en toen deed ie 't niet meer

28 mrt 2011 20:02 #1 door Firefighter
en toen deed ie 't niet meer werd gestart door Firefighter
Zondag middag lekker gereden tot dat m'n AT zei: "ga maar lekker lopen"
Hij stopte er zomaar mee.????
Inmiddels allerlei dingen gecontroleerd.
- stroom is aanwezig, evenals benzine !
- startmotor doet ook z'n werk
- brandstofpomp funktioneert ook goed
- er is een mooie vonk aanwezig
-

iemand nog een goed idee wat ik éénvoudig zelf kan controleren?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2011 20:39 - 29 mrt 2011 21:34 #2 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic en toen deed ie 't niet meer
Als er benzinedamp uit de uitlaat is en vonk....
ontstekingtijdstip? Maar is niet makkelijk te controleren.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2011 21:22 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic en toen deed ie 't niet meer
Hij kucht alleen alsof hij geen brandstof krijgt en dus niet aanslaat? Of loopt hij afentoe wel een beetje?
Ruik je flinke benzinedampen bij het starten?

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2011 21:28 #4 door Firefighter
Beantwoord door Firefighter in topic en toen deed ie 't niet meer
Nee, hij loopt niet afentoe een beetje.
't Hele hok ruikt nog naar benzinedampen (even vergeten 't kraantje te dichten voordat ik de slang van de brandstofpomp afhaalde)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2011 22:22 #5 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic en toen deed ie 't niet meer
Ik zou hem met jerrycans vullen tot de top en kijken of hij het dan nog steeds niet doet. Paar keer heen-en-weer rijden/fietsen.

Als je technischer bent: Draai de vlotterbakken eens open en kijk of er wat uit komt? Ik acht de kans nml erg groot dat het toch aan de benzine licht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2011 22:45 #6 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic en toen deed ie 't niet meer
spuit een klein beetje benzine in de cilinders via het bougiegat (zorg er voor dat er GEEN vuil in komt) en start de motor dan eens

als hij dan wel even ploft/blijft lopen, heb je een benzinetoevoer probleem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2011 23:43 #7 door Anne
Beantwoord door Anne in topic en toen deed ie 't niet meer

spuit een klein beetje benzine in de cilinders via het bougiegat (zorg er voor dat er GEEN vuil in komt) en start de motor dan eens

als hij dan wel even ploft/blijft lopen, heb je een benzinetoevoer probleem


Dat kan je makkelijker testen door tijdens het starten via je luchtfilter remreiniger in te spuiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2011 01:15 #8 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic en toen deed ie 't niet meer
Benzinepomp??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2011 11:03 #9 door Ghost Rider
Beantwoord door Ghost Rider in topic en toen deed ie 't niet meer
Ok Firefighter, er is een mooie vonk, maar is je bougie ook vochtig? Even doorstarten, bougie eruit:
natte bougie = onstekingprobleem, droge bougie = brandstof probleem.

Ik ga net als Michel voor de brandstofpomp (of, minder aannemelijk het pomp relais).

Succes,
Ron.

1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2011 21:32 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic en toen deed ie 't niet meer

..Als je technischer bent: Draai de vlotterbakken eens open en kijk of er wat uit komt? Ik acht de kans nml erg groot dat het toch aan de benzine licht.


Zinvolle actie inderdaad! (zijn de schroefjes aan de zijkant van elke vlotterbak)

Maar, Firefighter meent dat zijn pomp in orde is. Dan zou er een vlotter vast moeten zitten. Maar er zijn er 2, en de kans dat die beide vastzitten? Nah..

Firefighter kan de opbrengst van de pomp testen door de uitgaande slang (naar de carb.) eraf te halen en in een bakje te hangen. Motor laten ronddraaien. Hij moet ongeveer een liter per minuut pompen (150cc in 10sec. is ook goed, dan blijft je accu heel; bougie eruit helpt daarin ook mee :angel:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2011 21:58 #11 door Firefighter
Beantwoord door Firefighter in topic en toen deed ie 't niet meer
Helaas nog geen tijd gehad om verder te onderzoeken
Iedereen wel alvast bedankt voor de tips en tricks.
Zodra ik meer weet (of niet) meld ik dat uiteraard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2011 09:59 #12 door Firefighter
Beantwoord door Firefighter in topic en toen deed ie 't niet meer
Hij doet 't weer. 
Vraag me niet wat er aan mankeerde want dat is me niet echt duidelijk geworden helaas.
Het enige wat ik eigenlijk gedaan is is alles even bij langs gelopen en gecontroleerd. Ben geen vreemde dingen tegen gekomen.
Belangrijkste is dat ie 't weer doet. Nu weer een beetje vertrouwen in m'n AT krijgen. 
Vanmiddag maar even een klein rondje maken.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2011 14:51 #13 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic en toen deed ie 't niet meer
Da's nou het mooie van een AT, ze zijn zelf-reparerend.
Heb het meerdere malen meegemaakt, koelvloeistof sporen op de zij-kappen eer dat ik de kans kreeg er goed naar te kijken, opgehouden en nooit meer terug gekomen  :o

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden