stotteren inhouden rd07 uit '97

29 mei 2011 22:42 #1 door miesio
stotteren inhouden rd07 uit '97 werd gestart door miesio
Beste.
Ik heb wat hulp nodig.
Ik heb mijn motor in oktober gekocht en kwam gelijk stil te staan langs de snelweg met een kapotte brandstofpomp.
(sindsdien alleen maar ellende)
Brandstof pomp is inmiddels door Olaf solid state gemaakt.
Maar daarna bleef hij nog steeds inhouden en stotteren dus ik weer terug naar de garage.
hij heeft grote beurt gehad, nieuw brandstof relais en brandstoffilter en zelfs een nieuwe tankdop (garage dacht dat het daar aan kon liggen vacuüm)
Dit weekend ik dus blij op weg, maar na een kilometer of 80 in de 120 gereden te hebben begint het gedonder weer.
Uit het niets valt hij ineens weg en begint daarna te stotteren. De 80km per uur kon ik net vol blijven houden.

De weg terug maar over binnenwegen gedaan, maar zelfs dan moest ik soms stoppen, omdat 80 per uur ook te veel gevraagd was.

Bij 80 of hoger zakt hij langzaam weg en begint hij te stotteren. Dan kan hij daarna ineens weer even normaal gaan lopen.
Binnen de bebouwde kom is er geen enkel probleem.
Als ik hem even uitzet en even wacht kan ik daarna ook weer ff normaal rijden.

Ik wil nu wel weer naar de garage gaan om na te laten kijken, maar wil graag even uit jullie mond horen of iemand hier nog meer ervaring mee heeft.

heel veel dank alvast voor wat reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2011 22:49 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Toch de branstofpomp!?

(kan een aantal andere oorzaken hebben, maar daar had je gedonder mee).

29 mei 2011 23:27 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Zijn je carburateurs wel eens gereinigd en is je tank er onlangs af geweest? Mogelijk een simpel iets zoals een afgeknikte ont/ beluchtingslang van de tank?
Zo te lezen slaat de motor niet af maar gaat hij slechter lopen.
Oorzaken zouden ook kunnen zitten in:
Brandstof circuit, dan wel onsteklingscircuit (CDI)
Probeer eens een andere benzinepomp, wellicht is het membraan niet helemaal lekker, geen succes?
Probeer dan een andere CDI loop wel alle verbindingen eens goed na.
Zitten je accupolen overigens goed vast? Je zal niet de eerste AT rijder zijn die met losse aansluitingen rijdt en zo problemen onder vindt.

Succes.

30 mei 2011 08:52 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Vooral het onregelmatig optreden doet denken aan storingen in het ontstekings/electrische circuit.
Losse contacten geven dit soort problemen vaak. CDI als hoofdoorzaak
Kan me aansluiten bij het advies van Vtwin.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

30 mei 2011 11:43 #5 door Huib
Beantwoord door Huib in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Je zegt dat het na honderd km begint als ie lekker warm wordt? Slaat de motor dan ook af als je het gas dicht draait? Dan kan het ook nog de choke zijn.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

30 mei 2011 15:34 #6 door Timy
Beantwoord door Timy in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Ik had EXACT hetzelfde.  Ik heb van Olaf een gemodificeerde pomp gekocht (preventief) maar op één of andere wijze accepteerde mijn twin geen 'nepperd'-brandstofpomp waardoor ik die problemen kreeg. Ik heb weer de originele werkende (honda) brandstofpomp gemonteerd en rij nu al weer ruim 2500km klachtloos.

Momenteel heb ik een gemodificeerde modificeerde ( :P) pomp liggen die ik voor Olaf ga testen. Helaas nog geen tijd gehad hiervoor.. Mogelijk accepteert mijn Twin die dan wel.

Ik denk dat jij exact hetzelfde probleem nu ervaart. Kennelijk wil de twin van jou ook alleen origineel  ;)
Waardoor het komt? Al sla je mij dood... Ik heb alles doorgemeten en het lijkt op orde.

Mijn idee is dat op één of andere vage wijze de pomp op hol slaat waardoor je één cilinder begint te verzuipen. Zodra je harder wilt als erg langzaam gebeurd dit sneller en sta je sneller stil. Hij meurt als een malle naar brandstof namelijk (klopt?). Als je even stilstaat verdampt/brandt de boel waarna je weer even doorkan.

Gezien je klacht durf ik bijna mijn hand ervoor in het vuur te steken dat een originele pomp het oplost voor je.
Zodra mijn Twin op de gemodificeerde modificeerde pomp goed loopt moeten we het misschien ook testen op die van jouw?!

Liberté - Egalité - Fraternité

30 mei 2011 17:08 #7 door miesio
Beantwoord door miesio in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Mensen heel erg bedankt alvast.

Ik ga er mee aan de slag en begin eerst eens met het bestellen van een nieuwe originele brandstofpomp en het nalopen van de bedrading.
Ik vind het verhaal van de verzuipende cilinder heel plausibel.

groet,
Michèl

31 mei 2011 20:01 #8 door Timy
Beantwoord door Timy in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Ik ben benieuwd! Laat het aub even weten  :)

Liberté - Egalité - Fraternité

31 mei 2011 21:49 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic stotteren inhouden rd07 uit '97

..dus ik weer terug naar de garage. hij heeft grote beurt gehad, nieuw brandstof relais en brandstoffilter en zelfs een nieuwe tankdop..

Zo jammer he, al die onnodige kosten. Als je meerdere dingen tegelijk verandert, weet je nooit zeker wat het geweest is. En nu hebben die dingen er mogelijk niks mee van doen gehad..

04 juni 2011 02:40 #10 door Donny1987
Beantwoord door Donny1987 in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Ongeveer hetzelfde probleem gehaden ik zou het ook zoeken bij cdi unit. Ik heb zelf de cdi unit opengemaakt met een dremel en contactpunten opnieuw gesoldeerd. Nu kleine 1000 km verder en rijd als een zonnetje!

11 juli 2011 16:26 #11 door Bill
Beantwoord door Bill in topic stotteren inhouden rd07 uit '97

Ik had EXACT hetzelfde.  Ik heb van Olaf een gemodificeerde pomp gekocht (preventief) maar op één of andere wijze accepteerde mijn twin geen 'nepperd'-brandstofpomp waardoor ik die problemen kreeg. Ik heb weer de originele werkende (honda) brandstofpomp gemonteerd en rij nu al weer ruim 2500km klachtloos.

Momenteel heb ik een gemodificeerde modificeerde ( :P ) pomp liggen die ik voor Olaf ga testen. Helaas nog geen tijd gehad hiervoor.. Mogelijk accepteert mijn Twin die dan wel.

Ik denk dat jij exact hetzelfde probleem nu ervaart. Kennelijk wil de twin van jou ook alleen origineel  ;)
Waardoor het komt? Al sla je mij dood... Ik heb alles doorgemeten en het lijkt op orde.

Mijn idee is dat op één of andere vage wijze de pomp op hol slaat waardoor je één cilinder begint te verzuipen. Zodra je harder wilt als erg langzaam gebeurd dit sneller en sta je sneller stil. Hij meurt als een malle naar brandstof namelijk (klopt?). Als je even stilstaat verdampt/brandt de boel waarna je weer even doorkan.

Gezien je klacht durf ik bijna mijn hand ervoor in het vuur te steken dat een originele pomp het oplost voor je.
Zodra mijn Twin op de gemodificeerde modificeerde pomp goed loopt moeten we het misschien ook testen op die van jouw?!

Wij hier het zelfde probleem. Van de week eindelijk tijd gehad om die pomp te wisselen- K*t stekker zit helemaal weggewerkt onder de tank- Heeft Caroline nu exact hetzelfde probleem  >:( :o :'(  Tot 80 km per uur niets aan de hand maar ga je harder dan stop ie er mee. Levensgevaarlijk trouwens als je net aan het invoegen bent  :(  Gisteren dan ook binnendoor vanuit Elburg in 3 uur naar huis gereden. Vanavond de oude pomp weer monteren en testen. We moeten zaterag  op de motoren op vakantie dus....

OLAF wat ga je hier aan doen? ??? ?

11 juli 2011 22:56 #12 door Bill
Beantwoord door Bill in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Motor weer voorzien van de oude pomp en loopt weer als vanouds.
Iemand nog een elektrische brandstofpomp nodig  ;D

12 juli 2011 22:17 #13 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Ik niet, maar wil jou en Caro in ieder geval een prettge vakantie wensen met mooi weer.
Dan heb ik het ook  ;D  8)

13 juli 2011 00:06 - 13 juli 2011 10:28 #14 door olaf
Beantwoord door olaf in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Ik heb hier een reactie geplaatst www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=4418.0

Olaf

Hier ook de tekst

PER HEDEN STOP IK MET HET OMBOUWEN VAN DE POMPEN

DE reden is heel simpel , er zijn af en toe problemen , er zijn nu een behoorlijk aantal prints in de omloop voor de AT en 35 stuks geleverd door mijzelf , hier van zijn 5 motoren die niet goed lopen met deze aanpassing (waar ik van weet) .
Een aantal van deze pompen waar  problemen mee waren , heb ik onder mijn eigen AT gezet en ben er mee gaan proefrijden , en wat schets mijn verbazing , geen enkel probleem , geen inhouden stotteren , of te wel geen slag verkeerd .
Een aantal leden hebben mij geholpen met testen maar ik kan het gewoon niet vinden , en volgens de maker Gerben ligt het niet aan de lichtsluis  .
Vandaar ook mijn besluit om er mee op te houden voorlopig .
Het blijkt dus van de motor af te hangen , maar wat is er dan anders of mis .
Schiet mij maar lek inmiddels .

[/quote]

AT en KTM Adv 990R

17 juli 2011 22:37 - 18 juli 2011 11:09 #15 door beginneling
Beantwoord door beginneling in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Bij deze wil graag ook een input geven
Ben in het bezit van een RD07 uit 1994
Heb een aantal veranderingen aan mijn motor en het probleem wat zich nu voor doet.
Heb deze winter de modificatie van het start probleem toe gepast.
Bij het starten sloeg hij meteen aan maar hij liep erg rijk 1:13
dus ik naar de sleutel dag daar kwamen Ad en Olaf erachter waarom mijn motor zo onzuinig liep.
van mijn voorste cilinder zat de choke plunjer vast.
Olaf had er nog een liggen die er in gedaan en gangbaar gemaakt
teven mijn brandstofpomp laten modificeren.
Maar wat schetst mijn verbazing mijn voorste cilinder verzuipt nog steeds
en de choke is goed gangbaar.
heb dus nog steeds het probleem starten heel snel maar daarna verzuipt hij zich zelf
Dus waar zit nou het in is het de modificatie van het starten of bij de toevoer van de brandstof.
Dus nou is mijn vraag
Door wat wordt de de pomp in geschakelt.
En reageert hij niet te snel waardoor de brandstof druk te hoog wordt.
En die het dan door de flotter heen perst (je ruikt bij mijn motor ook een bezine lucht na het rijden)
En hoe zou je de druk kunnen meten.
het zou dus een probleem kunnen zijn met het aansturen van de pomp
Het gaat niet om de pomp af te fikken want ik had al een probleem voor de ombouw.
Maar een aantal kenmerken komen over een met de anderen

Gr Onno

17 juli 2011 23:00 #16 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Beste Onno, laat ik over één ding duidelijk zijn het ligt niet aan de brandstofpomp. Ik adviseer je de carburateurs te demonteren c.q. dat door iemand te laten doen die er verstand van heeft en de handel maar eens goed schoon temaken en controleren op slijtage.

18 juli 2011 11:18 - 18 juli 2011 13:30 #17 door beginneling
Beantwoord door beginneling in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Ik heb ook niet gezegd dat het aan de pomp ligt.
Maar geef een aantal problemen aan waar ik mee te maken heb.
Want ik had de problemen ook voor de ombouw.
Daarom vroeg ik ook waar de het moment van inschakelen van de pomp.
Maar goed neem je raad te advies en ga eens bellen met AD.
Eens kijken wat we nou kunnen vinden.

18 juli 2011 23:08 #18 door daandus
Beantwoord door daandus in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
My two cents....

allereerst: Olaf: toch bedankt voor het 'experiment' en het helpen van velen! Het is nog steeds een goede optie t.o.v. een nieuwe pomp bij Honda, en ieder experiment brengt risico's met zich mee.

Ik heb eenzelfde issue gehad met mijn RD07A uit 1996. Uitvallen van 1 pit, liep nog pakweg 80 volgas.
Er staat een heel verhaal op het forum hierover, met allerhande tips en tricks. Mensen die stellen dat je niet op 1 pit kunt rijden: echt wel!
Met een losgetrokken bobine (en de RD07A heeft er maar 2) liep de motor exact hetzelfde als bij de storingen.
Ook ik had het enkel bij een doorgewarmde motor, pakweg 100-200 km.
vervangen: CDI, bobines, bougiekabels, bougiedoppen, kabelboom. Geen effect.
Brandstofpomp (BREZAN) gewisseld met die van Mirjam d'r motor (ook BREZAN), nooit meer een foute klap gegeven. Het gekke: ook die van Mirjam niet! haha
Nooit begrepen wat er nou loos was, maar nu 30.000 km verder kan ik wel stellen dat het opgelost is.
Wij rijden nu met gereviseerde pompen rond... geen lichtsluis, maar gewoon nieuwe contacten en een diode+condensator over de spoel om de vlam wat te doven.
Draait goed!

... was ooit lid ...

18 juli 2011 23:17 #19 door daandus
Beantwoord door daandus in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Dat gez31k over die pompen ook altijd..... 8)

1. Tank je brommer vol, sloop t ding eruit, knoop de slangen aan elkaar. Heb je heel die pomp niet nodig en weet je meteen of die t gedonder geeft.

2. (zo hebben wij t nu): leg een extra 12v kabel naar je pomp. knoop de boel aan elkaar met stekkertjes zodat je kunt switchen tussen constant 12v en het normale systeem op de motor. Maak een aftapje na de pomp, een mooi kraantje ofzo.
=> kun je testen zoveel je wilt, zonder je motor te laten draaien
=> kun je je benzinebrandertje vullen om koffie te zetten zonder te starten
=> kun je je handjes wassen als ze onder de smeer zitten
=> kun je nogmaals je pomp testen als je het niet vertrouwd voor 't slapengaan.
=> jatten ze niet je benzine, want als je de kraan open zet komt er niets uit... en ze gaan heus niet aan het prutsen met die losse stekkertjes. (mits je de boel weer aansluit op het normale circuit na t spelen)

... was ooit lid ...

17 aug 2011 23:36 #20 door miesio
Beantwoord door miesio in topic stotteren inhouden rd07 uit '97
Beste,

wat late reply, maar met originele pomp werkt hij weer prima.
De pomp van Olaf deed het toch niet helemaal op mijn motor.
dank voor de tips

groet,
Michèl

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.131 seconden