Bedankt Ad, het was inderdaad het schuine exemplaar.
Ik heb een stukje plastic ertussen gehangen voor het spatten. Doorzichtig natuurlijk, dat beschermt, en toch kun je zien wat je doet.
Zie foto 1
Maar nu het volgende:
Ik heb de radiateur leeg laten lopen, en vervolgens de slang van het achter reservoir aan de voorkant bij de koppeling met de radiateur losgehaald. Maar niet leeglopen, ho maar!
Helemaal uit het fram gevlochten, maar nog steeds geen druppel.
Reservoir losgehaald van het frame, schudden, ja hoor het is wel vloestof, toch? De slang er helemaal af, blijkt alles verstopt te zitten. Onderin mij reservoir zat een klont smurrie, wittige en blauwige snot. En mijn slang zit (in ieder geval het stuk vlak bij het reservoir) vol met een soort schuim.
Zie foto 2, reservoir voor een looplamp, je ziet aan de schaduw, waar de smurrie zit. En foto 3, de binnen kant van de slang bevat blauwe schuim.
Vraag 1:
Wie weet wat dat is, en moet ik de rest van mn radateur ook checkken? Die lootp (tenminste bij het aftappen) goed door.
Vraag 2:
Hoe werkt dit systeem trouwens. De radiateur staat onder druk, en wordt heel warm. Het slangetje naar achter is slap, en het plastic lijkt me niet echt geschikt voor warme vloeistoffen. Maar wanneer loopt het van achter naar voor, of als het voor soms overloopt, gaat het dan terug naar achter ? Of als voor te laag wordt qua niveau, zuigt ie dan vloeistof van achter aan?
Vraag 3:
Kennelijk heb ik er geen last van gehad dat ie verstopt zat, want mijn ventilator ging afgelopen jaar alleen aan als ik in het zand zat. Op de weg niet...Geluk gehad dus?