Sexy valbeugels

23 feb 2011 00:20 #1 door Hotel 317
Sexy valbeugels werd gestart door Hotel 317
Omdat ik nu al redelijk wat vragen van TCN leden heb gehad over welk type valbeugels ik nu heb ben ik maar eens in de papieren gedoken.

het betreft dit exemplaar:

Hierbij:

De valbeugels zijn gemaakt door de firma Motad ( www.motad.co.uk ). Ze zijn gemaakt van roestvast staal en zijn een stuk dikker dan het gros wat ik voorbij zie komen. Ze zijn redelijk zeldzaam en vallen voor zover ik zie niet direct op de site te bestellen (worden dus waarschijnlijk op bestelling gemaakt).

Onderdeelnummers:

Pakket voor een RD07A:
1 x R/H B72H/3 Desert bar
1 x L/H B72H/3 Desert bar
1 x B72H/3 Bracket (2000457)
1 x M8 x 80 Bolt (s/s)
1 x B72H/3 Strengthener (2000458)
4 x M8X40 Allen Bolts (s/s)
3 x M8 Nuts (s/s)
1 x Silicon Rubber Sleeve
1 x Plate (2000518)

...wat zagen m'n velgen er toen nog tof uit zeg...

Veel plezier!  ;D

EDIT:

Ik zie het in het Transalp techniek topic dat Ad Mies in overleg is met de fabrikant/importeur over het (laten) maken van een nieuwe batch. hier is het topic .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2011 00:54 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic Sexy valbeugels
Ik heb ze van MDI 14 jaar op mijn Twin gehad. Lijkt me een copy-cat, m.u.v. de voorste bevestigingen.

Of MDI ze nog levert weet ik niet zeker.

The Original:
Bijlage:

(sorry, ze zijn vrij algemeen hoor... ;))

23 feb 2011 02:11 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Sexy valbeugels
niks geen copy cat

MDI is importeur voor de nederlandse markt betreffende de motad  artikelen
daar waren deze valbeuegels een onderdeel van

helaas is de firma motad gestopt met het makern van deze modellen  soms worden er nog wat exemplaren aangeboden op onder meer ebay

zie ondermeer de firma MGH bikes (motad importeur voor duitsland)

ik heb ze wel eens via  een clubactie geleverd

en inderdaad .. het zijn nog steeds de aller mooiste valbeugels

23 feb 2011 08:47 #4 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Sexy valbeugels
wil de pret niet bederven, maar toch 2 tips:

-Denk je de beugels veel te gebruiken om je motor op te vangen: koop andere want deze zijn niet supersterk.
-Las de bevestigingspunten van je keienvanger (voorkant) wat dikker vast, want door trilling wil dit bevestigingspunt nogal eens afbreken van je frame.

Verder mooie beugel, ik heb ze ook gehad! ;-)

... was ooit lid ...

23 feb 2011 10:36 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Sexy valbeugels
Ze zijn nog wel leverbaar via www.desertstorm-bike.de/

Weet zo niet of ze ook voor de @twin gemaakt worden, maar ik ken de mensen van Desert Storm en die maken écht alles op maat:

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

23 feb 2011 13:41 - 23 feb 2011 20:28 #6 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Sexy valbeugels
Mooie beugels, goede afwerking en pasvorm, maar als het voor het echte werk is zou ik ze niet aanraden.

Ten eerste zijn ze van dunwandig RVS, lekker licht, ze wegen nog niet de helft van de Toertocht (Touratech dus.. vreemde censuur  ;D ) of AQ beugels, maar de kans bestaat dat bij een val de beugels indeuken waardoor de sterkte ineens weg is. En als ze iets verbuigen na een onschuldige val krijg je ze nauwelijks meer recht en áls dat wel lukt is zeker de sterkte uit het geheel vanwege de gebruikte kleine wanddikte.

Verder zit de voorkant onder aan de bevestigingspunten van de carterbescherming gemonteerd. Dit punt is niet geschikt om grote krachten of langdurige trillingen op te vangen. Deze bevestiging als nadeel dat je de beugels moet verwijderen om de carterbescherming te demonteren.

Kortom, mooi spul voor de show maar voor "the go" zou ik AQ of Toertocht (Touratech dus...  :P ) nemen, die zijn gemaakt waar valbeugels voor bedoeld zijn  ;)

Edit; sinds wanneer verandert dit forum "T T" in "Toertocht" als je je post plaatst ???

23 feb 2011 20:00 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Sexy valbeugels
Dat wist ik nog niet Ad, dank voor de correctie. Verder ga ik mee met Daan en Erik..

Ze kunnen niet veel hebben en daarmee zijn het wegwerp-artikelen. Ik heb daarentegen de beugels van TeleTubbies herhaaldelijk echt vette klappen zien krijgen dan zaten er enkel een paar krasjes op! En ze zitten ook nog eens slim vast.

Maar inderdeed, lekker zijn ze wel ja... 8)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden