AT's in de USA

31 mei 2011 21:53 #1 door daandus
AT's in de USA werd gestart door daandus
Moet dit toch even delen... ;D

Voel je je depressief, rijd dan je AT naar Amerika en geniet van de reacties; die dingen zijn echt beroemd hier! (en super zeldzaam.....)

3 dagen geleden hoorden we dat er eentje te koop is hier; de huidige eigenaar wil er 13.000 USD voor hebben (pakweg 10.000 euro). Dus niet meer mopperen dat die dingen in NL zo duur zijn ;-)

Ook is ons al heel vaak gevraagd of we ze willen verpatsen... maar we rijden nog even door ;-)
www.farawayfromflakkee.nl

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2011 22:17 #2 door RonaldV
Beantwoord door RonaldV in topic AT's in de USA
Mooi om te zien man, leuke site!

Lijkt me geweldig om daar met de motor te rijden, zeker met motor als een AT!

veel plezier daar, geniet ervan!

Gr,
Ronald

01 juni 2011 07:07 #3 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic AT's in de USA
Hee Daan, heb jullie site ook weer eens bezocht, leuk om te zien wat jullie allemaal mee maken!
Ik ga wat vaker kijken vanaf nu.

Weer eens even wat anders als de Maeslandkering :-)
Veel plezier daar!

groeten uit een zonnig Den Haag

Henk

13 juni 2011 00:32 #4 door daandus
Beantwoord door daandus in topic AT's in de USA
moet 't ff kwijt....
We hebben onderhoud gedaan in een motorzaakje in Arizona, en de eigenaar wilde zo graag een AT hebben.... dat 'ie er een gloedjenieuwe 990 adventure voor wilde ruilen!

Nu kost een 990 hier nieuw maar 14.000 dollar(dat is 10.000 euro ongeveer), maar toch... haha!

ter info: niet gedaan!  ;D

owja, en is het iemand wel eens opgevallen dat er een AT in beeld is in Flodder in Amerika? (je kijkt gekke dingen als je 2 dagen vaststaat bij een grensovergang....)
In het begin, als 't hele spul in de taxi naar het vliegveld wordt geladen worden ze ingehaald door een RD03... just a few seconds of fame!

... was ooit lid ...

13 juni 2011 08:07 #5 door Peter
Beantwoord door Peter in topic AT's in de USA
Mooi om dat ineens te zien in een film. Zo zag ik laatst ineens een geanonimiseerde Transalp xl 600v over het scherm scheuren bestuurd door Charlie Sheen, toen ik op mijn voedsel zat te wachten bij de Chinees.

Achteraf ontdekt dat het de film Hotshots was, een film over US luchtmacht ofzo.

Honda TransAlp - Vespa Sprint Veloce 150cc

18 juni 2011 20:40 #6 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic AT's in de USA

moet 't ff kwijt....
We hebben onderhoud gedaan in een motorzaakje in Arizona, en de eigenaar wilde zo graag een AT hebben.... dat 'ie er een gloedjenieuwe 990 adventure voor wilde ruilen!

Nu kost een 990 hier nieuw maar 14.000 dollar(dat is 10.000 euro ongeveer), maar toch... haha!

ter info: niet gedaan!  ;D

owja, en is het iemand wel eens opgevallen dat er een AT in beeld is in Flodder in Amerika? (je kijkt gekke dingen als je 2 dagen vaststaat bij een grensovergang....)
In het begin, als 't hele spul in de taxi naar het vliegveld wordt geladen worden ze ingehaald door een RD03... just a few seconds of fame!

mmm.. ook niet heel even getwijfeld?

18 juni 2011 21:09 #7 door daandus
@ Vlastuin: Nee, niet getwijfeld, je ziet heel duidelijk in Flodder-in-Amerika dat het een AT is! ;-)

Maar die ruil: het is wel zot toch? Voor ons is het geen optie; de AT's zijn redelijk wereldreis-proof en we kennen ze door en door! 'Even ruilen' is dan wat lastig.
Neemt niet weg, dat een 990Adventure natuurlijk een boterg3ile fiets is.... In NL zou ik het wel overwegen denk ik ;-) (.... en dan verkopen, geld in de zak en weer een ATtje kopen ;-))

Moet wel zeggen dat die Amerikanen hier echt achterlijk doen over AT's, alsof ze allemaal een poster d'rvan boven hun bed hebben gehad. Ik geloof best dat een AT een goede fiets is, maar zo bijzonder is 't nou ook weer niet toch?
Maar ach, daar zijn die Yanks goed in he, overdrijven....  8)

... was ooit lid ...

23 juni 2011 13:31 #8 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic AT's in de USA

Ach in een land waar men denkt dat een HD het summum is .....  dan verhoud een AT of TA zich t.o.v als een superbike qua remmen, wendbaarheid en betrouwbaarheid......

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

23 juni 2011 15:11 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic AT's in de USA

Ach in een land waar men denkt dat een HD het summum is .....  dan verhoud een AT of TA zich t.o.v als een superbike qua remmen, wendbaarheid en betrouwbaarheid......

Das dus een denkfout hé! De Amerikanen zijn nml zelf de uitvinder van de volgende uitspraak:

"Buy a Harley, you'll buy more... You'll buy troubles till you're poor!"

Vrij vertaald van mijn aangetrouwde Yank neef die n.b. zelf in de States Goldwing reed...  ;D

@ Grunninger: idd, de Alp van de film Hotshots. Die moet DannyE ook aanspreken, want op het moment dat 'ie gaat springen... wordt de Alp 'ineens' een Dominator!  ;D :D

@ DaanDusMirjam... Leuk avontuur! Niet vergeten om ook af en toe iets leuks in te sturen aan de redactie van de Transalper hé! Leuke site ook. Tops dat jullie dit doen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

23 juni 2011 16:35 #10 door dj.verhulst

Tja ,, wat kan ik daar over zeggen dat  juist de iets meer ontwikkelde groep daar niks van HD wil weten met de hardcore  figuren en die 50'ers die zo nodig moeten en jonge apen die zich binnen een jaar het ziekenhuis in rijden.....

Heb ook de nodige contacten in de VS ,, die vonden de AT ook geweldig......
Denk als je in de VS woont waar het niet zo nat is of bij de kust je AT & TA de eeuwigheid mee gaan daar....

25 juni 2011 06:03 #11 door daandus
@ 2plugs: is de nieuwe transalper nou nog niet op de mat gevallen dan?
Er zijn meerdere verhaaltjes reeds richting Bram gegaan; volgt nog meer! Ook over De Oplossing voor luchtfilterproblematiek (volgens mij dan....) is reeds op digitaal papier gezet ;-)

@ rest:
In de USA is de HD hetzelfde als een GS(A) in de Alpen: mainstream, meestal grijzende bestuurders. vaak ook een buikje. ;D
Maar jong en oud is gek op die klompen oud ijzer, en het is veruit de meest gereden motorfiets hier. Goldwings vinden ze ook geweldig, en die worden idd in de states gebouwd.

Qua allroadspul hebben ze niet zoveel; V-Strom650 is populair, V-strom1000 kostte hier 8000 dollar (6000 euro....) nieuw en is toch ook hier geflopt. Verder zijn ze KTM-g3il en hebben ze heel veel KLR 650's. We hebben nog een rondje mogen doen op een 705CC overmaat KLR650 met zowel voor als achter een 18inch velg, met identieke noppenbanden.
Zag er stoer uit, kon je je aardappelland mee omploegen zeg maar. 8)

Nu in Mexico, daar zie je enkel 125cctjes en brommertjes..... of toeristen op dikker spul!

... was ooit lid ...

25 juni 2011 11:36 #12 door dj.verhulst

Maar een GS(a) is een zeer competitieve motor waar je supersport heerlijk in de alpen het snot voor de ogen rijd.
en aangezien je met en standaard AT & TA de doorsnee HD compleet de vloer mee aanveegt en nog off road kan ook !
en dat voor aanzienlijk minder geld, minder onderhoud niet zo diefstal gevoelig.

25 juni 2011 16:59 #13 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic AT's in de USA

@ Vlastuin: Nee, niet getwijfeld, je ziet heel duidelijk in Flodder-in-Amerika dat het een AT is! ;-)

Maar die ruil: het is wel zot toch? Voor ons is het geen optie; de AT's zijn redelijk wereldreis-proof en we kennen ze door en door! 'Even ruilen' is dan wat lastig.
Neemt niet weg, dat een 990Adventure natuurlijk een boterg3ile fiets is.... In NL zou ik het wel overwegen denk ik ;-) (.... en dan verkopen, geld in de zak en weer een ATtje kopen ;-))

Moet wel zeggen dat die Amerikanen hier echt achterlijk doen over AT's, alsof ze allemaal een poster d'rvan boven hun bed hebben gehad. Ik geloof best dat een AT een goede fiets is, maar zo bijzonder is 't nou ook weer niet toch?
Maar ach, daar zijn die Yanks goed in he, overdrijven....  8)

Gelijk ruilen joh, zegt hij die nu eigenaar is van zo'n KTM 990.
En Oh's en Ah's over de motoren worden erger, aangezien ze volgens mij in heel Zuid Amerika niets boven de 250cc kennen.
Leer de zin "Es un setecientos cincuenta" ;D maar uit je hoofd.
Veel plezier en pas goed op.
Zijn jullie in november nog in Zuid Amerika, Bolivia, Argentinië of Chilie?
Planning is om er dan ook weer te zijn.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

25 juni 2011 18:18 #14 door daandus
Stan toch... wat doe je nog hier dan? ;-)
Maar in November zitten we in zuid amerika denk ik; we hopen in oktober Darien over te steken (met de brommers op een zeilboot....)

... was ooit lid ...

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden