Een tijd terug heb ik de opnemer van de snelheidsmeter moeten vervangen, zat volledig vast.
Ondertussen enige toerkes gedaan, denk kleine duizend kilometer, geen probleem, werkt goed, naald vrij stabiel. 10 dagen geleden nog 200km gereden.
Ik vertrek daarnet, niks, noppes, nada, beweegt niet meer >
. Heb nochtans niets gedaan aan de moto na de rit, gewoon aan de kant gezet...
Alles losgemaakt, opnemer draait mooi rond, als ik met een klein schroevendraaiertje in het gat van de teller draai zie ik de naald ook bewegen.
Toen ik eerst draaide aan de kabel bewoog die niet aan de andere kant. Dan de kabel volledig gedemonteerd, nog niets van beweging.
Dan kabel recht getrokken en opeens was ie ok. Wat me wel opviel was dat aan de kant van de opnemer de binnenkabel uit de mantel gekomen was (tijdens het demonteren, zat wel volledig er in voordien).
Toen ik de kabel monteerde wou ie niet meer volledig naar binnen. Eerst gemonteerd zonder aan te draaien aan de opnemer -> teller beweegt, ok dus. Dan verder aangedraaid aan de opnermer dmv dat ene vijsje en dan werkt ie niet meer. Precies of bij het aandraaien de kabel ergens knikt.
Iemand ervaring met die dingen ? Het is toch zo dat aan de opnemer dat vijsje, die de kabel op zijn plaats houdt, zo ver mogelijk moet ingedraaid worden? Want als ik dat de laatste cm niet indraai werkt de teller :
.
Pffff, 100.000km TDM, geen enkel probleem. 2500km Africa Twin en al derde probleem :
(den AT heeft er wel al 69.000km opzitten ;D). Maar toch, zo zou een mens zich al afvragen waarom hij ook alweer van een vrij recente moto overgestapt is naar een 'ouwe' van 15 jaar oud.