CDI geeft het op?

26 feb 2011 22:32 #1 door Timy
CDI geeft het op? werd gestart door Timy
Ik heb een uitdaging...

Ben net terug van een rit vice versa Ossendrecht (200km) in de regen en op de heenweg reed ik ineens 320km p/u. Tenminste....aldus mn tripmeter. Bijzonder om te zien hoe snel je kmstand ineens oploopt dan  :P

Nou viel mij op dat zodra ik het gas loslaat ook de km p/u terug loopt naar normalere snelheden. Ook mijn verlichting "schokt" constant alsof er spanning constant wisselt (hetzelfde voor de verlichting in de tellers etc). En ook de richtingaanwijzer doet niets meer...
Bijzondere is dat als ik de verstralers op mn motor aandoe dat mijn richtingaanwijzers het weer doen en ik ipv constant 320 ineens rond de 260 ga rijden. Afentoe doet alles het weer als vanouds.

Ik verdenk mijn CDI hiervan in de vorm van een vuilcontact, water ergens in of dat hij de geest geeft.

Iemand nog ervaring en tips? Ik hoop morgen te kijken als ik niet wegspoel door de regen. Maar ga iig een reserve CDI erin mikken en even meten maar helaas doet hij de storing niet altijd  :-\

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2011 23:11 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic CDI geeft het op?
Heb je je laadspanning al gemeten? Kan het zijn dat je verstralers de spanning dan drukken?

Ik heb wel eens een trage toerenteller gehad bijvoorbeeld, maar dat kwam na overspanning.

Heb jij iets anders dan de analoge kilometerteller erop zitten? Want de pick-up voor het (aangepaste) tripmasterdeel voor de snelheid zit in de analoge teller, toch?

Vaag probleem wel, omdat je niet over motorprestaties klaagt.. ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2011 23:20 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic CDI geeft het op?
Nope nog niet maar ik ben net pas thuis en het is helaas te donker/te laat.
Heb wel alles doorgemeten na montage van de verstralers en dat was prima. Ze trokken wel iets stroom weg maar dat was minimaal.

De tripmeter km-teller wordt idd gewoon aangestuurd door de analoge. Daarom is het zo vreemd in mijn ogen want die doet verder niet raar. Dat is ook de reden dat ik mn CDI verdenk. Ik heb het idee dat die overal en nergens pulsen naartoe aan het sturen is geslagen.

De motor rijdt verder prima en dat spreekt dan weer het CDIverhaal tegen. Meestal krijg je 1pitter problemen of je toerenteller doet het niet meer.

Ik heb zo'n enorme hekel aan elektronische problemen  >:(

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2011 23:50 #4 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic CDI geeft het op?
Lijkt op een massa probleem, dit geeft dit soort gekkigheden.
Vocht kan dit verergeren.
De tripmeter telt dmv een puls vanaf de Km/h teller als de massa gammel is zou de pulsbreedte onregelmatig kunnen worden zodat een foute uitkomst op de tripmeter wordt weergegeven.

Controleer de massa in het voorkantje

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2011 00:05 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic CDI geeft het op?
Mauppie makes sense..

Maar de symptomen gaan over meerdere stekkers met een massa (tripmeter, cockpit en hoofdverlichting). Kortom, als er een massaprobleem is, dan moet die 'eerder' in het systeem zitten. Wellicht op een plek waar de CDI er geen last van heeft omdat die elders zijn massa krijgt?

Even het bedradingsschema erbij pakken en de massa's nalopen..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2011 00:20 #6 door Timy
Beantwoord door Timy in topic CDI geeft het op?
Hmmm dat is inderdaad een goeie....
Nou op zoek naar de massa punten dan! Weet er iig één onder de tank. Die in de cockpit wist ik niet, dus ff zoeken.

Als iemand ze precies weet te zitten hoor ik het graag. Heb wel de wiring in de boeken maar ik kan daar weinig kaas van maken  :-[ :))

Voor zover beide heren bedankt voor deze late night adviezen  ;)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2011 01:12 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic CDI geeft het op?
Er zitten er een paar naast elkaar onder de tank, op de dwarsbuis voor het zadel. En ik dacht ook nog 1 onder de tank op de rechter framebuis, maar daar wil ik vanaf wezen.

And of course op je accu en startrelais.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2011 18:52 #8 door Timy
Beantwoord door Timy in topic CDI geeft het op?
Net was het eindelijk even droog en heb ik dus snel kunnen meten etc. Één van mijn accupolen zat los dus mogelijk is dat het hele euvel geweest.... Verder alles keurig op spanning erna.

Deze week maar gewoon weer rijden en hopen dat dit alles was! Wel bijzonder dat een losse accupool dit soort vreemde dingen kan veroorzaken. Ik geef nog even een update einde van de week!
Nogmaals thx voor het meedenken en Mauppie...je had waarschijnlijk helemaal gelijk!!  ;D En Brom mbt het kijken op de accu  :D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2011 22:27 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic CDI geeft het op?
Rij ze!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden