veerpoten voor progressief

19 mrt 2009 17:30 - 19 mrt 2009 19:02 #1 door olaf
veerpoten voor progressief werd gestart door olaf
Heb een vraagje over de veerpoten voor , net progressieve veren voor geplaatst en nieuwe schokbreker+veer achter van hyperpro het is een grote vooruitgang met voorheen ,  hyperpro geeft het advies om de voorpoten een cm te laten doorsteken voor een betere gewichtsverdeling ik heb heb ze nu gewoon vlak met de bovenkant , zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ? ik vind het nu wel mooi hoog gezien mijn twee meter lengte of is het toch verstandiger om ze een cm door te laten steken . AT 97 . en kan een cm veel uitmaken . Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 19:07 #2 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic veerpoten voor progressief
Als je de voorpoten iets boven de kroonplaat uit laat steken verander je de balhoofdhoek en dus het stuur gedrag.
Als het goed is gaat die iets makkelijker de bocht in. Probeer het gewoon eens. Terug zetten kan altijd nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 19:59 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic veerpoten voor progressief
Hoi Olaf, ik heb ook de Hyperpro set die jij hebt, maar ik zou het niet doen, ik vind eigenlijk dat hij nu al wat teveel op z'n kop staat, toen ik de orginele achterdemper er nog op had stond hij achter iets lager dan nu, en ik moet best wel wennen aan het veranderde stuurgedrag, hij stuurt dus sneller een bocht in, maar ik vraag me af of dat nou zo wenselijk is, misschien draai ik de veer van achter nog wel een centimetertje naar beneden, als je de vorkpoten door laat steken, gaat hij helemaal zo vederlicht door een bocht, maar ik vind ook dat je het gewicht een beetje aan je voorband voelt wringen bij lage snelheden, dat zal met de verschillende banden ook wel anders voelen. Als je het toch probeert, denk er dan even aan om de kroonplaatbouten weer met het juiste moment vast te zetten, dat zijn toch best belangrijke boutjes...

grtjs arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 20:59 #4 door olaf
Beantwoord door olaf in topic veerpoten voor progressief
Bedankt , dan laat ik het eerst maar zo , vind hem nu eigenlijk wel goed sturen , ze hebben de achterveer op mijn gewicht + eventueel 30kg bagage afgesteld , kan nog net met mijn tenen bij de grond en dat bevalt mij goed . Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2009 13:16 #5 door Hilko
Beantwoord door Hilko in topic veerpoten voor progressief
Hoi Olaf,

Mijn AT heeft dezelfde veeraanpassing als de jouwe (alleen een andere merkje).
Zelf ben ik 1.93 m klein en heb een verhoogd zadel, dus kan ook net bij de grond met beide benen.
Mij bevalt het prima om de voorvork gewoon in z'n kroonplaten te laten zitten. Gewoon weer even wennen aan het stuurgedrag.
Wel een hele vooruitgang in de bochten, he?

Gr. Hilko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2009 21:57 #6 door olaf
Beantwoord door olaf in topic veerpoten voor progressief
IK ben wel een beetje geschroken eigelijk , ik had nooit een zo groot verschil verwacht maar daardoor wel erg tevreden , vooral bij hard afremmen scheelt het enorm en heb je naar mijn gevoel veel meer controle . de bochten is nog wel even wennen maar dat komt wel goed .  Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 19:14 #7 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic veerpoten voor progressief

Wat waren de kosten eigenlijk dat jullie kwijt waren voor die veren en die achterveer ??

kan je nu met een hogere snelheid door een bocht op snelheid ??


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 20:24 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic veerpoten voor progressief
demper+veer achter rond de 500 euro en de veren voor rond de 100 euro. en behalve dat je harder door een bocht kan voordat er deining optreed, vind ik het ook comfortabeler.

grtjs arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 21:23 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic veerpoten voor progressief
Veel minder duiken op de kop bij hard remmen en oneffenheden zoals verkeersdrempels bestaan niet meer... :angel:

Mijn WP-unit achter kostte toen ruim 900,- (maar daar zit een pre-load adjuster bij) en voorveren (maar) 175,-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2009 12:51 #10 door Hilko
Beantwoord door Hilko in topic veerpoten voor progressief
Ik was ong. hetzelfde kwijt als Arthur.

Je krijgt er in ieder geval een directer weggevoel van en dat geeft weer meer vertrouwen in de bochten.

Gr. Hilko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden