LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid

20 apr 2011 21:32 - 20 apr 2011 22:32 #1 door 4Plugs
Zie ook de Alp afdeling - LED achterlicht speciaal voor de TA 600 - hierin kun je heel veel teruglezen.

Indien er AT bezitters zijn die dit ook wel zien zitten, ik ben nu aan het polsen of het zin heeft ook een AT versie te maken die in de standaard achterlichtbehuizing van de AT past.

Let wel, het gaat hier dus om een versie met zeer hoge helderheid! de meeste led achterlichten die je zo kant en klaar koopt geven net zoveel of misschien net iets meer licht af dan een standaard lampje, maar mijn versie is minstens dubbel zo helder. Zo ben je onder alle omstandigheden goed zichtbaar, vooral bij het remmen :)

De kosten voor dit achterlicht, mits er genoeg animo voor is, zijn 50 euro zonder eventuele verzendkosten. De TA versie is uitgerust met 39 Super Flux LEDs en 4 witte leds voor kentekenverlichting, de AT versie zal compacter (moeten) zijn maar ik denk niet ik in zal moeten boeten qua felheid.

Laat hier je reactie achter, of je dit wel ziet zitten, of juist niet, ik hoor graag alle voors en tegens.

groetjes

Paul F.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2011 07:48 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid
wat is er mis met de originele lamp? zo'n felle led lamp zou je kunnen aanzien voor een mistlicht of remlicht, en als het regent verblind je de mensen achter je waardoor ze jou juist slechter zien. En dan vraag ik me nog af of het wettelijk mag. Geen goed plan wat mij betreft. Oja, en voordat je zegt dat led langer meegaat...... de laatste 90000km is mijn achterlichtje niet stuk gegaan.

Transalp RD16 2024

23 apr 2011 08:03 #3 door Neet
Beantwoord door Neet in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid
Het is best leuk. Zie het ook een beetje als een Twinopleuker.
Mensen gei... nou eenmaal op leds en ja, ze kunnen zeer fel zijn mits goed gemonteerd cq gericht.
Persoonlijk hou ik het ook liever op een normale lamp in de standaard behuizing maar ook ik ben best wel nieuwsgierig.
Het ALP ontwerp ziet er goed uit al zijn er nog geen gebruikers bevindingen beschikbaar.
Petje af, Paul.

28 apr 2011 18:19 #4 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid

wat is er mis met de originele lamp? zo'n felle led lamp zou je kunnen aanzien voor een mistlicht of remlicht, en als het regent verblind je de mensen achter je waardoor ze jou juist slechter zien. En dan vraag ik me nog af of het wettelijk mag. Geen goed plan wat mij betreft. Oja, en voordat je zegt dat led langer meegaat...... de laatste 90000km is mijn achterlichtje niet stuk gegaan.

Dat valt nog reuze mee wat betreft de felheid. Je ziet tegenwoordig ook de duurdere auto's met rode stralers achterop, soms wel irri, maar je kunt niet ontkennen dat ze zeer goed te zien zijn  8)

90000 is niet niks, maar ik hoor wel vaak dat het lampje stuk gaat bij offroad rijden, en daar zijn de leds natuurlijk veel beter tegen bestand.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden

28 apr 2011 18:45 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid
Ja heel fijn als je 's avonds voor een verkeerslicht achter zo'n "led auto" staat te wachten en die joker blijft zijn rem ingetrapt houden en ook nog een richtingaanwijzer aan :-[, ik blijf 's avonds gewoon met een zonnebril op rijden, het moest verboden worden die verlichting.

Transalp RD16 2024

28 apr 2011 19:46 #6 door Flipje
Beantwoord door Flipje in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid
Ja ach , met je voet op de rem bij het verkeerslicht : dat doe ik ook !1 En dat komt omdat ik zo'n heerlijke automaat heb  ( en nee , steeds terug naar z'n vrij schakelen is niet goed voor zo'n bak is mij uitgelegd )
En wat betreft de richtingaanwijzer , volgens mij zijn dat er maar weinig die dat ding consuquent gebruiken.  C:-)

Neemt niet weg dat er heeel veel licht vanafkomt  8)

28 apr 2011 20:43 #7 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid
@ Flipje,
Ik neem aan dat je niet met een aangepaste auto rijdt. Waarom gebruik je de handrem niet?

28 apr 2011 20:48 #8 door Bono
Beantwoord door Bono in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid

wat is er mis met de originele lamp? zo'n felle led lamp zou je kunnen aanzien voor een mistlicht of remlicht, en als het regent verblind je de mensen achter je waardoor ze jou juist slechter zien....

Oja, en voordat je zegt dat led langer meegaat...... de laatste 90000km is mijn achterlichtje niet stuk gegaan.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Mijn achterlicht is 11,5 jaar oud, bijna 90.000 km op de teller en ik rij ook off-road.

...maar ook ik ben best wel nieuwsgierig.
Het ALP ontwerp ziet er goed uit al zijn er nog geen gebruikers bevindingen beschikbaar.
Petje af, Paul.

Ook ik ben nieuwsgierig en misschien is het inderdaad handig om de bevindingen af te wachten van de Alp-gebruikers.

-- Han --

28 apr 2011 21:15 #9 door Flipje
Beantwoord door Flipje in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid

@ Flipje,
Ik neem aan dat je niet met een aangepaste auto rijdt. Waarom gebruik je de handrem niet?

Gelukkig niet nee ! Maar dat is nou eenmaal de normale manier van rijden met een automaat. ik ken niemand anders die dat wel doet. Lijkt me wel "een gedoe" om zo te rijden.

28 apr 2011 21:33 #10 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid
En zo heeft ieder zijn of haar eigen redenen om iets wel of niet te doen.

Ik geef hier de keuze. Bij de Alp het is gewoon zo dat het standaard achterlicht nu eenmaal niet echt veel licht geeft, deze led lamp brengt daar verandering in.

En als er te weinig AT rijders zijn die hierin geinteresseerd zijn, dan komt er simpelweg geen led lamp voor de AT. Kost mij ook tijd en inzet, gelukkig is het maar een hobby...maar toch moet het wel nut hebben om iets te bouwen.

29 apr 2011 17:46 #11 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid

Gelukkig niet nee ! Maar dat is nou eenmaal de normale manier van rijden met een automaat. ik ken niemand anders die dat wel doet. Lijkt me wel "een gedoe" om zo te rijden.

Ik hou het ff kort omdat ik een ander topic zit te vervuilen.
Bij een professionele rijvaardigheidschool, voortgezette rijopleidingen, met een automaat gebruik je altijd de handrem als je langere tijd stilstaat. Veel mensen hebben leren rijden met een schakelauto en rijden vervolgens wel eens met een automaat en weten dan eigenlijk niet goed hoe daarmee om te gaan.

04 juni 2011 02:50 #12 door Donny1987
Beantwoord door Donny1987 in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid
Bij de ombouw van mijn twin ben ik ook overgegaan op led remlicht en knipperlichten.
Ik ben er zelf erg te vreden over. Bij het afslaan of remmen vindt ik dat het top werkt. Net even dat meer, dan normale verlichting!

04 juni 2011 08:55 #13 door Neet
Beantwoord door Neet in topic LED achterlicht voor de AT met hoge helderheid

Bij de ombouw van mijn twin ben ik ook overgegaan op led remlicht en knipperlichten.

Heb je daar ook een voorbeeld van? Leverancier? Zelfbouw? Fotootje?

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden