprijsd exemplaar treffen en enorm mazzelen met de inruil van een Deauville...
Waren we voor weinig klaar.

Geluk is met de dommen....

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden