Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
dat de band beweegt komt gewoon om dat het een radiaal band betreft
Ik rij nu op Pirelli MT90 Scorpion en vind ik een heerlijke band voor op de weg en off road is-ie behoorlijk maar heeft zijn grenzen. En daar kom je pas achter, als je je eigen grenzen (off road) aan het verleggen bent
.
Helemaal mee eens. Dat is wat ik bedoel in mijn eerdere posting. Ik heb met die Prielli'sde BAT en V-BAT gereden. Maar als je het virus te pakken hebt en grenzen gaat verleggen, moet je een andere bandenkeuze maken. Als je je grenzen nog verder gaat verleggen, moet er "gewoon" een tweede brommer bij.Maar geen van beide zijn sterren offroad , de pirelli is iets grover dus zal iets minder snel dicht lopen .
Uiteindelijk zijn het beide wegbanden , met een beetje offroad eigenschappen , vooral de wat hardere paden doen ze het goed .
Wordt het nat zacht , blubber , diep droog zand etc , dan zijn ze allebei niet geschikt .
Tja, en dan zie ik maar weer eens, dat banden ook te maken hebben met gevoel. Ik heb de Metzeler Tourance eronder gehad en Anakees. Vergeleken bij de Pirelli's, sleten die juist zowel voor als achter onregelmatig. Voor mijn gevoel is het rijoppervlak van die Pirelli's "ronder". Ik voelde een betere wegligging met betere grip in de bochten, zowel met droog als nat weer. Daarom voelde ik me een stuk "zekerder". En zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen.Op het LC8 forum zijn er een aantal die met een Anakee voorband rijden en een Pirelli scorpion achter , daar zijn ze vaak zeer over te spreken , vooral omdat de scorpion voor wat snel minder wordt met grip in de bochten (slijt oneven aan de zijkant ) en de Anakee toch echt met nattigheid op de weg de beste grip vertoont .
... Voel het verschil eens in karkas tussen een Anakee en bv een Brigestone BW Ad, dát geeft het verschil in beweging, niet het feit of het een radiaal of diagonaalband betreft...
dat verschil ken ik zeker en als je het karkas door zou nemen zie je grote verschillen in die opbouw
zo gebruikt bridgestone een hogere omslag op de hiel naar de wang toe waardoor deze stijver is maar probeer een bridgestone in een doordraaiende bocht eens van lijn te brengen en doe het zelfde met een michelin band en zo hebben we natuurlijk direkt de verschillen tussen al die banden
Daarbij is de Anakee inderdaad nog steeds dé regenband onder de allroadbanden maar om nu te zeggen dat geen enkele band beter is.. al eens met een Pilot Road 2CT in de regen gereden?
ook een michelin) wat ik zeg .. geen betere
OK, niet in de RD04/07 maten te krijgen maar Varaderorijders lezen dit topic ook en voor zo'n fiets is een Anakee niet de eerste keuze wat mij betreft (hoewel dat "wat mij betreft" weer alles zegt over bandenkeuze en de persoonsgebondenheid daarvan)
Maar als je het virus te pakken hebt en grenzen gaat verleggen, moet je een andere bandenkeuze maken. Als je je grenzen nog verder gaat verleggen, moet er "gewoon" een tweede brommer bij.
Mijn volgende set wordt denk ik TKC80... :