Probleem electronica voorlicht

30 mei 2011 20:12 #1 door Niels W
Probleem electronica voorlicht werd gestart door Niels W
Hallo Iedereen!

Op het moment rij ik even zonder voorlicht. De zekering van de voorlichten is door gegaan, maar niet zo'n klein beetje... Het plastic van de zekering is in het zekeringenbakje gelopen waardoor de zekering nu muur vast zit. Op zich is dit niet zo'n probleem, ik peuter de zekering er wel weer uit, maar nu kwam ik bij de garage en die man zei dat er waarschijnlijk een nieuwe kabelboom in moet ???, dit omdat misschien mijn kabel bloot is komen te liggen en ergens tegen het frame aan loopt te schuren. Al de andere elektronica doet het prima (zelfs stadslicht doet het nog) dan hoeft er toch niet een hele nieuwe kabelboom in?
Heeft iemand nog ideeën of suggesties voor een iets minder rigoureuze aanpak?

Groetjes Niels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2011 21:43 #2 door michelbijl
Beantwoord door michelbijl in topic Probleem electronica voorlicht
Hoi,

Je zou de kabelbom eerst zelf kunnen nalopen om te zien of hij ergens het frame raakt. Als dat zo is, moet hij, lijkt mij, wel te repareren zijn, het is immers een boel draden met een soort tape erom heen?

Bij een van mijn vorige motoren was dit een veel voorkomend euvel (GTS 1000) en de mensen repareerden de kabelboom meestal zelf.

31 mei 2011 00:01 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Probleem electronica voorlicht

Hallo Iedereen!

Op het moment rij ik even zonder voorlicht. De zekering van de voorlichten is door gegaan, maar niet zo'n klein beetje... Het plastic van de zekering is in het zekeringenbakje gelopen waardoor de zekering nu muur vast zit. Op zich is dit niet zo'n probleem, ik peuter de zekering er wel weer uit, maar nu kwam ik bij de garage en die man zei dat er waarschijnlijk een nieuwe kabelboom in moet ???, dit omdat misschien mijn kabel bloot is komen te liggen en ergens tegen het frame aan loopt te schuren. Al de andere elektronica doet het prima (zelfs stadslicht doet het nog) dan hoeft er toch niet een hele nieuwe kabelboom in?
Heeft iemand nog ideeën of suggesties voor een iets minder rigoureuze aanpak?

Groetjes Niels

een zekering gaat bij kort sluiting vrij direkt stuk.
jij spreekt hier over zodanig heet worden dat ik twijfel aan kort sluiting maar eerder aan slecht contact. bij met name de zekering houder.
tenzij er eenzkering is geplaatst met een te hoge waarde (30 amp?)

het lijkt mij dus zaak de boel na te lopen  op weerstanden in de aansluitingen
overigens als de kabelboom echt de oorzaak is mag je meer problemen verwachten..
houdt moed.. het hoeft niet zo erg te zijn als het eruit ziet.

overigens zijn de stekker verbindingen van honda niet de meest betrouwbare dus zoek het daar eerst..

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden