Ongewenst gedrag uit het blok!

26 mrt 2011 23:09 #1 door Hotel 317
Ongewenst gedrag uit het blok! werd gestart door Hotel 317
Luitjes:

Als m'n fiets een kwartiertje getuft (warm is)  heeft heb ik last van proffen uit de uitlaat bij het afremmen op de motor. Wat is hier een logische verklaring van? moet in de oorzaak gaan zoeken in kleppen? carburatie?  valse lucht of brandstoftoevoer (Mikuni)? Bij het stilstaan bij het stoplicht "hoest" de twin sinds enkele weken ook, waarbij het momentum van het binnenwerk een beetje lijkt te bepalen of hij blijft lopen.

En tevens: Tijdens de openingsrit merkte ik trouwens een geluidje op wat ik nu een beetje kan uitlokken: In de derde versnelling met 2300 toeren komt er een geluid naar voren wat zich het beste laat beschrijven als laag grommen met open mond. what the fuck is dit? want bijgeluidjes zijn echt not-done voor mijn motor!  >:(

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2011 23:11 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ongewenst gedrag uit het blok!
Mijn eerste reactie is valse lucht en of evt onbalans tussen de carbs.

27 mrt 2011 01:36 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ongewenst gedrag uit het blok!
de oorzaak waardoor deze geluidjes komen zit is het hebben van onvolledig verbrande gassen die alsnog ontploffen in de uitlaat.

je zult dus de oorzaak weg moeten nemen die dit mogelijk maken,
dus onjuiste verbranding van het mengsel.

begin bij de simpele  zo V twin aangeeft

bedenk wanner je voor de laatste maal kleppen hebt gecontroleerd en de carb zijn gesynchroniseert

blijft je choke niet een beetje openstaan (rubber opgezwollen bij je choke kabel thv de hendel ))

bij de choke hendel zit een stukje rubber dat voorkomt dat er water in de choke kabel kan komen echter rubber zwelt ook op in contact met smeer middelen op olie basis
dus kijk eens wat de motor doet als je deze kabel los maakt uit de hendel.

is dit niet de oplossing zul je misschien verder moeten zoeken in de gasbuisnaalden en co2 afstelling

maar je motor draait zonder meer te rijk (meestal is dit de oorzaak)

27 mrt 2011 13:07 #4 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Ongewenst gedrag uit het blok!
Even voortbreiend op te rijk lopen: Wanneer heb je voor het laatst je luchtfilter vervangen? Als die dichtzit gaat de fiets ook rijker lopen...toch?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden