Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP

28 dec 2011 22:23 #21 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
foto van de tank (stuur is origineel Honda)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2011 23:24 #22 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
supergaaf project! ben heel benieuwd naar de uiteindelijke looks....

stomme vraag misschien, maar wat is je doel? Replica bouwen, rally's rijden, stoerste motor in de wijk (die heb je al binnen ;-))

Suc6 ermee, blijf je zeker volgen!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2011 23:26 #23 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Zo van bovenaf kan je dat niet zo goed zien. Hoe is de uitslag van het stuur? Komt 'ie niet tegen de tank aan?

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2011 23:32 #24 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP

supergaaf project! ben heel benieuwd naar de uiteindelijke looks....

stomme vraag misschien, maar wat is je doel? Replica bouwen, rally's rijden, stoerste motor in de wijk (die heb je al binnen ;-))

Suc6 ermee, blijf je zeker volgen!


Hey Daan,

Bedankt voor het compliment!

Zowiezo is het bouwen/restaureren voor mij één groot feest, dus dat is al een doel op zich. Echt rally rijden ga ik met ding waarschijnlijk niet doen, wel wordt dit vanaf nu mijn reismotor voor het ruigere werk. Tunesië staat al enkele jaren op de planning, net als een tripje naar dakar.

Het rijden van rally's ga ik er voorlopig niet mee doen. De korte afstands rally's zijn (voor mij althans) met dit ding onbegonnen werk en een beetje overkill. Moest ik een rally als de heroes legend kunnen betalen, tja, dan zouden de zaken enigszins anders liggen, al was het maar om het replica plaatje compleet te maken: deelnemen aan een rally die een 'replica' is van de dakar met een replica van de winnaar uit de 1988 marathon klasse.

Ach, ik zie wel waar ik uitkom. Voorlopig amuseer ik me wel met bouwen :D.

Cheers

Zo van bovenaf kan je dat niet zo goed zien. Hoe is de uitslag van het stuur? Komt 'ie niet tegen de tank aan?


Neen, net niet :).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2011 01:09 #25 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Cool, bouwen moet heerlijk zijn!
Er stond een jaar of wat geleden een RD04 te koop in Belgie, met alle toeters en bellen, andere vorovork etc. en een opgeboord blok. Voor 4500 euro, erg sneu eigenlijk...

By the way: de NXR heeft de Dakar van 1986-1989 gewonnen ;-) Nu moet je d'r dus 4 bouwen, maar gelukkig vind je dat leuk om te doen! ;D

Heroes Legend moet geweldig leuk zijn, maar prijzig inderdaad...

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2011 12:30 #26 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP

Cool, bouwen moet heerlijk zijn!
Er stond een jaar of wat geleden een RD04 te koop in Belgie, met alle toeters en bellen, andere vorovork etc. en een opgeboord blok. Voor 4500 euro, erg sneu eigenlijk...

By the way: de NXR heeft de Dakar van 1986-1989 gewonnen ;-) Nu moet je d'r dus 4 bouwen, maar gelukkig vind je dat leuk om te doen! ;D

Heroes Legend moet geweldig leuk zijn, maar prijzig inderdaad...


Ik herinner met die RD04, zwart met gifgroen ding, toch?

Onlangs stond er ook één van de 50 geproduceerd RD03's uit de dakar van 1988 te koop. Geen vraagprijs en na een halve dag was de advertentie van het net gehaald :(.

Inderdaad, in de fabrieksklassa heeft de NXR toen de dakars gewonnen, maar in de marathon klasse (fabrieksondersteund) was het de RD03.

Ik heb ooit overwogen om een NXR replica te bouwen, maar daar komt erg veel bij kijken aangezien niets van die motoren ooit op productiefietsen is gebruikt wat tanks, frame en motorblok betreft...De rest is meestal wel te vinden/bouwen.

Zeg natuurlijk nooit nooit hé ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2011 22:15 #27 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Mocht je besluiten om ook het zadel aan te passen (Marathon motoren konden hun zadel ter hoogte van de duo openritsen voor een klein opbergvakje), laat dan even weten waar je dit hebt laten doen, dat lijkt me nml erg handig om wanneer je zonder tassen/koffers wilt rijden je dan alsnog een doosje waterzuiveringstabletten,MRE, lucifers en een mes mee kunt nemen... of gewoon je lenzenvloeistof en een pakje condooms, voor nationale reizen  ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2011 01:14 #28 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Hey Dennis,

Zowiezo moet ik de bodemplaat van mijn zadel inkorten en aanpassen thv de dwarsbalk die de tank wat extra stijfheid geeft.

Hoe ver ik hier in ga weet ik nog niet.

Wat mijn bagagemogelijkheden betreft: op lange termijn ben ik wel van plan mijn carterbescherming aan te passen, maar voorlopig voorzie ik een gereedsschapstasje (al dan niet voor gereedschap) bovenop de achterste tank. Daarin zijn 4 schroefgaten voorzien voor dit soort doeleinden zijn voorzien.

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2011 10:11 #29 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP

Hey Dennis,

Zowiezo moet ik de bodemplaat van mijn zadel inkorten en aanpassen thv de dwarsbalk die de tank wat extra stijfheid geeft.

Hoe ver ik hier in ga weet ik nog niet.

Wat mijn bagagemogelijkheden betreft: op lange termijn ben ik wel van plan mijn carterbescherming aan te passen, maar voorlopig voorzie ik een gereedsschapstasje (al dan niet voor gereedschap) bovenop de achterste tank. Daarin zijn 4 schroefgaten voorzien voor dit soort doeleinden zijn voorzien.

Cheers



Lijkt me voor Tiger Leathers geen probleem. Die gasten kunnen redelijk toveren op verzoek 

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2012 10:38 #30 door kees
Beantwoord door kees in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP

Ander vraagje, mijn origineel stuur is al sinds aanschaf van de motor verbogen en enkele keren overspoten, dat hoort natuurlijk niet, dus ben nu op zoek naar wat nieuws. Er blijven 2 opties over:

- origineel stuur (staal)
- renthal stuur (enduro/mx medium high) met stuurverhogers

Prijs is voor beide hetzelfde.

What to do?

Cheers


Alu is 3 keer zo sterk. Staal verbuigt meteen bij een valpartij (de jouwe dus..)

Mocht je zoals 317 willen afwijken van de grote bende: ProTaper is ook erg goed hoor!

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2012 21:01 #31 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Aluminium is drie keer zo licht als staal, ik denk dat je je vergist.

Hoe een materiaal moet reageren kun je bepalen door het legeren van een metaal, en hardingsprocessen: Je kunt een aluminium stuur maken welk geen krimp geeft als je er met je 250 kilo brommer op gaat liggen, maar gelijk "knapt" wanneer je hem neerlegt met 270 op de weegschaal.

Klein voorbeeld van staal vs alu: Hoe vaak kun je je stalen voetrempedaal weer terug buigen met een dikke bacho? en hoe vaak lukt je dat met je (gegoten) aluminium voorremhendel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 11:45 #32 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Maar wat je dus zegt kan Brom dus gewoon gelijk geven.

Die Alu stuurtjes zijn dusdanig gelegeerd (ze zijn ook niet perse heel goedkoop) dat ze sterker kunnen zijn dan een stalen stuurtje...
Tel daarbij de eventuele gewichtsbesparing op (dikkere wand dus meer materiaal dus misschien wel evenzwaar als staal...) en je hebt een winnaar.

Protaper fatbar is natuurlijk het mooiste ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 12:36 #33 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Ben het volkomen met jullie eens hoor. Maar ik vond even geen alu stuur (in het goud) met dezelfde hoogte als het alu stuur, en in risers had ik even geen zin.

Ik zie wel wat het offroad doet...

Ga nu even de stalen remleidingen monteren en de remklauwen verder afbouwen.

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2012 23:09 #34 door kees
Beantwoord door kees in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Wat Pim zegt klopt. Bovendien zijn er dubbelwandige alu sturen (richting 200 euro met crossbar) waarvan de einden vervangbaar zijn.

Ik weet een heel mooi goudkleurig fatbar (28 naar 22mm) voor 120 euro bij Fitters in Vlijmen. Kom daar elke dag langs ook nog. Ik wil juist een alu kleur, dus nam hem niet. Is een hoog stuur, want sturen krijg je in verschillende krommingen en hoogten. Is wel een enduro-stuur (lekker direkt).

Even Fitters bellen dus. Het adres ook voor de soms steeds uitverkochte Kenda Trakmaster bandjes...

Er zijn stuurverhogers die van 22 naar 28mm gaan in geval je vaste stuurklemmen op de kroonplaat hebt. Sow, ben jij even leuk klaar!

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2012 12:28 #35 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Als ik m'n 07 verkocht heb weet ik al dat ik het zwaar ga krijgen met die boano-website...

Ach, ook al is de mijne nog niet zo goed gebruikt, ik ben maar wat blij dat ik hem heb  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2013 11:59 #36 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Hoi allen,

Lang geleden dat ik nog een bezoekje heb gebracht aan het forum, en ook al veel te lang geleden dat ik aan de AT heb gewerkt.

Er is in feite niet zo heel veel meer gebeurd, ben voornamelijk bezig geweest met passen, aanpassen, passen, aanpassen ... Want, hoewel de boano-tanks erg leuk zijn, is de uiteindelijke pasvorm om van te huilen...

Ben op dit moment bezig met het opknappen van de garage, daarna hoop ik verder te kunnen gaan.

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2013 19:28 #37 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Wij waren het project ook een beetje vergeten Thomas  :-[  ;)

Maar we horen (en kijken  :) ) graag weer mee als er vorderingen zijn  8)

Succes gewenst met verbouwen van de werkplaats !

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2013 20:16 #38 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Hey Thomas, goed om te horen dat je weer verder gaat met je project. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2013 11:27 #39 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Hoi,

Dit weekend even verder gewerkt aan de fiets.

Voorste benzineleidingen heraangelegd (lagen tegen de uitlaat aan, slecht plan), voorkuip en zijkuipen vooraan terug gemonteerd. Met de nieuwe tank is de pasvorm van de zijkuipen niet meer 100%; maar goed, ga daar niet in zitten zagen/hakken.

Donderdag ga ik verder met de achtertank, leidingen en zijkuipen. Daarna moet de zijstandaard nog aangepast en dan kan ik op zoek naar iemand die het zadel volledig kan aanpassen.

Groeten,

Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2013 11:29 #40 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Dakar replica xrv650 (marathon project) TE KOOP
Foto's Thomas, foto's  ;)  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden