verbruik

20 juli 2012 21:46 #21 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic verbruik
Bougies zien er volgens mij qua kleur redelijk uit.
Alleen raar dat de verkleuring niet evenmatig lijkt, nog niet eerder zo gezien... Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Voorste cilinder:


Achterste cilinder:

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 22:52 #22 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic verbruik
Hmm, even handleiding van de dynojetkit voor rd07a erbij gezocht: www.dynojet.com/pdf/European/Honda/E1158.001.pdf

1. Remove vacuum slide from carbs. Remove spring from slide. Thread one of
the slide cover screws into the center of the needle retainer (Fig. A) and pull up
gently. Remove stock needles & spacers, noting order of assembly (Fig. B)
2. With the slide drill (DD# 39) enclosed, drill your slide lift holes (Fig. D), Drill both
slide lift holes. Do not drill the needle hole .
3. Install Dynojet needles on groove# 4, using all stock spacers (Fig. B). Install the
Dynojet washers above the E-clip.
4. Remove stock main jets and replace with Dynojet mains provided. If you
are running the stock exhaust use the DJ120 main jets, if you are running an
aftermarket header or slip-on with high flowing baffle, use the DJ124 main jets.
Be sure that the jets you are changing are the main jets.
5. Locate the Fuel Mixture screws (Fig. C). Carefully turn mixture screws clockwise
until lightly seated, turn back out 2-1/2 turns or where you find your best idle.

Dynojet kit is exact zoals hierboven beschreven gemonteerd.
124 sproeiers voor K&N + Aftermareket uitlaat
Luchtmengsel schroeven precies 2,5 slag uit
gasnaalden op 4 groef (derde van beneden)

Kit bestaat dus uit hoofdsproeiers en gasnaalden.
Kan geen sporen ontdekken dat de gasschuif vacuum gaatjes zijn uitgeboord.

Als niemand een gouden tip/advies heeft dan denk ik dat ik de gasnaalden maar op standje twee zet (ipv vier) en de boel weer in mekaar schroef...

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 23:21 #23 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic verbruik
Of heeft iemand misschien ook een Dynojet kitje gemonteerd en de 120 sproeiers over.

In dat geval neem ik deze graag van je over, of je originele naalden en sproeiers.

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2012 00:40 #24 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic verbruik
vergelijking sproeiergroottes .

Je hebt dus een veel grotere sproeier dan origineel. De gasnaald zal daarintegen een stuk dikker zijn, of lager liggen om dit te compenseren.

Ik ben na het monteren van een Dynokit op mijn 1991 AT van 1:15 naar 1:11 gegaan, shi~t!! Ik heb nu de naald een stand lager gezet, resultaten volgen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2012 05:49 #25 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic verbruik
Deze tabel zegt dat ik met 124 Dynojet eigenlijk naar 132 Keihin ben gegaan.

Dat zou een toename van 14.7% betekenen ipv 7.8%, maar een toename van wat?

De diameter van het kanaal, dan neemt de oppervlakte van het kanaal weer kwadratisch toe, dus meer dan 30%!
Of hebben de sproeieraanduidingen geen lineair verband met de diameter...
Ik ga de naald verplaatsen en houd jullie op de hoogte, ben ook erg benieuwd naar jouw resultaten Hotel317.

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2012 11:16 #26 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic verbruik
in eerste aanleg is een dynojet kit bedoelt om meer vermogen uit een motor te halen en dat kan alleen maar als je er meer in stopt
als we zuiniger willen rijden moeten we er minder in stoppen en dat resulteert vaak in meer koppel maar minder top vermogen

stoeieen met andere sproeiers en hoogtes is  het doen van ontwikkeling en tuning

welk doel je wilt bereiken bepaald de strategie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 11:44 #27 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic verbruik
Ik heb nu ongeveer 3200 km met de gasnaalden één positie naar beneden (groef 5) gereden.
Qua koppel, vermogen en reactie heb ik geen noemenswaardig verschil gemerkt.
Mijn verbuik is van 13,66 km/l naar 16,88 km/l gegaan, dat is dus bijna 25% zuiniger...

De laatste 3200 km waren met volle bepakking, tanktas met zijtassen, zega koffers en twee matjes, tent en roltas achterop.
Ik was wel op vakantie met vriendin op transalp die net haar rijbewijs heeft, dus heb ook nog nooit zo rustig gereden...

Ben benieuwd wat het met normaal rijden en zonder bepakking doet.

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 23:41 #28 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic verbruik
Tjah, Ik heb Ruud-Frederik's zijn Dynokit nog gemonteerd met de naald in de laagste stand, nog steeds een verbruik van 1:14 (1:15 origineel). Gemonteerd volgens Ruud's advies is het verbruik 1:10, en valt er amper mee te rijden.

Gezien ik de dynokit had gekocht om slijtage teniet te doen en -net zoals m'n RD07A) 1:18 te gaan rijden, is dit best wel de grootste miskoop geweest in de twintig jaar dat mijn fiets bestaat. morgen de kleur van de bougies eens bekijken, en aan de hand daarvan m'n plan trekken. vorige keer waren ze grijs (te koud door te veel brandstof?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 17:09 #29 door Neet
Beantwoord door Neet in topic verbruik
Misschien ook leuk om te weten. Ik heb een keer gemeten.

Ruim 1:15 met open pijp, K&N en Dynoyet. Loopt heerlijk en direct response.
100 km snelweg 100 en 120 km/u, 70 km binnen de bebouwde kom en wat provinciaal, 20 km rustig off road.
Niet echt constant gas open getrokken maar een beetje spelend gereden.
Twin RD07A komt uit 98 en heeft op een paar kilometer na 30.000 km gelopen.
1:15 ziet er dus wel heel redelijk uit... In de buurt van 1:20 ben ik nog nooit gekomen, ook niet met standaard spul.

Oja, ik heb overigens de dynokit exact volgens gebruiksaanwijzing geplaatst met de grootste sproeiers, incl. het (iets)
groter boren van de vacuüm schijven. Koop wel vast even 2 vlotterkamer pakkingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 23:27 #30 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic verbruik
Blijft toch dorstig klinken Neet. Heb deze week met de varadero 407 km gereden en 20 liter getankt is dus ruim 1op 20 waarvan helft getoerd en helft woon/werk wel rustig gereden met af en toe effe flink doorhalen.
En die vara is toch 50 kg zwaarder dan de AT .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 07:06 #31 door Neet
Beantwoord door Neet in topic verbruik
Tja, ze staan nou ook eenmaal niet bekend als zuinige motoren. Eerder dorstige benzineslurpers.
Ik wist dat al voor de aankoop maar besloot toch voor deze machine....
Nooit spijt van gehad overigens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2012 12:01 #32 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic verbruik
Woah!

Ik ben bijna bang dat je cijfers niet compleet kloppen:  Heb je je tellersnelheid wel eens gecontroleerd met een GPS?

Een afwijking van 10% in je snelheid, betekent ook een afwijking van 10% op je dagteller. en dit kun je direct doortrekken naar je verbruik:  1:18 krijg je dan, net zoals mijn oude RD07A.

Desalniettemin ben ik erg geïnterreseerd in jouw setup:  Welke carb  (03, 04, 07, of 07A?) , welke sproeiers en naalden? en hoe zien de bougies er uit?


spit it out  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden